Autók, amik a jövőbe repítenek

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 13.15

Úgy tűnik, az autóiparban tevékenykedő tervezők sokszor veszik elő a jövőbe tekintő varázsgömböt, és megpróbálják papírra vetni a látottakat.

Te hogy képzeled el a távoli jövőt? Vajon emberszabású robotok fogják elvégezni helyettünk a mindennapi tennivalókat, vagy fehér egyenruhában egy űrhajó fedélzetén sodródunk az űrben, ahol minden reggel kielemzi a WC a vizeletünket, esetleg az atomháború utáni felperzselt pusztaságban fognak küzdeni a túlélők a maradék vízért? Ezt bizony még a legpengébb tudósok sem tudják előre megjósolni, így marad a tudományos fantazmagória – angol rövidítéssel sci-fi -, amiből a kíváncsi elme táplálkozhat.
Úgy tűnik, az autóiparban tevékenykedő mérnökök, tervezők sokszor veszik elő a jövőbe tekintő varázsgömböt, és megpróbálják papírra vetni a látottakat, amik később átkerülnek a virtuális tervezőasztalra, majd sok-sok évtizeddel később az emberek garázsába, vagy nem. Mi pedig most megpróbáltuk összegyűjteni azokat a lázálmos látomásokat, amelyeket bármelyik mozifilmben tátott szájjal bámulnánk.

KTM Quake 

Ez a robusztus, és minden szimmetriát nélkülöző kétüléses jármú, az olasz Enrico Vettorato vizsgamunkája volt 2009-ben, aki a világszerte elismert Istituto Europeo di Design iskolában tanult. 
A koncepció nem csak kinézetre különleges, de a hajtás is elképesztő. A fiatal tervező úgy gondolta, hogy a jármű mozgatásához a piezoelektromosságot hívja segítségül, amely olyan elektromos jelenség, melynek során bizonyos anyagokon (kristály, kerámia) összenyomás hatására elektromos feszültséget gerjesztenek, illetve elektromos feszültségük hatására alakváltozás jön létre. 
A képeken jól látható, ahogy a “kerekek” több különálló részből tevődnek össze, amiket négy, a futóműbe épített, egyenként 60 lóerős piezo-motor hajt.
Ezen az elven működnek egyébként a piezo gyújtók, és Vettorato szerint ezt a technológiát továbbfejlesztve, akár 2020-ra már megvalósulhat a KTM Quake. 

Maybach DRS

Alapjában véve ez a tojás alakú, riksára emlékeztető jármű nevében is magában foglalja a Japánban tradicionális, emberek által húzott tömegközlekedési eszközöket (DRS = Den-Riki-Sha). A 2010-es Los Angeles-i Autókiállításon mutatták be a terveket először.
A különleges formájú Maybach mozgatásáról egy számítógépes rendszer által irányított, önbeálló elektromos motor gondoskodik, emellett hagyományos pedálokkal is lehet hajtani, és még csak profi bringásnak sem muszáj lennünk hozzá. Ugyanis az áttételezést úgy oldották meg, hogy akár egy gyerek is könnyedén mozgásba tudja hozni a szerkezetet, ha lemerül az akkumulátor. 
Az elektromos riksa mindössze 454 kilogrammot nyomna, és kényelmes utazást biztosít, akár 4 ember számára is. Kizárólag természetes anyagból oldanák meg mind a karosszéria, mind pedig az utastér kialakítását.

Nissan V2G

Abból a feltevésből kiindulva, hogy nagyjából 2030-ra valószínűleg villamosított autópályákat használunk, a Nissan egy korhű, konnektorról tölthető járművet tervezett, amellyel könnyen megoldható a gyors közlekedés.
A V2G (Vehicle to Grid / Jármű a hálózatra) néven emlegetett jármű – ahogy nevéből is kikövetkeztethető – közlekedési elektromos hálózatot használ majd. Hiszen a V2G-t egy olyan korba álmodták bele a japán tervezők, melyben feltételezéseik szerint már villamosított autópályákon száguldozna az emberiség. 
A jövő Nissanja rendkívüli dinamikát sugároz, minőségi, de megfizethető anyagok felhasználásával. Feltehetően azért, hogy egyáltalán tömeges gyártásra lehessen bocsátani, amennyiben tényleg megérett rá a világ. Ráadásul a luxust és trendi dolgokat kedvelőknek sem kellene aggódniuk: a V2G állítólag igényeinknek megfelelően formálható lesz, tehát az alacsony költségű példányoktól a luxusjárművekkel bezárólag, mindenkinek nyújthat alternatívát.

Audi Quattroflex

A nyitott, pehelysúlyú “hintót” az orosz Alekszej Bikov álmodta meg, és elképzelésével bezsebelte 2006-ban a “leghasználhatóbb technológiai elképzelés” díját, mégpedig az Interior Motives Design Awards-on. 
Az autót a régi lovaskocsik mintájára készítette az egyetemista, ülései több szögben is állíthatóak, és mindkét utas tudja irányítani a járművet a középen elhelyezett joystick segítségével.  

Lotus Esquive

A furcsa bogárra emlékeztető Lotus a párizsi közlekedésmérnök-hallgató, Mayeul Walser kezei közük került ki 2009-ben, aki Oroszország kietlen pusztáit célozná meg az autóval, ellentétben az eddig létező Lotusokkal, amik főleg on-road közlekedésre alkalmasak. 
A szélvédőt és a tetőt el lehet távolítani, így terepezés közben élvezhetjük a napsütést, bár az orosz tajgán eléggé csípős is lehet az időjárás. 
Az elképzelés alapján az Esquive javasolt hajtáslánca elektromos, ami négy darab motorból áll: az első kerekeket 40 kW-os (55 lóerős) erőforrások hajtanák, hátul pedig két darab 55 kW-os (75 lóerős) egység dolgozna. Az összkerék-hajtás mellett, négykerék-kormányzással is működne az autó, ami nagyban megkönnyíti a kis helyen való, fürge megfordulást.
Méretei: 
Hossz – 4000 mm 
Magasság – 1250 mm
Szélesség – 2200 mm

Szavazás

Neked melyik jövőautó tetszik a legjobban?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Valaki óriási ajándékot kapott Rosbergtől

A Red Bull-os Daniel Ricciardo szerint Nico Rosberg a visszavonulással valamelyik pilótának nagyon szép karácsonyi adott – nem valószínű, hogy az ausztrál lesz az.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezte, aki korábban egyes Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.