A világ legritkább sportautói

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 07.45

Vannak autók, amelyekből olyan keveset készítettek, hogy a hétköznapi ember soha nem fogja élőben látni őket. Főleg azért nem, mert egy garázs mélyén állnak, gondosan őrizve.

A szupersport kategóriába olyan autók tartoznak, amelyeket leginkább újságokban, moziban vagy a tv előtt ülve lát a hétköznapok mókuskerekét taposó ember, esetleg kiállításokon, és ha szerencsénk van, az utcán botlunk beléjük nagy ritkán. 
Azonban van ezeknek a járműveknek egy olyan halmaza, amiket jó eséllyel soha az életben nem láthatunk élőben, mert csak pár darabot készítettek belőlük, és azok legtöbbje sem az aszfaltot szántja – amire eredetileg tervezték -, hanem szemtelenül gazdag gyűjtők garázsaiban pihennek, arra várva, hogy egyszer talán valaki még meghajtja őket, mielőtt elfogyna a Föld olajtartaléka. 
Megpróbáltuk összeállítani a világ legkevesebb darabszámban gyártott autóit. A cikk után várjuk hozzászólásban, ti mivel egészítenétek még ki a listát.

Aston Martin One-77 (77 darab) - A szuperautóból csak 77 darabot gyártottak, amire egyébként a neve is utal. A One-77 alváza könnyű karbonszálból készült, karosszériája pedig kézzel készített alumíniumból lett összerakva. A motor egy 7,3 literes V12-es szívómotor, amely 750 lóerős. Az Aston Martin azt állítja, hogy amikor megjelent a One-77 ez volt a világ legerősebb szívómotorral rendelkező sorozatgyártású autója. 2009-től 2012-ig mind a 77 darab gazdára talált, amiknek az ára egyenként nagyjából 1,2 millió font volt (432 millió forint).

Maserati MC12 (55 darab) - A Ferrrai Enzo árnyékából nem tudott kilépni az autó, hiába kapta meg az olasz paripa teljes műszaki hátterét, az alváztól a 6,0 literes V12-es motorig. Ez lehetett volna a Maserati nagy visszatérése a motorsportok világába, de mégsem sikerült beváltania a hozzá fűzött reményeket a 630 lóerős modellnek. 2004 és 2005 között gyártották le az 55 darabot, ami akkor 560 000 fontot ért (201 millió forint).

Ferrari 250 GTO (39 darab) - 2009-ben átszámítva 8,6 milliárd forintért talált új gazdára az egyik 1962-es GTO, ami rekord összegnek számított. Nemcsak korukban, de ma sem vallnak szégyent a Ferrari 250 GTO-k, hiszen mindössze 1,1 tonna súlyukhoz 300 lóerőt biztosít a 3,0 literes V12-es motor.

Ferrari FXX (30 darab) - A Ferrari FXX az utcai Enzo Ferrarin alapul, azonban ez egy versenyváltozat. A fejlesztést 2005-ben kezdték meg, és 2007-ben fejezték be. A motorháztető alatt egy 6262 köbcentis V12-es benzinmotor található, teljesítménye 800 lóerő, ami messze meghaladja az utcai verzió képességét (660 LE). Egyik különlegesség, hogy a visszapillantó tükröket kamerákra cserélték. Ebből a változatból 29 darabot értékesítettek, de csak a gyár által meghívottak vásárolhattak FXX-et. A szerencsés tulajdonosok szinte tesztpilótává váltak, használhatják a maranellói versenypályát, és akár a Ferrari garázsában is tárolhatják a kocsijukat. Emellett a gyár szerelői karban is tartják a versenygépeket. Az ára átszámítva 720 millió forint volt.

Porsche 911 GT1 (kb. 27 darab) - A Porsche kizárólag azért építette meg az alig több, mint 25 darab utcai GT1-et, mert a versenyzéshez szükséges homologizáció ennyi utcai használatra gyártott példányt követel meg. Az utcai változat alig különbözik a pályákon körözgető modellektől, egészen pontosan annyit tettek a szakemberek, hogy a 3,6 liters turbómotor teljesítményét 544 lóerőre vették vissza, valamint az utastérbe a 993-as óracsoportja került. Ára magyar fizetőeszközben kifejezve durván 200 millió forint volt.

Mercedes CLK-GTR (20 kupé, 6 roadster) - 6,9 literes, V12-es motor, 612 lóerő amivel büszkélkedhet a német ritkaság. Százra mindössze 3,6 másodperc alatt gyorsul fel, és meg sem áll egészen 320 km/óráig. 1998–1999 között ára 360 millió forintnak felet meg.

Lamborghini Sesto Elemento (20 darab) - Mindössze 2,5 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás tempót, de ez nem elsősorban a Lamborghini Gallardóból átemelt 570 lóerős V10-es motor érdeme, sokkal inkább annak, hogy mindössze 999 kilót nyom. A jármű karbon központi utascella köré épül, ehhez csatlakoznak az első és hátsó segédkeretek, szintén karbonból, míg a csatlakozások, futóműbekötési pontok alumíniumból készültek.

Alfa Romeo 33 Stradale (18 darab) - Az olasz ritkaság súlya mindössze 870 kilogramm, ami az alumínium elemeknek köszönhető. 1967 és 69 között készítették a 2,0 liters V8-as, 230 lóerős autót, ami 5,5 másodperc alatt érte el a 100 km/órát.

Lamborghini Veneno (3 kupé, 9 roadster) - A Lamborghini az 50. születésnapját ünnepelte 2013-ban ezzel a kupéval A karosszéria nagyrészt könnyű műanyagokból épült, szénszálas elemekkel erősítve. Motorháza alatt 6,5 literes, V12-es motor duruzsol. 2013 őszén bejelentették, hogy 2014-ben (a kupéénál nagyobb, 9 darabos szériában) elkészítik a Veneno nyitott változatát. Az autó műszaki paraméterei változatlanok maradtak, ára is nagyjából megegyezik a kupééval, ami 3 millió euró (900 millió forint).

McLaren F1 LM (5 darab) - Az autó az 1992 és 1998 között gyártott F1-sorozatának tagja, amely 1994 és 2005 között birtokolta a leggyorsabb szériaautó címet. A háromüléses, BMW motoros szuperautó 1998-ban 386,7 km/órás sebességet ért el. 2008-ban A McLaren főnöke, Ron Dennis ilyen autót igért Lewis Hamiltonnak, ha a pilóta megnyeri a világbajnokságot, és a csapat is megszerzi a konstruktőri címet. Mint azt tudjuk az egyéni bajnoki címet megnyerte Hamilton, de a legtöbb pontot szerző csapat a Ferrari lett, így nem kapta meg Hamilton az autót.

Szavazás

Ha lehetne, Te melyiket választanád?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

  • gabetdi

    Aston Martint nem lehet választani?

  • CGT

    A közelmúlt egyik emlékezetes darabja az SLR Sirling Moss, mindössze 75-öt gyártottak belőle.

  • forestersa

    gabetdi – Már benne is van! Köszi, hogy szóltál, véletlenül kihagytam.

  • epipapi

    Amióta jobban teljesítek, plusz a rezsicsökkentés, akár mindegyiket megvehetem…

  • bedecs02

    Helló helló a magyar ALMA hol marad ?

  • tamas74

    exelero 1 db készült belöle

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.