Kamion gázolta halálra az iskolába igyekvő kisfiút

Nem volt érvényes jogosítványa a sofőrnek

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.22. 06.00

Az utolsó tanítási napon, testvére szeme láttára halt meg az a nyolcéves kisfiú, aki a zebrán átkelve egyenesen egy balra, nagy ívben bekanyarodó nyerges vontató hátsó kereke alá sétált.

A New York-i Noshat Nahian édesanyja reggelente rendszerint kézen fogva kísérte iskolába tizenegy éves lányát és nyolcéves fiát, ám december 20-án, az utolsó tanítási napon otthon maradt, és egyedül engedte el gyermekeit. A kisebbik gyerek, a harmadikos Noshat tanárának vitt ajándékot. Még csak néhány hete jártak az iskolába: a család ősszel költözött Bangladeshből Amerikába. 

Amikor a testvérek az iskola előtti utolsó kereszteződéshez értek, megálltak, majd amikor leléptek az úttestre, a fiút elgázolta a semmiből előbukkanó teherautó. “Szóltam nekik, hogy várjanak, és ők vártak, mint mindig. Aztán egyszer csak ott volt a kamion” – mondta egy neve elhallgatását kérő, civil közlekedési őr a The New York Times-nak. 
Más szemtanúk szerint a fiú fejére húzott kapucnival, megállás nélkül lépett le a járdáról. 
Akárhogy is történt, a nyerges vontató félpótkocsijának hátsó kereke találta el a gyermeket, maga alá gyűrve őt. A kisfiú húga hazarohant, hogy szóljon az anyjának, az iskola egyik munkatársa pedig megpróbálta újraéleszteni a fiút, sikertelenül. 


A kamion 51 éves vezetője, Mauricio Osoario-Palominos (jobbra) a helyszínen maradt és együttműködött a rendőrséggel. A hatóságok egyelőre bevont jogosítvánnyal, valamint balesetveszélyes állapotú abroncsokkal történő vezetés miatt indítottak ellene eljárást. 
A magánvállalkozó férfi jogosítványát az elmúlt harminc évben háromszor vonták be, és tucatnyi eljárás folyt ellene a legkülönfélébb okok miatt, a rendőrségi utasítások és a forgalmi jelzőtáblák figyelmen kívül hagyásától kezdve a biztonsági öv becsatolásának elmulasztásán át a gyorshajtásig. Legutóbb másfél évvel ezelőtt került összeütközésbe a törvénnyel, akkor veszélyes vezetés volt a vád.

Szavazás

A te gyereke(i)d egyedül jár(nak) iskolába?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • husky

    A Krone cégnek már jó 20 éve van áramvonalas, oldalt is burkolt félpótkocsija, csak drága és szinte senki sem veszi. Nos egy ilyen balesetet is kivédhetett volna, még ha sérülés is van nem durva haláleset. Csak az USA-ban még annyira sem divat az ilyesmi, meg a kerékpáros/személyautóa aláfutás-védelem, mint Európában. Pedig még üzemanyagot is spóról, akár 2-3 litert is, csak a pótkocsi.
    Ilyen felelölten tuskónak – a leírtak alpján – már a “B”-t sem adnám meg, de sajnos én is tudom, hogy az adott helyzetben éppen csak a pótkocsi első felét látni átmenetileg a tükörből, de a nagylátószögű rész azért segít. Ott az 52 lábas, magyarul 16,16 méteres félpót is szabványos! Bár én is utaztam olyan helyijáratos buszon, aminek oldalról nature nekirohant egy gyalogos. Enyhe agyrázkódással megúszta.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.