Gigászok évődése: két Pagani a versenypályán

Pagani Zonda a Huayra ellen

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.12.01. 10.00

Az argentin-olasz Pagani legendáját megalapozó Zondát és annak méltó utódját, a kiejthetetlen nevű Huayrát koruk legfélelmetesebb autói között tartottuk, tartjuk számon. Most randevút adott egymásnak a két generáció.

A közelmúltban írtunk egy orosz milliárdosról, akinek nem egy, hanem két Pagani Huayrája is van. 

Nos, a megjelenésében barátságos trafikosra emlékeztető Peter Readnek ugyan csak egy jutott a 300 milliós szupersportkocsiból, van neki viszont helyette valami más egyebe: egy 2005-ös Pagani Zonda Roadstere, ami hiába gyengébb (730 helyett csupán 555 LE), mindössze negyven példányban készült, ezért mindent egybevéve nagyobb ritkaságnak számít, mint a 125 darabos szériának tervezett Huayra (alább). 
Read úr szerencsére nem tartja vitrinben az autókat: lám a közelmúltban mindkettőt elvitte Goodwoodba, hogy a legendás versenypályán kieressze a gőzt. Mivel pedig vérbeli brit úriemberről van szó, ebben az sem akadályozhatta meg, hogy az esős-nyálkás időben bármelyik pillanatban fennállt a lehetősége, hogy százmillió forintos károkat szenvednek el kedvencei – de persze nem szenvedtek, mert vigyáztak.
A Zonda (lenti képen) farában egy 7,3 literes, V12-es szívómotor dolgozik az AMG-től, míg a Huayra ennek modern utódját: az ikerturbós 6.0 V12 AMG-egységet kapta meg. Előbbi 555 lóerejére 1255 kg jut, míg a Huayra 730 lóerőt mozgósít mindössze hetven kiló túlsúly kompenzálására. 
Versenyszituációban tehát egyenlőtlen volna a küzdelem, ám autótörténeti szempontból lenyűgöző látni, mi számított tíz évvel ezelőtt a világ legkiválóbb technikájának, és mi most. 
Nem is szaporítjuk a szót, lássuk a videót, amelyben a motorok vérforraló hörgését, sziszegését, mormogását és üvöltését olyan brit humormorzsák színesítik, mint hogy “a Zonda olyan könnyen vezethető, hogy akár a sarki boltba is leugorhatnál vele. Persze soha nem mentem vele a sarki boltba.”

Szavazás

Pagani Zonda vagy Huayra - melyiket választanád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...
Forrás: fortyonesix.com

Kommentek

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutaton

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Melyik a legszebb 2017-es Forma-1-es autó? Szavazz!

Új idény, radikálisan új Forma-1-es autók – de melyik csapat volt a legügyesebb, már ami az esztétikát illeti?

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

F1: Ki vezeti először az új autókat?

Ma délelőtt Barcelonában megkezdődik a 2017-es Forma-1-es idény első hivatalos tesztje, 10 csapat küld pályára új autót. Itt a hét beosztása.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.