A Kamaz legyőzi a természetet

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.11.25. 09.20

A komoly terepjáró képesség ad a típusnak mitikus hírnevet, és az ilyen és ehhez hasonló felvételek bizonyítják, hogy nem véletlenül nyert a márka 11 alkalommal a legkomolyabb terepralis versenyen, a Dakar ralin.

Sajnos a felvétel valószínűleg egy krumplival készült, így csak egy narancsszínű paca átkelését látjuk a videón. De a jelek egyértelműek, a felvétel nem kamu, az orosz gép belerongyol az erős sodrású vízbe, és miután tetőig merül, pár drámai pillanat után újra feltűnik. Innen már nincs izgalom, magabiztosan fog talajt, és gyűri le a haragos folyót.


Ez a komoly terepjáró képesség ad a típusnak mitikus hírnevet, és az ilyen és ehhez hasonló felvételek bizonyítják, hogy nem véletlenül nyert a márka 11 alkalommal a legkomolyabb terepralis versenyen, a Dakar ralin.

Íme egy másik példa, itt rakománnyal megpakolva történik az átkelés, természetesen probléma nélkül!

Kommentek

  • imi001

    Igen ezek a fostalicskák ide valók de a közutakra nem engedném fel őket

  • papalaci

    imi001! Akor nezd meg azt a videot, amin simän hoz egy Kamaz 160-as tempot, es termeszetesen meg is tud ällni. Nem az a kerdes milyen az auto märkäja, hanem mennyire van karbantartva. Lättam en mär olyan Mercedes teherautot, amelyiknek a fekje az elötte halado volt! Akkor most az összes Merci teherautot ki kellene tiltani az orszägutakrol??

  • imi001

    papalaci én meg azt ajánlom hogy ne a fotelból oszd az észt hanem menj ki az utakra is néha és állj be egy kamaz mögé ami akár 50 száguld Aztán menj mögötte vagy két 3 órát utána okoskodj Ne a youtube s videókból indulj ki Hanem talán vezess is néha

  • papalaci

    No akkor szämoljunk! Evente kb 105-120 ezret vezetek, javareszt teherautoval, vegyes uthasznälattal. Tudom nem sok, de mär nem szeretnek annyit hajtani, mint fiatalabb koromban, meg a penzem igy is meg van, akkor meg minek eröltetni. Anno volt szerencse(tlensege)m kiprobälni a VSZ järmüiparänak szine-javät. Nem a Kamaz tehet arrol, ha 50 cammog, ott a fejben van a hiba, de az mär egy mäsik törtenet.Egyszer alkalmam volt testközelböl megnezni, mit tud Vladimir Csagin es a Kamaz. Felelmetes. A legszebb az egeszben, hogy csak Kamaz cuccokkal volt tuningolva a verda.Szoval mielött annyira menönek erezned magad, kicsit több szerenyseggel mäsok iränt. Lehet, hogy ha egy ilyet kellene vezetned sirva szaladnäl anyucihoz, pedig az igazi tudäst ezekkel az özönviz elötti szörnyetegekkel lehetett elsajätitani. :-) azert remelem nincs harag.

  • imi001

    Persze hogy nincs harag egyáltalán nem érzem magam menőnek Egyébként a pályafutásom én is kamazokon ifákon vagy éppen zilleken kezdtem Ha hiszed ha nem nekem is van egy kis tapasztalatom 2 millió baleset mentes km el a hátam mögött Rohadtul nem tud érdekelni Vlagyimir Csagin sem a többi Engem az érdekel ha véletlenül megfogok egy fostalicskát a nulláson és előzni prsze nem lehet ahol két sávos akkor kulloghatok mögötte 50 el Ép ideje volna hogy ezek a szarok eltűnjenek végleg

  • G-Shock

    @imi001 – 2013.11.25 22:57

    Ahogy a kor, úgy a megtett kilométerek száma miatt sem láttam senkit bölcsebbé, vagy épp természetfeletti lénnyé avanzsálni – így nehezen is viselem ezt az érvelést -, annyi viszont biztos, hogy a sérelmeket így nem lehet helyretenni.

    Vannak elhasználódott Kamazok? Vannak. Vannak jó állapotú Kamazok? Vannak. Vannak Elhasználódott egyéb teherjárművek? Vannak. Mi a közös? A karbantartás hiánya és az adott esetben extrém futásteljesítmény (életkor). Úgy gondolom, hogy egy kicsit jogalkotói fejjel is kellene gondolkodni, bár épp pont ebben teherautósofőrével is lehet: Ha egy márkát vagy évjáratot tiltunk ki, akkor nyilván elég kellemetlenül érintheti az épp azzal dolgozó sofőröket, kivéltképp, ha mondjuk ők nem a bontótól mentették meg a szikrahányó koromgyárukat, és használták úgy tovább, hanem mondjuk folyamatosan karbantartották.

    A megoldás a környezetvédelmi és műszaki normákon keresztül érkezhet. Magyarán a vizsgáztatásnál – amit ugye a tulajdonosok szeretnek.. “megkerülni”-, vagy a közúti ellenőrzéseknél az ilyen, rossz állapotú, vagy korszerűtlen gépjárművek kiszűrése… ami több-kevesebb sikerrel zajlik. – Személyes véleményem a szakaszos, évekre előre tervezett folyamatos kivonás, szabályváltozás lenne a jó megoldás. –

    Továbbra is tartom, hogy az egyeztetés hiánya, és a rossz kommunikáció vezetett egy bizonyos szempontból hatékony, de ugyanakkor nagyon rossz jogszabályváltozáshoz, az előzési tilalom bevezetéséhez. Egy ideális helyzetben nyilván építeni kellene még egy sávot az autópályákhoz, és a sofőrök is felfognák, hogy 1-2 km/h-ért nem teljesen ésszerű feltorlasztani a mögöttes forgalmat, de nem ideálisak a körülményeink.

    A probléma ugye az, hogy ha egy adott sebességkülönbséget “várna el” a jogalkotó, azt nem tudná ellenőrizni. Valamint, mivel egy jogszabályváltozás csak 1-2 közlöny oldalba kerül, sokkal olcsóbb és egyszerűbb, pláne ha a büntetések révén profitábilis is, mint ellenőrző rendszereket-, vagy ne adj’ Isten infrastruktúrát fejleszteni.

    Persze megint lehetne operálni a jogalkotónak azzal, hogy – ha már egyszer mehet egy kamion 90-nel autópályán – módosítja a KRESZ 37. § (1) bekezdésben foglalt “amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni” kitételt…

    Szóval, nagyon könnyű ám a fotelból okoskodni… :)

  • papalaci

    Csak nemikeppen kapcsolodva G-Shock hozzäszoläsähoz. Itt Sväjcban alapvetöen a teherautokat kategoriäkba soroljäk, amelyeknek különbözö (ertsd emelkedö) az adozäsa. A järmüvek tipusbesoroläsa szerint kell evente vagy gyakrabban (a commonrailek eseteben csak a müszaki vizsgän) vinni környezetvedelmi ellenörzesre.Alpbol nem szämit, hogy lassan megy vagy kepes gyorsabban menni, a lenyeg, hogy fizessen.Persze a megrendelöi elsö benyomäs miatt, igen gyakran cserelik a järgänyokat. Meg persze a kelet-europai handlerek miatt is, akik elhordanak minden hulladekot. Ezert is talälkozhat bärki otthon elhanyagolt , lepukkant teherautokkal (is).Elhiszem, hogy bosszanto, ha mennel es egy cammogoval hoz össze a sors, de gondolj bele, hogy pl az alpesi orszägokban (Ausztria, Sväjc)gyakran talälkozhatsz 35-el “szäguldo” traktorokkal, amit nem tudsz sem ätugrani, sem megelözni.Ez van, sajna nem epitenek mindenkinek sajät pälyät :-)

  • imi001

    G-Shock nem a fotelból okoskodok Hanem napi szinten részt veszek a közlekedésben amit rólad kevésbé hiszek el A másik dolog tök mindegy hogy jó állapotú az a kamaz vagy rossz ha nem tud haladni Mert nem tud !!!! gyárilag ilyen szar Régen a hosszú hidas fixesek még úgy ahogy haladtak de azok mára teljesen eltűntek maradtak a billencsek Ami akkor sem megy 60 nál többet ha kitolod a szemét Az új (idézőjelben) négytengelyes ugyan azt a szar motort kapta amit a régi de raksúlyba jóval több fér rá Na gondolhatja mindenki hogy mennyire csapat az úton Az oroszok ezt tudták 30 évvel ezelőtt is de a fejlődés megállt az akkori szinten Kérdez már meg egy sofőrt hogy egy Kamazzzal dolgozik e szívesebben vagy egy Volvóval egyébként egy kamion max 80 al mehet az autópályán csak hogy tud

  • G-Shock

    @ imi001 – 2013.11.27 07:56

    Bocs, mellé ütöttem, nyilván 80.

    Nem kértem, hogy higgy el bármit is – mivel nem is állítottam semmit a közlekedési rutinommal kapcsolatosan -, és nem is konkrétan a Kamazt akartam védeni, pusztán szerettem volna rávilágítani, hogy:
    1. Nem praktikus olyan jogszabályt alkotni amiben egy adott márkát tiltasz ki,
    2. Nem csak nem praktikus, de a nemzetközi jogba is ütközne az effajta tiltás,
    3. Sok töréspont van a KRESZ-ben, és kapcsolódó szabályaiban, ami a jelen helyzetet eredményezte,
    4. Sokkal egyszerűbb a környezetvédelmi és műszaki oldalról megfogni a történetet, és akkor nem “mocsokbüdöskamaz” lesz a közlendőd vége, hanem tiltsuk ki a közveszélyes és környezetszennyező vackokat —> mindet. Mert ez lenne a kívánatos cél számodra is (persze ez csak fikció).

    Remélem érted a különbséget. Most sem a vitatkozás a célom, hanem pont a hiányzó kommunikáció kvázi pótlása, a korábban említett két végpont között.

  • imi001

    Értelek én nem is csak a Kamazokra gondoltam Hanem minden ilyen sz@r ra lehet az Ifa vagy Tátra De a videóban egy Kamaz szerepelt ezért példálóztam azzal

  • G-Shock

    imi001 – 2013.11.28 09:02

    Akkor egy nyomon vagyunk :)

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.