Autók, amik a jövőbe repítenek

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 13.15

Úgy tűnik, az autóiparban tevékenykedő tervezők sokszor veszik elő a jövőbe tekintő varázsgömböt, és megpróbálják papírra vetni a látottakat.

Te hogy képzeled el a távoli jövőt? Vajon emberszabású robotok fogják elvégezni helyettünk a mindennapi tennivalókat, vagy fehér egyenruhában egy űrhajó fedélzetén sodródunk az űrben, ahol minden reggel kielemzi a WC a vizeletünket, esetleg az atomháború utáni felperzselt pusztaságban fognak küzdeni a túlélők a maradék vízért? Ezt bizony még a legpengébb tudósok sem tudják előre megjósolni, így marad a tudományos fantazmagória – angol rövidítéssel sci-fi -, amiből a kíváncsi elme táplálkozhat.
Úgy tűnik, az autóiparban tevékenykedő mérnökök, tervezők sokszor veszik elő a jövőbe tekintő varázsgömböt, és megpróbálják papírra vetni a látottakat, amik később átkerülnek a virtuális tervezőasztalra, majd sok-sok évtizeddel később az emberek garázsába, vagy nem. Mi pedig most megpróbáltuk összegyűjteni azokat a lázálmos látomásokat, amelyeket bármelyik mozifilmben tátott szájjal bámulnánk.

KTM Quake 

Ez a robusztus, és minden szimmetriát nélkülöző kétüléses jármú, az olasz Enrico Vettorato vizsgamunkája volt 2009-ben, aki a világszerte elismert Istituto Europeo di Design iskolában tanult. 
A koncepció nem csak kinézetre különleges, de a hajtás is elképesztő. A fiatal tervező úgy gondolta, hogy a jármű mozgatásához a piezoelektromosságot hívja segítségül, amely olyan elektromos jelenség, melynek során bizonyos anyagokon (kristály, kerámia) összenyomás hatására elektromos feszültséget gerjesztenek, illetve elektromos feszültségük hatására alakváltozás jön létre. 
A képeken jól látható, ahogy a “kerekek” több különálló részből tevődnek össze, amiket négy, a futóműbe épített, egyenként 60 lóerős piezo-motor hajt.
Ezen az elven működnek egyébként a piezo gyújtók, és Vettorato szerint ezt a technológiát továbbfejlesztve, akár 2020-ra már megvalósulhat a KTM Quake. 

Maybach DRS

Alapjában véve ez a tojás alakú, riksára emlékeztető jármű nevében is magában foglalja a Japánban tradicionális, emberek által húzott tömegközlekedési eszközöket (DRS = Den-Riki-Sha). A 2010-es Los Angeles-i Autókiállításon mutatták be a terveket először.
A különleges formájú Maybach mozgatásáról egy számítógépes rendszer által irányított, önbeálló elektromos motor gondoskodik, emellett hagyományos pedálokkal is lehet hajtani, és még csak profi bringásnak sem muszáj lennünk hozzá. Ugyanis az áttételezést úgy oldották meg, hogy akár egy gyerek is könnyedén mozgásba tudja hozni a szerkezetet, ha lemerül az akkumulátor. 
Az elektromos riksa mindössze 454 kilogrammot nyomna, és kényelmes utazást biztosít, akár 4 ember számára is. Kizárólag természetes anyagból oldanák meg mind a karosszéria, mind pedig az utastér kialakítását.

Nissan V2G

Abból a feltevésből kiindulva, hogy nagyjából 2030-ra valószínűleg villamosított autópályákat használunk, a Nissan egy korhű, konnektorról tölthető járművet tervezett, amellyel könnyen megoldható a gyors közlekedés.
A V2G (Vehicle to Grid / Jármű a hálózatra) néven emlegetett jármű – ahogy nevéből is kikövetkeztethető – közlekedési elektromos hálózatot használ majd. Hiszen a V2G-t egy olyan korba álmodták bele a japán tervezők, melyben feltételezéseik szerint már villamosított autópályákon száguldozna az emberiség. 
A jövő Nissanja rendkívüli dinamikát sugároz, minőségi, de megfizethető anyagok felhasználásával. Feltehetően azért, hogy egyáltalán tömeges gyártásra lehessen bocsátani, amennyiben tényleg megérett rá a világ. Ráadásul a luxust és trendi dolgokat kedvelőknek sem kellene aggódniuk: a V2G állítólag igényeinknek megfelelően formálható lesz, tehát az alacsony költségű példányoktól a luxusjárművekkel bezárólag, mindenkinek nyújthat alternatívát.

Audi Quattroflex

A nyitott, pehelysúlyú “hintót” az orosz Alekszej Bikov álmodta meg, és elképzelésével bezsebelte 2006-ban a “leghasználhatóbb technológiai elképzelés” díját, mégpedig az Interior Motives Design Awards-on. 
Az autót a régi lovaskocsik mintájára készítette az egyetemista, ülései több szögben is állíthatóak, és mindkét utas tudja irányítani a járművet a középen elhelyezett joystick segítségével.  

Lotus Esquive

A furcsa bogárra emlékeztető Lotus a párizsi közlekedésmérnök-hallgató, Mayeul Walser kezei közük került ki 2009-ben, aki Oroszország kietlen pusztáit célozná meg az autóval, ellentétben az eddig létező Lotusokkal, amik főleg on-road közlekedésre alkalmasak. 
A szélvédőt és a tetőt el lehet távolítani, így terepezés közben élvezhetjük a napsütést, bár az orosz tajgán eléggé csípős is lehet az időjárás. 
Az elképzelés alapján az Esquive javasolt hajtáslánca elektromos, ami négy darab motorból áll: az első kerekeket 40 kW-os (55 lóerős) erőforrások hajtanák, hátul pedig két darab 55 kW-os (75 lóerős) egység dolgozna. Az összkerék-hajtás mellett, négykerék-kormányzással is működne az autó, ami nagyban megkönnyíti a kis helyen való, fürge megfordulást.
Méretei: 
Hossz – 4000 mm 
Magasság – 1250 mm
Szélesség – 2200 mm

Szavazás

Neked melyik jövőautó tetszik a legjobban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.