Erről álmodnak a családapák

Porsche Panamera Stingray

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 15.15

A Porsche Panamera igazi színfoltja a luxusautók világának, az orosz TopCar tuningcég pedig rádob még pár 100 lóerőt az élményre.

A világ egyik legnépszerűbb sportautó gyártója, a Porsche, 2009 óta gyártja a családi autónak is tökéletes sportlimuzint, a Panamerát. Számomra első látásra szerelem volt, és 2011-ben lehetőség adódott rá, hogy kipróbáljam a hibrid változatot. Azóta is sokszor eszembe jut, de nem a környezettudatosság végett, hanem az érzés miatt, ami átjárja az embert mikor egy Porsche volánja mögött ül, legyen az a német gyártó bármelyik modellje. 
A Panamera megjelölés (akárcsak a Carrera), a Carrera Panamericanaból ered, mely egy mexikói hosszútávú autóverseny volt. A modell belső vállalati megnevezése Porsche 970. A frontmotoros autót először 2009-ben a sanghaji autókiállításon mutatták be, és  pár hónapra rá már megvásárolható volt Európában, Dél-Amerikában, Ázsiában, Észak-Amerikában és Ausztráliában. 2010 tavaszában pedig Kínában is megjelent.
A Porsche Cayenne V8-as szívó- és a turbómotorjait használták fel a Panamerában, majd később jött a V6-os benzinmotor és a hibridhajtás. A közvetlen befecskendezéses motorok teljesítménye 295-542 lóerő között van. 2011 márciusában a genfi autókiállításon mutatták be a Panamera S Hybrid modellt, mely egy 70 kilogrammos nikkel-metál-hibrid akkumulátorral rendelkezik, amely a csomagtartó alatt található. Az autó összteljesítménye 380 lóerő, ebből 47 az elektromotorból származik. 2011 közepén jelent meg a Panamera dízelmotoros verziója, az Audi A8 3.0 TDI, 250 lóerős blokkjával.
Egyszóval a motorválaszték bőséges, mindenkinek az igényeit kielégítheti. De akiknek ez mégsem lenne elég, azoknak az orosz TopCar tuningcég kínál alternatívát, a 600-700 lóerős Panamerákkal.

Panamera Stingray (2010)

Az egyedi karosszéria elemeket – amely első lökhárító toldatot, küszöb spoilereket, kivágott motorháztetőt és hátsó lökhárítóba integrált diffúzort tartalmaz – háromféle színösszeállításban lehetett rendelni. A matt-fekete kivitel minden porcikája ebben a színben pompázik, a fehér változatnál egyes elemeket feketére fújnak, míg a beltér fehér bőrborítását nem törik meg más színnel. A harmadik összeállítás a karbon-szürke fényezés, a karbonból készült első és hátsó lökhárító toldat, diffúzor, motorháztető és a hátsó szárny megmarad eredeti mivoltában, és az utastérben is fellelhetőek különböző karbon betétek.
A motortérben is történtek változások, és ennek eredményeképpen kétféle választékkal lehetett rendelni a Stingray-t, egy 550 és egy 740 lóerős erőforrással. A 21 colos felniket is egyedileg szabták az autó alá. A tuningolt Panamera ára pedig 100 millió magyar forint környékén mozgott, átszámítva.

Panamera Stingray GTR (2011)

Az első Stingray elkészítése után egy évvel, a TopCar megcsinálta a továbbfejlesztett, még “mérgesebb” változatot, amire már a GTR jelzést is odabiggyesztették. A módosítások listája nem rövid: sűrűn lamellázott első lökhárító, egyedi kialakítású diffúzor, új motorháztető, levegőbeömlős sárvédők és ajtóelemek, küszöbök, hátsó szárny, valamint teljesen új, gombnyomásra automatikusan nyíló hátsó ajtók. Az erőteljes optikai elemek kivétel nélkül karbonból készültek.
Az orosz cég 600 lóerőt hozott ki a V8-as turbómotorból, sport-légszűrővel, újragondolt kipufogó rendszerrel, valamint a vezérlés átprogramozásával. Ez azonban csak a gyengébbik változat, a komolyabb csomag 700 lóerőt szabadít az utakra, ehhez pedig már a Brembo fékrendszer is jár. Az átszámítva 126 millió forintot érő Stingray GTR-t mindössze 25 példányban készült el.

Panamera Stingray GTR (2013)


Idén újra előkerült a Stingray GTR projekt a TopCar-nál, és nemrég bemutatták a frissített modellt, amely a Need For Speed Underground játékokban látottakhoz hasonló, egyedi aerodinamikai csomagot kínál a vásárlók számára. Az orosz tuningcsapat ismét remek munkát végzett, szerintem ez a legszebb változata a Panamerának az itt felsoroltak közül, legalábbis ami a külsőt illeti. Az utastérben végigfutó kék betétek, és a hasonló színű elemek picit bóvli érzetet keltenek, pedig nyilván minőségi anyagból készültek.
De simán el tudnám viselni ezt az apró ízléstelenséget, ha hozzám vágnák a 700 lóerőre felpiszkált Porsche Panamerát. 

Szavazás

Neked melyik tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Itt egy csokor tuskó, akik nem tudják, hogyan kell parkolni

Ha csak egy autós is meggondolja magát, már megérte.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.