Erről álmodnak a családapák

Porsche Panamera Stingray

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.27. 15.15

A Porsche Panamera igazi színfoltja a luxusautók világának, az orosz TopCar tuningcég pedig rádob még pár 100 lóerőt az élményre.

A világ egyik legnépszerűbb sportautó gyártója, a Porsche, 2009 óta gyártja a családi autónak is tökéletes sportlimuzint, a Panamerát. Számomra első látásra szerelem volt, és 2011-ben lehetőség adódott rá, hogy kipróbáljam a hibrid változatot. Azóta is sokszor eszembe jut, de nem a környezettudatosság végett, hanem az érzés miatt, ami átjárja az embert mikor egy Porsche volánja mögött ül, legyen az a német gyártó bármelyik modellje. 
A Panamera megjelölés (akárcsak a Carrera), a Carrera Panamericanaból ered, mely egy mexikói hosszútávú autóverseny volt. A modell belső vállalati megnevezése Porsche 970. A frontmotoros autót először 2009-ben a sanghaji autókiállításon mutatták be, és  pár hónapra rá már megvásárolható volt Európában, Dél-Amerikában, Ázsiában, Észak-Amerikában és Ausztráliában. 2010 tavaszában pedig Kínában is megjelent.
A Porsche Cayenne V8-as szívó- és a turbómotorjait használták fel a Panamerában, majd később jött a V6-os benzinmotor és a hibridhajtás. A közvetlen befecskendezéses motorok teljesítménye 295-542 lóerő között van. 2011 márciusában a genfi autókiállításon mutatták be a Panamera S Hybrid modellt, mely egy 70 kilogrammos nikkel-metál-hibrid akkumulátorral rendelkezik, amely a csomagtartó alatt található. Az autó összteljesítménye 380 lóerő, ebből 47 az elektromotorból származik. 2011 közepén jelent meg a Panamera dízelmotoros verziója, az Audi A8 3.0 TDI, 250 lóerős blokkjával.
Egyszóval a motorválaszték bőséges, mindenkinek az igényeit kielégítheti. De akiknek ez mégsem lenne elég, azoknak az orosz TopCar tuningcég kínál alternatívát, a 600-700 lóerős Panamerákkal.

Panamera Stingray (2010)

Az egyedi karosszéria elemeket – amely első lökhárító toldatot, küszöb spoilereket, kivágott motorháztetőt és hátsó lökhárítóba integrált diffúzort tartalmaz – háromféle színösszeállításban lehetett rendelni. A matt-fekete kivitel minden porcikája ebben a színben pompázik, a fehér változatnál egyes elemeket feketére fújnak, míg a beltér fehér bőrborítását nem törik meg más színnel. A harmadik összeállítás a karbon-szürke fényezés, a karbonból készült első és hátsó lökhárító toldat, diffúzor, motorháztető és a hátsó szárny megmarad eredeti mivoltában, és az utastérben is fellelhetőek különböző karbon betétek.
A motortérben is történtek változások, és ennek eredményeképpen kétféle választékkal lehetett rendelni a Stingray-t, egy 550 és egy 740 lóerős erőforrással. A 21 colos felniket is egyedileg szabták az autó alá. A tuningolt Panamera ára pedig 100 millió magyar forint környékén mozgott, átszámítva.

Panamera Stingray GTR (2011)

Az első Stingray elkészítése után egy évvel, a TopCar megcsinálta a továbbfejlesztett, még “mérgesebb” változatot, amire már a GTR jelzést is odabiggyesztették. A módosítások listája nem rövid: sűrűn lamellázott első lökhárító, egyedi kialakítású diffúzor, új motorháztető, levegőbeömlős sárvédők és ajtóelemek, küszöbök, hátsó szárny, valamint teljesen új, gombnyomásra automatikusan nyíló hátsó ajtók. Az erőteljes optikai elemek kivétel nélkül karbonból készültek.
Az orosz cég 600 lóerőt hozott ki a V8-as turbómotorból, sport-légszűrővel, újragondolt kipufogó rendszerrel, valamint a vezérlés átprogramozásával. Ez azonban csak a gyengébbik változat, a komolyabb csomag 700 lóerőt szabadít az utakra, ehhez pedig már a Brembo fékrendszer is jár. Az átszámítva 126 millió forintot érő Stingray GTR-t mindössze 25 példányban készült el.

Panamera Stingray GTR (2013)


Idén újra előkerült a Stingray GTR projekt a TopCar-nál, és nemrég bemutatták a frissített modellt, amely a Need For Speed Underground játékokban látottakhoz hasonló, egyedi aerodinamikai csomagot kínál a vásárlók számára. Az orosz tuningcsapat ismét remek munkát végzett, szerintem ez a legszebb változata a Panamerának az itt felsoroltak közül, legalábbis ami a külsőt illeti. Az utastérben végigfutó kék betétek, és a hasonló színű elemek picit bóvli érzetet keltenek, pedig nyilván minőségi anyagból készültek.
De simán el tudnám viselni ezt az apró ízléstelenséget, ha hozzám vágnák a 700 lóerőre felpiszkált Porsche Panamerát. 

Szavazás

Neked melyik tetszik?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.