Egy hang, amitől izgalomba jössz!

Ferrari 458 Speciale teljes gázzal

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.28. 10.15

A 4,5 literes motorral szerelt csődőr abszolút rekorder: a Ferrari utcai autóba soha nem épített még erősebb nyolchengeres szívómotort!

Úgy nézzétek, de leginkább hallgassátok ezt a felvételt, hogy ennyire erős szívó V8-ast még soha nem épített az olasz istálló, legalábbis nem utcára! A többi részletet hagyjuk a videó utánra, készüljetek fel, hogy tetőtől talpig vigyázzba fogják vágni magukat a szőrszálak.
A Ferrari 458 Speciale tavaly mutatkozott be Frankfurtban. A 4,5 literes motorral szerelt csődőr abszolút és relatív értelemben véve is rekorder: a Ferrari utcai autóba nem épített még erősebb nyolchengeres szívómotort a 605 lóerős, 540 Nm nyomatékú blokknál (a 458 Italia fedélzetén ugyanez a blokk 570 lóerőt tud, azonos forgatónyomaték mellett). Emellett fajlagos teljesítménye (135 LE/liter) a világ minden létező utcai szívó V8-asát lepipálja. 
Mivel az autó tömege csupán 1290 kg, könnyű kiszámolni, hogy egy lóerőre csupán 2,13 kg jut; nem véletlen, hogy az alapmodell 3,4 másodperces 0-100-as sprintjén négy tizedet javít a Speciale, kétszázra pedig 9,1 másodperc alatt gyorsul az autó. A Ferrari házi, fioranói versenypályán (2997 méter) 1 perc 23,5 mp alatt megy körbe, azaz másfél másodpercet ver a 458 Italiára az autó.
Új, aktív aerodinamikai komponenseket helyeztek el az autón, a szabályozható első és hátsó idomok révén a 458 Speciale minden eddigi sorozatgyártású Ferrarinál áramvonalasabb, ugyanakkor szükség esetén jelentős leszorítóerővel stabilizálja magát az úton. 
Alapára átszámítva mintegy 66,5 millió forint, hazánkban a 458 Italia használtan (1-2 éves modellek) 50-55 millió forint között mozognak. 

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.