Az egész ott kezdődött, hogy a Fiat Grande Punto alapú, Panda-dizájnú, de nevében az 500-ast idéző kompakt egyterűje, az 500L megérkezett második hazájába (hiszen a Chryslerrel kötött házasság révén most már kettős állampolgársággal bír a márka), az Egyesült Államokba. 
Ezt rettentően meg akarták ünnepelni, ezért úgy gondolták, a hatalmas belső tér és az olasz szellemiség értékpárját kiterjesztve kvázi katedrálisként lehetne elővezetni az autót. 
Ez eddig rendben is van, bár a hátsó ülésen vetkőző hölgyes, vagy a legújabb, függetlenségi háborús reklám szellemesebb és kevésbé közhelyes. 
Csakhogy a nyugati parti marketing lánglelkű vezéralakjainak eszébe jutott a Vatikán, a Szent Péter bazilika, onnan átellenben a Sixtus-kápolna, és innen már nem volt visszaút… 
A végeredmény egy konkrét előzmények nélküli, de megközelítésében ismerős csavarokat bejáró, hamisítatlan olasz-amerikai performance. Ennek során egy (természetesen talján származású, de Amerikában élő) festő a Los Angeles-i autószalon hat napján élőben reprodukálta Michelangelo remekművének, a világ kétségtelenül legismertebb mennyezetfreskójának néhány közkedvelt részletét. Best of Reneszánsz, iPhone-kamerák csattogása közepette. 
A nagyszabású projektről egy előzetest, valamint hat minifilmet készített a Fiat. Ezek közül kettőt alább láthattok, a maradékot pedig, ha érdekel, itt megnézhetitek.

Ádám születése a Fiat plafonján... mit gondolsz?

  • Nem kell a cinikus hangvétel, végre valami eredeti marketing ötlet, amivel keményen megdolgoztak80%
  • Két kézzel fogom a fejem, nem tudok nyilatkozni16%
  • A festmény, mint beltéri dekoráció alapötlete tetszik, valami egyszerűbbet elfogadnék 5%

Ádám születése a Fiat plafonján... mit gondolsz?