Ilyen egy baleset, amikor tudod, hogy meghalsz

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 13.00

Mi lenne, ha tudnád, mi fog történni? Mi lenne, ha akadna pár perc beszélni a másik autóban ülővel? Ezt a kérdést járja körbe az egyperces videó, és garantáljuk, hogy a végére te is jobban odafigyelsz majd a relatív gyorshajtás okozta veszélyekre.

Egy biztonságos közúti közlekedésre serkentő reklámnak átütő erejűnek kell lenni. Mert különben sohasem fogjuk fel, mi forog kockán, sohasem ér el az agyunkig, hogy nem csak a saját, hanem a mások életével is játszunk. Ez elérhető roncsokkal, halálos esetek bemutatásával, és a sokkhatástól azt remélik a készítők, talán majd átmegy az üzenet.

Új-Zélandon egy magasabb szintre emelték mindezt, horrorfilmbe illő jelenet helyett egy baleset drámáját fogták meg. Mi lenne, ha tudnád, mi fog történni? Mi lenne, ha akadna pár perc beszélni a másik autóban ülővel? Ezt a kérdést járja körbe az egyperces  videó, és garantáljuk, hogy a végére te is jobban odafigyelsz majd a relatív gyorshajtás okozta veszélyekre.


A reklámban megáll az idő, és a végzetes ütközés előtt kiszáll a két sofőr.

– Haver, sajnálom! Azt hittem lesz időm kifordulni.
– Kitetted az orrát, nincs időm megállni.
– Ugyan haver, ez csak egy apró hiba volt.
– Tudom, ha talán lassabban jövök, de…
– Kérlek! A fiam ott ül hátul!
– …túl gyors voltam. Sajnálom.


OSZD MEG, hogy mindenkihez eljusson az üzenet.

Ezt is nézd meg: VAJON MI HÚZZA KI AZ ELAKADT TANKOT? KATTINTS A KÉPRE ÉS KIDERÜL!

Ilyen egy baleset, amikor tudod, hogy meghalsz 1

Kommentek

  • menőmanó

    Jó reklám.
    Én is lassítani szoktam, ha látok valakit a kereszteződésben, igaz nem 90-ről.
    Az az igazság, hogy igen figyelmetlennek kell lenni ahhoz, hogy valaki kihajtson egy “kihalt” úton az egyetlen autó elé.

  • gabetdi

    Sajnos január elsején tapasztaltam ilyet, bár szerencsére nem halálos sebességnél, de az előttem haladó nem vette észre időben, hogy nem fogja megkapni az elsőbbséget.

    Én is szoktam gyorsan menni, nem is ritkán, de az utóbbi 10 év elég volt arra, hogy rájöjjek lehet hogy jó a reakció időm, de ha más hibázik egy picit, mindegy lesz, hogy nekem van igazam, ha a kocsim totálkár lesz…

  • TéGé2

    menőmanó

    nem kell sok hozzá, elém pont így jött ki egyszer egy nő, téli taknyos úton, kb. 50-el mentem nem volt fékút, mert először lassított, aztán hirtelen kilódult elém, oldalba kaptam. Pár hónapos jogsija volt, később azt mondta remegve, hogy magassarkúban volt és valahogy átcsúszott a lába a fékről a gázra. Akár hihető is lehet, magassarkú, vizes cipőtalp+pedál ráadásul a gázpedál jóval mélyebben is van mint a fék. Az volt a mázlija, hogy egy Renault Master teherautóval volt, ami kicsit kiflibe hajlott, az enyém TK, senki sem sérült.

  • TéGé2

    de ott a BMW-s videó a TC címlapján, az is pont ugyanez a sztori

  • PAlex

    Amit én megfigyelek sokszor, hogy amikor hasonló szitu van, az elsőbbséget élvezők nem lassítanak, nem korrigálnak már előre sem, mert, hogy nehogy má’ le kelljen mondani az elsőbbségről… Inkább vállalják az esetleges csattanás kockázatát, amit persze szerintem fel sem fognak.
    Ez (is) itt a probléma.

  • jarodfree
  • dzsc

    Kezd már kicsit kilenni a pöcsöm az állandó gyorshajtás mantrával! Mintha legalábbis mindennek az lenne oka, és ha az nem lenne, hipp-hopp, még a világbéke is ránk törne! A gyorshajtás csupán 30%-ban okozója a balesetknek, mi van a maradék 70%-kal?? Azt mi okozza? Lehet gyönyörű, megható filmeket leforgatni arról, h “bezzeg, ha lassabban hajtottam volna…”, de ez pont annyira releváns, mintha otthon maradok inkább, és nem ülök autóba! Ezzel szemben azokkal az idiótákkal senki sem foglalkozik, akinél a kresz kimerül a sebességhatárok ismeretében, és azt aztán mindig betartja, csak épp a tükörbe nem néz, és úgy vált sávot, kihajt eléd, mert nem ismeri a három (neadj’ isten hat-) szöget! És egy krízis-helyzetben istenments, hogy vele kerüljek egy szituációba!

  • husky

    Országok és mentalitás. Szerencsére nálunk is működik valamilyen szinten, hogy ha lassú menet van és tömött sor, hogy azért beengedjük egymást. Olaszban a STOP táblánál is mindenki beenged egyet csúcsban, ha gyér a forgalom meg ne próbáljunk bemenni mert tényleg CSATT lesz!
    A német, a svájci 30-nál sem enged be, ha neki van elsőbbsége!
    Hogy veszélyes-e a gyorshajtás, valójában szituáció és időjárásfüggő!
    Ha gyér a forgalom vagy sárgán villog a lámpa, sokkal nagyobb az esély, hogy jön valaki 50 helyet 70-80-nal, mintha erős lenne a forgalom!
    Különösen veszélyes szitu és szakértő gond a JOBBKEZES utca, ott tényleg nem mindegy ki mennyivel jön és honnan, lehet-e még időben észlelni! Ha bebizonyosodik, hogy 30 helyett (jellemzően itt vannak jobbkezes utcák!) 50-nel jött, ő is hibás lesz!!!
    Akinek meg elsőbbséget kell adni, ne az utolsó 1 méteren álljon meg “orrbelógatva”!!! Igaz, sokszor nehéz kilátni a parkoló kocsik közül, s mire látunk már csatthat is! Na most ki a hülye? Aki rosszul parkolt, én mert “nem adtam” elsőbbséget, vagy figyelhetett volna a védett úton haladó is?! Jó kérdés nemde?
    A múltkor egy ilyen szituban tudtam korrigálni csak kormánnyal, mert 50 alatt mentem egy mutatónyival! Ha 60, akkor csatt!
    Sajna nekem is volt már TK-m, egy skodás faszi hajott fel a Szolnoki elkerülőn a 4-sre úgy kb. 60-nal fékezés nélkül Stoptábal mögül, én meg 90-nel oldalba…közös repülés a szántásba, kiszabadulási gyakorlat, kármokodás,, stb, stb…

  • menőmanó

    dzsc

    Van relatív és abszolút gyorshajtás. A cikk témája az abszolút gyorshajtás, ami nálunk a balesetek 3%-át sem okozza.

  • péloday

    menőmanó James Dean pont így halt meg……

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Rosberg autójában Wehrlein: Köszi, Nico!

Nem dőlt még el a visszavonuló Nico Rosberg helyének sorsa. Az egyik legesélyesebb versenyző azonban olyan fotót posztolt, amin a világbajnok autójában ülve látható.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

F1: 15-ször sírta el magát Rosberg

Négy nap alatt tizenötödször sírta el magát, mondta a Forma-1 visszavonuló bajnoka, majd olyat tett a trófeával, mint előtte soha, senki.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.