Autók, amik a jövőbe repítenek

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 13.15

Úgy tűnik, az autóiparban tevékenykedő tervezők sokszor veszik elő a jövőbe tekintő varázsgömböt, és megpróbálják papírra vetni a látottakat.

Te hogy képzeled el a távoli jövőt? Vajon emberszabású robotok fogják elvégezni helyettünk a mindennapi tennivalókat, vagy fehér egyenruhában egy űrhajó fedélzetén sodródunk az űrben, ahol minden reggel kielemzi a WC a vizeletünket, esetleg az atomháború utáni felperzselt pusztaságban fognak küzdeni a túlélők a maradék vízért? Ezt bizony még a legpengébb tudósok sem tudják előre megjósolni, így marad a tudományos fantazmagória – angol rövidítéssel sci-fi -, amiből a kíváncsi elme táplálkozhat.
Úgy tűnik, az autóiparban tevékenykedő mérnökök, tervezők sokszor veszik elő a jövőbe tekintő varázsgömböt, és megpróbálják papírra vetni a látottakat, amik később átkerülnek a virtuális tervezőasztalra, majd sok-sok évtizeddel később az emberek garázsába, vagy nem. Mi pedig most megpróbáltuk összegyűjteni azokat a lázálmos látomásokat, amelyeket bármelyik mozifilmben tátott szájjal bámulnánk.

KTM Quake 

Ez a robusztus, és minden szimmetriát nélkülöző kétüléses jármú, az olasz Enrico Vettorato vizsgamunkája volt 2009-ben, aki a világszerte elismert Istituto Europeo di Design iskolában tanult. 
A koncepció nem csak kinézetre különleges, de a hajtás is elképesztő. A fiatal tervező úgy gondolta, hogy a jármű mozgatásához a piezoelektromosságot hívja segítségül, amely olyan elektromos jelenség, melynek során bizonyos anyagokon (kristály, kerámia) összenyomás hatására elektromos feszültséget gerjesztenek, illetve elektromos feszültségük hatására alakváltozás jön létre. 
A képeken jól látható, ahogy a “kerekek” több különálló részből tevődnek össze, amiket négy, a futóműbe épített, egyenként 60 lóerős piezo-motor hajt.
Ezen az elven működnek egyébként a piezo gyújtók, és Vettorato szerint ezt a technológiát továbbfejlesztve, akár 2020-ra már megvalósulhat a KTM Quake. 

Maybach DRS

Alapjában véve ez a tojás alakú, riksára emlékeztető jármű nevében is magában foglalja a Japánban tradicionális, emberek által húzott tömegközlekedési eszközöket (DRS = Den-Riki-Sha). A 2010-es Los Angeles-i Autókiállításon mutatták be a terveket először.
A különleges formájú Maybach mozgatásáról egy számítógépes rendszer által irányított, önbeálló elektromos motor gondoskodik, emellett hagyományos pedálokkal is lehet hajtani, és még csak profi bringásnak sem muszáj lennünk hozzá. Ugyanis az áttételezést úgy oldották meg, hogy akár egy gyerek is könnyedén mozgásba tudja hozni a szerkezetet, ha lemerül az akkumulátor. 
Az elektromos riksa mindössze 454 kilogrammot nyomna, és kényelmes utazást biztosít, akár 4 ember számára is. Kizárólag természetes anyagból oldanák meg mind a karosszéria, mind pedig az utastér kialakítását.

Nissan V2G

Abból a feltevésből kiindulva, hogy nagyjából 2030-ra valószínűleg villamosított autópályákat használunk, a Nissan egy korhű, konnektorról tölthető járművet tervezett, amellyel könnyen megoldható a gyors közlekedés.
A V2G (Vehicle to Grid / Jármű a hálózatra) néven emlegetett jármű – ahogy nevéből is kikövetkeztethető – közlekedési elektromos hálózatot használ majd. Hiszen a V2G-t egy olyan korba álmodták bele a japán tervezők, melyben feltételezéseik szerint már villamosított autópályákon száguldozna az emberiség. 
A jövő Nissanja rendkívüli dinamikát sugároz, minőségi, de megfizethető anyagok felhasználásával. Feltehetően azért, hogy egyáltalán tömeges gyártásra lehessen bocsátani, amennyiben tényleg megérett rá a világ. Ráadásul a luxust és trendi dolgokat kedvelőknek sem kellene aggódniuk: a V2G állítólag igényeinknek megfelelően formálható lesz, tehát az alacsony költségű példányoktól a luxusjárművekkel bezárólag, mindenkinek nyújthat alternatívát.

Audi Quattroflex

A nyitott, pehelysúlyú “hintót” az orosz Alekszej Bikov álmodta meg, és elképzelésével bezsebelte 2006-ban a “leghasználhatóbb technológiai elképzelés” díját, mégpedig az Interior Motives Design Awards-on. 
Az autót a régi lovaskocsik mintájára készítette az egyetemista, ülései több szögben is állíthatóak, és mindkét utas tudja irányítani a járművet a középen elhelyezett joystick segítségével.  

Lotus Esquive

A furcsa bogárra emlékeztető Lotus a párizsi közlekedésmérnök-hallgató, Mayeul Walser kezei közük került ki 2009-ben, aki Oroszország kietlen pusztáit célozná meg az autóval, ellentétben az eddig létező Lotusokkal, amik főleg on-road közlekedésre alkalmasak. 
A szélvédőt és a tetőt el lehet távolítani, így terepezés közben élvezhetjük a napsütést, bár az orosz tajgán eléggé csípős is lehet az időjárás. 
Az elképzelés alapján az Esquive javasolt hajtáslánca elektromos, ami négy darab motorból áll: az első kerekeket 40 kW-os (55 lóerős) erőforrások hajtanák, hátul pedig két darab 55 kW-os (75 lóerős) egység dolgozna. Az összkerék-hajtás mellett, négykerék-kormányzással is működne az autó, ami nagyban megkönnyíti a kis helyen való, fürge megfordulást.
Méretei: 
Hossz – 4000 mm 
Magasság – 1250 mm
Szélesség – 2200 mm

Szavazás

Neked melyik jövőautó tetszik a legjobban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Tarlós bedurvult, ez lett a bírsággkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.