Tevék között, homokban csapat a kis Merci

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 17.15

Egy 360 lóerős autóval még élvezni is lehetne egy szaharai kirándulást, sokkal jobb móka, mintha tevével vágnánk neki.

A Szahara a Föld legnagyobb sivataga, a végtelen homokdűnék és a pokoli forróság hazája. Az Észak-Afrikában elterülő térség több, mint kilencmillió négyzetkilométer, kora mintegy 2,5 millió év. A Szahara a globális felmelegedés, és a helyi mezőgazdasági módszerek miatt kiszáradó szomszédos füves területeket bekebelezve déli irányban növekszik, egyes becslések szerint akár évi 48 kilométert is haladva Afrika belseje felé.
A legmelegebb hónapokban a hőmérséklet elérheti a 50 Celsius fokot is a nappali órákban. Nem embernek való vidék ez, csak kevesen vannak, akik nekivágnak a víztelen pusztaságnak. De találtam egy olyan megoldást, amivel még élvezni is lehetne egy szaharai kirándulást. 
Na nem a tevére gondolok, bár ez is négy “lábbal” áll a földön, és jóval nagyobb puttonya van, mint a sivatag hajójának. 
A világ legerősebb négyhengeres turbómotorjával szerelt Mercedesét láthattátok, mégpedig az A45 AMG-t, aminek kétliteres blokkja 360 lóerőt biztosít, így minden 100 köbcentiméterére 18,1 lóerő jut, a homokban való csapatásban pedig a 4MATIC összkerék-hajtás segít. 
A megfelelő hanghatásokról a kipufogóba szerelt AMG csappantyú gondoskodik, a mechanikus tartósságot az SLS AMG-től örökölt kétkörös hűtőrendszer szavatolja. Szintén az SLS AMG hozománya a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó vezérlő szoftvere, amely három üzemmódban működtethető, visszakapcsoláskor duplán kuplungol, ahhoz pedig, hogy a 4,6 másodperces 0-100-as gyorsulás ne elméleti érték maradjon, rajtautomatával is felszerelték a váltót. 
Kézi működtetéshez egyébként nem szükséges M állásba tenni a váltót, elég meghúzni a kormányon elhelyezett füleket, és villámgyorsan kapcsol a rendszer.
Az A45 AMG alapkivitelben 18 colos keréktárcsákat kap, 235/40-as abroncsokkal. A kormánymű sebességfüggő rásegítést, de fix áttételezést kapott; elöl 350, hátul 330 mm átmérőjű, belső hűtésű féknyergek dolgoznak. 
Ha pedig valaki meg szeretne vásárolni egy ilyen modellt, mélyen a zsebébe kell nyúlnia, listaára 13,9 millióról indul, amit három kattintással fel lehet tornázni 18 millára. 

Kommentek

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.