Csak egy maradhat: flúgos futam 1975-ből

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.24. 17.45

Mikor a Rolls-Royce belibben a képbe a kis szappantartók közé, mint egy gyilkos bálna, na az gyönyörű!

Mi jut eszetekbe, ha azt mondom, hogy forrónaci, banánszoknya, trapézgatya, ABBA, LGT, vagy autós vonalon elindulva Zsiguli, Wartburg, és Škoda? Nem vagyok mentalista, de magabiztosan állítom, hogy nem tinédzser korú olvasóink tetemes részének a hetvenes évek villant be. 
Következő kisfilmünk is ebből a korszakból való, ahol a diszkóban pörgő tükörgömb mellett jól megfért a hétvégi autóversenyzés a családi verdával (persze nem itthon, sajnos). A hétköznapok férfija már akkor is ellenállhatatlan vágyat táplált a benzingőz és a gumifüst iránt, a kor pedig megadta neki, amire vágyott: amatőr versenysorozatokon eresztették egymásnak saját, jórészt utcai járgányukat, teljesítménytől és mérettől függetlenül. Látszólag egyetlen szabály volt érvényben: az erősebb kutya…
Felettébb élvezetes nézni, ahogy a tepsi amerikai vasak ide-oda billegnek, míg a kisebb szappantartók megpróbálnak elhúzni a belső íven, és az ahogy a Rolls-Royce belibben a képbe, az gyönyörű. Ha pedig baleset történik, egy dolgot tehetsz, megpróbálsz higgadt maradni, és kikerülöd az akadályt. 

Kommentek

  • Kanyaró Malvin

    Hangulatában, könnyed felelőtlenségében ez az egész zseniális.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.