A világ legritkább sportautói

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 07.45

Vannak autók, amelyekből olyan keveset készítettek, hogy a hétköznapi ember soha nem fogja élőben látni őket. Főleg azért nem, mert egy garázs mélyén állnak, gondosan őrizve.

A szupersport kategóriába olyan autók tartoznak, amelyeket leginkább újságokban, moziban vagy a tv előtt ülve lát a hétköznapok mókuskerekét taposó ember, esetleg kiállításokon, és ha szerencsénk van, az utcán botlunk beléjük nagy ritkán. 
Azonban van ezeknek a járműveknek egy olyan halmaza, amiket jó eséllyel soha az életben nem láthatunk élőben, mert csak pár darabot készítettek belőlük, és azok legtöbbje sem az aszfaltot szántja – amire eredetileg tervezték -, hanem szemtelenül gazdag gyűjtők garázsaiban pihennek, arra várva, hogy egyszer talán valaki még meghajtja őket, mielőtt elfogyna a Föld olajtartaléka. 
Megpróbáltuk összeállítani a világ legkevesebb darabszámban gyártott autóit. A cikk után várjuk hozzászólásban, ti mivel egészítenétek még ki a listát.

Aston Martin One-77 (77 darab) - A szuperautóból csak 77 darabot gyártottak, amire egyébként a neve is utal. A One-77 alváza könnyű karbonszálból készült, karosszériája pedig kézzel készített alumíniumból lett összerakva. A motor egy 7,3 literes V12-es szívómotor, amely 750 lóerős. Az Aston Martin azt állítja, hogy amikor megjelent a One-77 ez volt a világ legerősebb szívómotorral rendelkező sorozatgyártású autója. 2009-től 2012-ig mind a 77 darab gazdára talált, amiknek az ára egyenként nagyjából 1,2 millió font volt (432 millió forint).

Maserati MC12 (55 darab) - A Ferrrai Enzo árnyékából nem tudott kilépni az autó, hiába kapta meg az olasz paripa teljes műszaki hátterét, az alváztól a 6,0 literes V12-es motorig. Ez lehetett volna a Maserati nagy visszatérése a motorsportok világába, de mégsem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket a 630 lóerős modellnek. 2004 és 2005 között gyártották le az 55 darabot, ami akkor 560 000 fontot ért (201 millió forint).

Ferrari 250 GTO (39 darab) - 2009-ben átszámítva 8,6 milliárd forintért talált új gazdára az egyik 1962-es GTO, ami rekord összegnek számított. Nemcsak korukban, de ma sem vallnak szégyent a Ferrari 250 GTO-k, hiszen mindössze 1,1 tonna súlyukhoz 300 lóerőt biztosít a 3,0 literes V12-es motor.

Ferrari FXX (30 darab) - A Ferrari FXX az utcai Enzo Ferrarin alapul, azonban ez egy versenyváltozat. A fejlesztést 2005-ben kezdték meg, és 2007-ben fejezték be. A motorháztető alatt egy 6262 köbcentis V12-es benzinmotor található, teljesítménye 800 lóerő, ami messze meghaladja az utcai verzió képességét (660 LE). Egyik különlegesség, hogy a visszapillantó tükröket kamerákra cserélték. Ebből a változatból 29 darabot értékesítettek, de csak a gyár által meghívottak vásárolhattak FXX-et. A szerencsés tulajdonosok szinte tesztpilótává váltak, használhatják a maranellói versenypályát, és akár a Ferrari garázsában is tárolhatják a kocsijukat. Emellett a gyár szerelői karban is tartják a versenygépeket. Az ára átszámítva 720 millió forint volt.

Porsche 911 GT1 (kb. 27 darab) - A Porsche kizárólag azért építette meg az alig több, mint 25 darab utcai GT1-et, mert a versenyzéshez szükséges homologizáció ennyi utcai használatra gyártott példányt követel meg. Az utcai változat alig különbözik a pályákon körözgető modellektől, egészen pontosan annyit tettek a szakemberek, hogy a 3,6 liters turbómotor teljesítményét 544 lóerőre vették vissza, valamint az utastérbe a 993-as óracsoportja került. Ára magyar fizetőeszközben kifejezve durván 200 millió forint volt.

Mercedes CLK-GTR (20 kupé, 6 roadster) - 6,9 literes, V12-es motor, 612 lóerő amivel büszkélkedhet a német ritkaság. Százra mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel, és meg sem áll egészen 320 km/óráig. 1998–1999 között ára 360 millió forintnak felet meg.

Lamborghini Sesto Elemento (20 darab) - Mindössze 2,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, de ez nem elsősorban a Lamborghini Gallardóból átemelt 570 lóerős V10-es motor érdeme, sokkal inkább annak, hogy mindössze 999 kilót nyom. A jármű karbon központi utascella köré épül, ehhez csatlakoznak az első és hátsó segédkeretek, szintén karbonból, míg a csatlakozások, futóműbekötési pontok alumíniumból készültek.

Alfa Romeo 33 Stradale (18 darab) - Az olasz ritkaság súlya mindössze 870 kilogramm, ami az alumínium elemeknek köszönhető. 1967 és 69 között készítették a 2,0 liters V8-as, 230 lóerős autót, ami 5,5 másodperc alatt érte el a 100 km/órát.

Lamborghini Veneno (3 kupé, 9 roadster) - A Lamborghini az 50. születésnapját ünnepelte 2013-ban ezzel a kupéval A karosszéria nagyrészt könnyű műanyagokból épült, szénszálas elemekkel erősítve. Motorháza alatt 6,5 literes, V12-es motor duruzsol. 2013 őszén bejelentették, hogy 2014-ben (a kupéénál nagyobb, 9 darabos szériában) elkészítik a Veneno nyitott változatát. Az autó műszaki paraméterei változatlanok maradtak, ára is nagyjából megegyezik a kupééval, ami 3 millió euró (900 millió forint).

McLaren F1 LM (5 darab) - Az autó az 1992 és 1998 között gyártott F1-sorozatának tagja, amely 1994 és 2005 között birtokolta a leggyorsabb szériaautó címet. A háromüléses, BMW motoros szuperautó 1998-ban 386,7 km/órás sebességet ért el. 2008-ban A McLaren főnöke, Ron Dennis ilyen autót igért Lewis Hamiltonnak, ha a pilóta megnyeri a világbajnokságot, és a csapat is megszerzi a konstruktőri címet. Mint azt tudjuk az egyéni bajnoki címet megnyerte Hamilton, de a legtöbb pontot szerző csapat a Ferrari lett, így nem kapta meg Hamilton az autót.

Szavazás

Ha lehetne, Te melyiket választanád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • gabetdi

    Aston Martint nem lehet választani?

  • CGT

    A közelmúlt egyik emlékezetes darabja az SLR Sirling Moss, mindössze 75-öt gyártottak belőle.

  • forestersa

    gabetdi – Már benne is van! Köszi, hogy szóltál, véletlenül kihagytam.

  • epipapi

    Amióta jobban teljesítek, plusz a rezsicsökkentés, akár mindegyiket megvehetem…

  • bedecs02

    Helló helló a magyar ALMA hol marad ?

  • tamas74

    exelero 1 db készült belöle

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.