Erről álmodnak a családapák

Porsche Panamera Stingray

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 15.15

A Porsche Panamera igazi színfoltja a luxusautók világának, az orosz TopCar tuningcég pedig rádob még pár 100 lóerőt az élményre.

A világ egyik legnépszerűbb sportautó gyártója, a Porsche, 2009 óta gyártja a családi autónak is tökéletes sportlimuzint, a Panamerát. Számomra első látásra szerelem volt, és 2011-ben lehetőség adódott rá, hogy kipróbáljam a hibrid változatot. Azóta is sokszor eszembe jut, de nem a környezettudatosság végett, hanem az érzés miatt, ami átjárja az embert mikor egy Porsche volánja mögött ül, legyen az a német gyártó bármelyik modellje. 
A Panamera megjelölés (akárcsak a Carrera), a Carrera Panamericanaból ered, mely egy mexikói hosszútávú autóverseny volt. A modell belső vállalati megnevezése Porsche 970. A frontmotoros autót először 2009-ben a sanghaji autókiállításon mutatták be, és  pár hónapra rá már megvásárolható volt Európában, Dél-Amerikában, Ázsiában, Észak-Amerikában és Ausztráliában. 2010 tavaszában pedig Kínában is megjelent.
A Porsche Cayenne V8-as szívó- és a turbómotorjait használták fel a Panamerában, majd később jött a V6-os benzinmotor és a hibridhajtás. A közvetlen befecskendezéses motorok teljesítménye 295-542 lóerő között van. 2011 márciusában a genfi autókiállításon mutatták be a Panamera S Hybrid modellt, mely egy 70 kilogrammos nikkel-metál-hibrid akkumulátorral rendelkezik, amely a csomagtartó alatt található. Az autó összteljesítménye 380 lóerő, ebből 47 az elektromotorból származik. 2011 közepén jelent meg a Panamera dízelmotoros verziója, az Audi A8 3.0 TDI, 250 lóerős blokkjával.
Egyszóval a motorválaszték bőséges, mindenkinek az igényeit kielégítheti. De akiknek ez mégsem lenne elég, azoknak az orosz TopCar tuningcég kínál alternatívát, a 600-700 lóerős Panamerákkal.

Panamera Stingray (2010)

Az egyedi karosszéria elemeket – amely első lökhárító toldatot, küszöb spoilereket, kivágott motorháztetőt és hátsó lökhárítóba integrált diffúzort tartalmaz – háromféle színösszeállításban lehetett rendelni. A matt-fekete kivitel minden porcikája ebben a színben pompázik, a fehér változatnál egyes elemeket feketére fújnak, míg a beltér fehér bőrborítását nem törik meg más színnel. A harmadik összeállítás a karbon-szürke fényezés, a karbonból készült első és hátsó lökhárító toldat, diffúzor, motorháztető és a hátsó szárny megmarad eredeti mivoltában, és az utastérben is fellelhetőek különböző karbon betétek.
A motortérben is történtek változások, és ennek eredményeképpen kétféle választékkal lehetett rendelni a Stingray-t, egy 550 és egy 740 lóerős erőforrással. A 21 colos felniket is egyedileg szabták az autó alá. A tuningolt Panamera ára pedig 100 millió magyar forint környékén mozgott, átszámítva.

Panamera Stingray GTR (2011)

Az első Stingray elkészítése után egy évvel, a TopCar megcsinálta a továbbfejlesztett, még “mérgesebb” változatot, amire már a GTR jelzést is odabiggyesztették. A módosítások listája nem rövid: sűrűn lamellázott első lökhárító, egyedi kialakítású diffúzor, új motorháztető, levegőbeömlős sárvédők és ajtóelemek, küszöbök, hátsó szárny, valamint teljesen új, gombnyomásra automatikusan nyíló hátsó ajtók. Az erőteljes optikai elemek kivétel nélkül karbonból készültek.
Az orosz cég 600 lóerőt hozott ki a V8-as turbómotorból, sport-légszűrővel, újragondolt kipufogó rendszerrel, valamint a vezérlés átprogramozásával. Ez azonban csak a gyengébbik változat, a komolyabb csomag 700 lóerőt szabadít az utakra, ehhez pedig már a Brembo fékrendszer is jár. Az átszámítva 126 millió forintot érő Stingray GTR-t mindössze 25 példányban készült el.

Panamera Stingray GTR (2013)


Idén újra előkerült a Stingray GTR projekt a TopCar-nál, és nemrég bemutatták a frissített modellt, amely a Need For Speed Underground játékokban látottakhoz hasonló, egyedi aerodinamikai csomagot kínál a vásárlók számára. Az orosz tuningcsapat ismét remek munkát végzett, szerintem ez a legszebb változata a Panamerának az itt felsoroltak közül, legalábbis ami a külsőt illeti. Az utastérben végigfutó kék betétek, és a hasonló színű elemek picit bóvli érzetet keltenek, pedig nyilván minőségi anyagból készültek.
De simán el tudnám viselni ezt az apró ízléstelenséget, ha hozzám vágnák a 700 lóerőre felpiszkált Porsche Panamerát. 

Szavazás

Neked melyik tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.