Itt a hó, mit szóltok hozzá, magyar autósok?

Villáminterjú havasi sofőrökkel

Szerző: Rácz Tamás levél küldés 
Dátum: 2014.01.29. 17.30

Megkérdeztük a fővárosi autósokat egy bevásárlóközpont behavazott parkolójában, mit szólnak hozzá, hogy végre hó ropog a kerekeik alatt. Nem örülnek. Fura.

Végre-valahára itt az első komolynak mondható hó az utakon. Igen, végre-valahára: szerkesztőségünkben nem egy olyan elvetemült autóbuzi szolgál, aki számára nem sorscsapás, hanem örömforrás, izgalmas kihívás, remek móka lehetősége a hó az aszfalton.

Hogy mennyire magányosak vagyunk ezzel az érzéssel, a következő kis videóból kiderül; a megkérdezett fővárosi autósok többsége ugyan örül a hónak, de csak a fehér víz látványát, hangulatát szeretik, a megváltozott közlekedési viszonyokért cseppet sem lelkesednek:

A mikrofonos gyorsteszt pozitív tapasztalata, hogy szinte mindenki téli gumit húzott autójára már a későn jött első hó lehullása előtt. Nem is volt igazán durva fennakadás ma a fővárosban – legalábbis azokon az utakon nem, amerre mi jártunk.

Persze ilyenkor a médiákokat elözönlik a vezetéstechnikai tanácsok, bölcs intelmek, praktikus tippek. A hóláncokkal, megnövelt követési távolságokkal, óvatos lassításokkal, egyáltalán, az ilyenkor javallott lassabb autózással kapcsolatos jótanácsokat tessenek megfogadni; ha a Belügyminisztérium az idén is küld SMS-t, hogy maradjon a gépjárműbe és szálljon át egy másikba, tessék majd szót fogadni!

Egy apró kis javaslatot viszont mi is tennénk a nehezen jött igazi télben autózóknak. A biztonságra törekvés mellett törekedjünk arra is, hogy ne akadályozzuk, aki gyorsabb nálunk! Aki csak 40-nel slattyog az Egyes főúton a centis hóban, mert úgy érzi  biztonságban magát (ma reggeli, életből vett példa), természetesen ne menjen gyorsabban annál, amennyivel tud. De azért néha nézzen a tükörbe, és ha látja, hogy mögötte olyanok torlódnak fel, akik gyorsabban is mernek/tudnak menni, ne szégyelljen lehúzódni egy alkalmas helyen és elengedni azt, akinek autója, tudása lehetővé teszi, hogy gyorsabban is biztonsággal autózhasson!

Szavazás

Szeretsz hóban autózni?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • TéGé2

    Szerintem, ha a saját autódat marná a sós lé, ami borítja az utakat akkor nem örülnél annyira a havazásnak.

  • Ambrus Gergely

    Vagány volt a befarolás!!:) Visszatekertem vagy 4-szer! meg az leindulás is király volt, keresztbe :D
    Grat!

  • Ambrus Gergely

    Tégé:
    Nem kell sózni az utakat, és nem marja ki a kocsit, ennyi!
    meg kell várni míg esik 20 centi aztán letolni! Mint a Finneknél. Az a baj nem tudnak vezetni az emberek ezért kell sózni.

  • mrobi

    imádok hóban vezetni.

  • Nick Árpi

    Milyen bölcs vagy te Gergely. Itt esett 15 cm hó. Az autók letapossák, nappal olvad egy kicsit, éjszaka lefagy, lesz belőle 5cm-s korcsolyapálya. Azt a büdös életben le nem tolja semmi, de legalább nem marja a háromkerekű biciklidet a só. :-)))

  • PAlex

    Az én is “szeretem”, amikor megy a barma 30-40-el nyílegyenes főúton.
    Az ilyen menjen gyalog, vagy tömegközlekedéssel, vagy maradjon otthon.

  • Guevara

    Nem a csúszkálás a gondom a hóval, hanem az hogy az utakat ilyenkor sózzák, attól meg szépen csendben elrohad az autó. A szívem szakad meg, amikor a sós lé nem tud leszáradni az autóról, vagy ha meg is szárad nap közben, a só éjjel ismét magába szívja a vizet és ez az alattomos lötty a kasztni meg a futóműelemek, stb. legkisebb zugaiba is behatol, onnan aztán ember nem mossa ki, csak a tavaszi esők. Tesztautóval persze nekem is fülig érne a szám.

  • Guevara

    Ambrus G. : Ez azért nem skandinávia, ott leesik a hó október végén és nem is olvad el áprilisig, arra fel lehet készülni, szögesgumi, vezetési tudás, miegyéb. De itt nem sokáig marad meg a hó, jellemzően mikor esik már olvad is, mert erős fagyban a mi éghajlatunkon nem esik hó. Egész télen van pár havas nap, azt tényleg egyszerűbb sóval elintézni, de ennek meg a kocsi látja kárát. Aki évente veszi az új autót, annak ez nem számít a legkevésbé sem, de aki csóró és megtartaná az autóját akár 20 évig is, hát az alól sajnos ki fog rohadni a technika, holott egyébként nem kopna el ennyi idő alatt sem.

  • Guilltonie

    Guevara!

    Aki félti az autóját az (s)hóban ne induljon el.

  • Funkyman

    Érdekes, mikor “hóhelyzet” van, akkor megy a nyivákolás, hogy miért nem sóznak többet, máskor meg mindenkinek azzal van baja, hogy elrohad tőle a kocsi.

    Én szeretek ilyenkor autózni, ebben van a kihívás. Csak félek, meg néha ideges vagyok, mert rengeteg a balfasz, aki száraz úton se tud normálisan vezetni, közlekedni.

    De egy nyugisabb erdei úton autózni csodálatos ilyenkor.

  • pqowieurzt

    Guevara: azt állítod:
    “Egész télen van pár havas nap”

    akkor azt a pár napot amíg sóznak, éld túl valahogy a közösségi közlekedéssel, és megtarthatod 20 évig a remek kis vasadat.

    megéri, nem?

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.