A Ferrari anno az FXX-ből mindössze 30 darabot gyártott, és az Enzóbol alakították ki az autót. Mozgó laboratóriumként működve, a bennük rejlő szenzorokkal gyűjtötték Michael Schumacher és a tulajdonosok “tapasztalatait”. 2006-ban 16 500, de 2007-ben már 18 500 kilométert tettek meg az autók különböző versenypályákon. 
Ezen információk alapján, 2007-ben elkészítették az autó tovább finomított változatát, ami az FXX Evoluzione nevet kapta, mellyel újabb két évvel meghosszabbították az autó életét, további adatokat szerezve az utcai autók gyártásához. 
A 6,2 literes V12-es motor 860 lóerőt tud, miután 1000 fordulattal tovább pörgethető a “sima” FXX-nél. Továbbcsiszolták a váltót, amely 25 százalékkal gyorsabb lett, csupán 60 ms alatt kapcsol.  A megszerzett adatok nyomán átalakították a futóművet, javítva a gumik élettartamán, de módosították a kocsi aerodinamikai elemeit, kiemelten a hátsó szárnyat és diffúzort, ezzel nőtt tapadás. 
Az elmúlt évek során a tulajdonosok folyamatosan tesztelték az autókat, hogy az olasz gyártó minél tökéletesebb terméket tudjon a vevőinek kínálni. 
Ezt a különleges szupersportautót filmezte le a Marchettino nevű youtube felhasználó, amint éppen egy versenypályán köröz (melyik lehet az?). Azt tanácsolom, ha nem zavarja a szomszédokat akkor tekerjétek fel a hangerőt, és adjátok át magatokat az érzésnek. 
Ahogy az elején említettem, Michael Schumacher is részt vett a tesztelésben, ezen a felvételen az látható ahogy pár fánkot rajzol Ferrarijával a nürburgringi aszfaltra.