Téglaépület omlott az Opelre

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.26. 21.15

Az autósport veszélyes, akár egy egész épület is ránk omolhat, ha kicsúszunk a pályáról.

Ralibaleseteket láttunk már sokat, és vannak nagyon durvák, de szerencsére akad olyan is amelyeken inkább jókat mosolygunk, persze nem úgy mint akik elszenvedték, mert nekik általában ilyenkor véget ér a verseny. Hasonlóképpen járt szegény Opel Ascona is, ami egy téglaépületnek ütközött, ami gyakorlatilag ráomlott. 

Szerencsére senkinek nem esett baja, és sértetlenül hagyták el az Ascona fedélzetét. 
Az Opel Ascona egy középkategóriás gépkocsi, amit az 1970-es évektől 1988-ig gyártották. Három modell ciklust élt meg (A,B és C), szerepelt több rallye-bajnokságban is.
Rüsselsheim-ben mutatták be az első generációját (Ascona A) 1970-ben. Először az Opel Manta jelent meg, majd az Ascona sedan (2 és 4 ajtós változatban) és végül a kombi (3 ajtós). Ez utóbbi Voyage, majd Caravan néven futott. 1971-től a legnagyobb motorral (1,9) szállították az USA-ba is, Opel 1900 néven. Az első generációt 1975-ig forgalmazták, 692 000 példányt gyártottak belőle. Számos rali-bajnokságon indították masszív felépítésének köszönhetően, maga Walther Röhrl is nyert vele 1974-ben.
A legkisebb motor az 1,2 literes 60 lóerős erőforrás volt, míg a legnagyobb 1,9 literes 90 lóerős.
A második generációt 1975-ben, Frankfurtban mutatták be. Csak sedan kivitelben gyártották (2, 4 ajtós változatban), és persze Manta-ként a coupét. A motorok a régiek maradtak, habár 1978-ban a csúcsmotort 2,0 literesre cserélték. Megjelentek a diesel motorok is a kínálatban 1978-ban. Belgiumban készültek az első külföldön gyártott Asconák, igaz a Vauxhall égisze alatt. 1981-ig több, mint 1,2 millió Ascona B készült.
Az Ascona C-t 1981-től 1988-ig gyártották. Elkerült a világ minden pontjára, készült belőle sedan, és 5 ajtós hatchback változat is. Az utolsó években már 5 sebességes váltót is kapott, sőt az automata szívató is megjelent a kínálatban. 1981-ben Nyugat-Németország legkelendőbb autója volt. – wikipédia

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.