Valóra vált álom a legveszélyesebb versenysorozatból

Renault 5 Turbo 2

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 13.15

Egy német úriember 30 évesen vásárolta meg álmai autóját, a Renault 5 Turbót. Azóta sem hajlandó megválni tőle, de miért is tenné?

A ralirajongók soha nem fogják elfelejteni a nyolcvanas éveket, és a korszak hátborzongató, halálos B csoportjának autóit. Azokban a időkben a Lamborghini Diablók és Ferrari Tastarossák mellett bizony az Audi Sport Quattro S1, a Ford RS200 , a Peugeot 205 T16 , a Lancia Delta S4 és a Renault 5 Turbo voltak azok az autók, amiknek mindenképp helyük volt a falon, napfakított poszter formájában.
A német Frank Hachmannplatz még gyerekkorában szeretett bele a Renault 5 Turbóba, és annyira megbabonázta a középmotoros autó, hogy 30 éves korában nem teketóriázott, vásárolt magának egy 1984-es Renault 5 Turbo 2-est.
Az utcai változatban 1,4 literes turbós motor lapult, ami annyiban különbözött 1978-as elődjétől, hogy a 160 lóerős erőforrás teljesítményét 180 lóerőre növelték, és a kedvezőbb ár érdekében a karosszériaelemeket a sztenderd 5-ös elemeire cserélték. Emellett az utcai változatok kényelmi berendezéseinek listáját is módosították. A Turbo 2-ből 3167 darabot gyártottak.
Ennek az autónak alapjaira készült a B-csoportban indított “Maxi Turbo” névre keresztelt változat 1985-ben, hogy legalább aszfalton fel tudják venni a versenyt a pokoli B-csoport összkerékhajtásos szörnyeivel, és a nemzetközi porondon további sikereket arathassanak. Az autó hátsókerék-hajtása megmaradt, nem készítettek összkerekes verziót, de a motort 1,5 litere növelték, és 350 lóerőt préseltek ki belőle. A 200 km/órát állítólag 6,6 másodperc alatt érte el. A karosszéria látványos átalakításon ment keresztül, amit a büszke német tulajdonos autója is visel, a verseny-matricákkal és fényezéssel együtt. 
Frank Hachmannplatz úrnak 20 év alatt soha nem jutott még eszébe, hogy eladja az autót, de ezt valahogy meg is tudjuk érteni. Nemrég pedig a Caroholics csapata készített vele és autójával egy remek videót. 
A Renault 5 Turbo 1981 és 1986 között számos nemzetközi versenyen ért el győzelmeket. A rali-világbajnokságon elért eredményei: 4 futamgyőzelem és 33 top 10-es helyezés. Európa különböző bajnokságaiban 16 bajnoki címet szereztek a turbós kisautóval. Az ezeket a győzelmeket megszerző pilóták egy részének karrierje ekkor indult, később más márkákkal nagy hírnevet szereztek. A Renault 5 Turbo volánja mögött versenyzett többek között Carlos Sainz kétszeres rali-világbajnok, Didier Auriol 1994-es világbajnok,  vagy Bruno Saby, aki az 1993-as Párizs-Dakar ralin is diadalmaskodott.

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.