Gyorshajtó motorosok elé ugrott a rendőr

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 19.45

A ködben ugrott a motorosok elé a rendőr, mert gyorsan hajtottak. A második motoros már nem tudott megállni.

Nem mondom, hogy a rendőrnek nem kellett volna megállítani a túl gyorsan közlekedő motorosokat, de a ködben kiugrani a száguldó kétkerekűek elé, nem volt túlságosan nyerő ötlet. Az utolsó pillanatban állt félre az útból a brit rendőr, akár súlyos sérüléseket is szerezhetett volna.
Bíró legyen a talpán, aki ebben az esetben igazságos ítéletet tud hozni, ha egyáltalán a bíróság elé kerül az ügy. Bár így, hogy felkerültek a videók az Internetre, biztos kivizsgálják az esetet. Egyelőre hivatalos információk nincsenek.

Szavazás

Mit kellett volna csinálni a rendőrnek szerintetek?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • TéGé2

    két dolgot nem értek:
    -a 3. meg tudott állni a 2. mögött (még úgy is, hogy azt “kicsit” lelassította az 1.), akkor a 2. miért nem az 1. mögött
    -az út üres volt és kb. 12 méter széles, a két motor meg mondjuk legyen 1-1 méter…

    hiányolom a “2. motoros hülye volt” opciót a szavazásból :)

  • Najo

    Annak ellenére, hogy a rendőr életét megmentette, valóban kicsit benézte a 2. motoros, de a motorosok ha többen motoroznak tisztelt TéGé, eltolva mennek. Tehát az első a felezővonal közelében a második a padkához közel a harmadik megint a felezőnél és igy tovább. Ezt a formációt pont azért találták ki, hogy ha valami baj történik ki tudják egymást kerülni. Sajnos ennél az esetnél a menekülő utban ott állt a rendőr. Nem volt más lehetősége. A legjobb megoldást választotta, ami rá nézve első pillanatban nem tűnt valami fényes tettnek.

  • TéGé2

    Akkor sem jó, Najo. Az első motoros szimplán megállt, még csak nem is vészfékezett, így a mögötte jövőnek is simán meg kellett volna állnia (feltéve, hogy betartja a köv. távot), még akkor is, ha nem eltolva mennek.

    Másik, hogy a defenzív vezetés a rögtönzésről szól, ami itt annyit jelentett volna, hogy kicsit jobbra dönti a motort és elgurul az előtte megálló mellett -erre másfél sávja volt, ha már a köv. távot nem tartotta.

  • jonnybravo

    Elém is ugrott már ki rendőr nagyon közel,át is mentem a lábfején :D Mérgemben még le is ugattam,megbüntetett,pedig “csak” 64-el mentem ötven helyett.

  • Nyesamu

    Ha történt is szabálysértés – gyorshajtás – a rendőr akkor sem okozhat veszélyhelyzetet. Az út széléről kellett volna leinteni a motorosokat.
    Így most jelentős anyagi kár keletkezett,s az a szerencse hogy nem sérült meg senki.
    TéGé2 te playstationozol?

  • robi.87

    Ha nem rendőr van az úton előttük, hanem egy álló jármű, a 2. motoros akkor is belement volna az előtte lassítóba. Balfasz volt, mert attól, hogy a gázt tudja valaki húzni, még nem biztos, hogy tud is mit kezdeni vészhelyzetben… Állt volna ott egy lerobbant kamion!

  • kawaninja

    robi 87. ha egy lerobbant járművel megállsz az úton, vagy bármi olyat teszel ami a közlekedést veszélyezteti, akkor arra fel kell hívni a közlekedésben részt vevő többi ember figyelmét. vagyis vészvillogó, elakadásjelző jó előre kitéve. ja, és azt sem az út közepére. a megállásra pedig szabályok vonatkoznak, pont ezért, hogy hol és hogyan állhatsz meg.
    ha egy állat, vagy valamilyen természeti dolog miatt nem tud megállni időben, akkor úgy kell neki. de itt egy “gondolkodó lény” állt ki a járművek elé, akinek tisztába kellene lennie tetteinek a következményeivel is. ráadásul rendőr, akinek a biztonságra kellene ügyelnie. azt sem mondhatja, hogy “nem láttam, mert nagy volt a köd”. ez olyan mintha kihajtasz egy védett útra, vagy elindulsz az út széléről, vagy ha csak sávot váltasz. a védett úton haladónak mindig elsőbbsége van. az más kérdés, hogy sokan ezt nem így gondolják, de a tárgyalásnál ez az alap. tök mindegy mennyivel megy.
    lehet mondani, hogy balfasz motoros, de kb. 120 km/h-ról kellett volna megállnia és nem volt hozzá 40 métere sem. ez látszik a felvételből. az is, hogy az első motoros mennyivel előbb észleli az “akadályt”, és fékez. lehet, hogy a második nem is észlelhette időben az előtte haladótól. a hátsót állóra is fékezte amitől kitört a motor (és a fékút is megnő), a csúszó kerekű járművet meg már nem lehet úgy irányítani. lehet megint mondani, hogy csökkenteni kellett volna a fékerőt, és akkor ki tudta volna kerülni balról. a szembesáv sem biztos, hogy jobb lett volna, hisz nem lehetett rendesen belátni, és nekem úgy tűnt, hogy balos kanyar következett. frontálisan egy autóval, vagy azon a domboldalon lebukfencezni meg nem a legjobb választás.
    tégé2: a 12 méter széles út egy kicsit elhamarkodott állítás. az autópálya egy oldala leállósávval és biztonsági szegélyekkel nincs ennyi.
    a defenzív vezetés nem a rögtönzésről szól, hanem az előrelátásról és a magatartásról.
    a rendőrnek az út széléről kellett volna jelezni. akkor az első motoros lehúzódva meg tudott volna megállni, és nem marad az út közepén.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.