Nem tudom ki utazott már helikopterrel életében, én még bizony nem, állítólag nagyon hangos, és azt is hallottam, hogy ha a két rotor közül valamelyik felmondja a szolgálatot, annak bizony egészségkárosító hatásai vannak. Többek között ezért sem vágyom túlságosan arra, hogy felüljek egy ilyen repülő gépezetre, inkább maradok a talajon ha lehet, bár néha elkerülhetetlen a levegőbe emelkedés, olyankor inkább nagyobb és gyorsabb gépekre szoktam bízni a dolgot.
A német székhelyű E-Volónál picit átértelmezték a helikopterek fogalmát, és megalkották a 18 rotoros, kétszemélyes légi járművet. Akárhonnan nézem sokkal biztonságosabbnak tűnik, mint a hagyományos változat, hiszen itt azért nincs olyan nagy veszély, ha egy vagy két propeller felmondja a szolgálatot, a maradékkal is gond nélkül le tudjuk tenni a gépet, állítják a készítők. 
A Volocopter VC200-as már az első próbarepülésén is túl van, amit Karlsruhéban végeztek el. Előnye a hétköznapi helikopterekkel szemben, hogy elektromos motorjainak köszönhetően rendkívül csendes és környezetbarát, a vibráció szintje alacsonyabb, és a kis méretű rotorok nem keltenek akkora légmozgást, mint egy hagyományos propeller, így vízi mentéshez is ideális megoldás lehet, és a fenntartási költségei is alacsonyabbak egy normál helikopterénél.
A VC200-at távirányítóval vagy automata pilótával is lehet irányítani, megfelelő szoftverrel ellátva akár az áruszállítás területén jelenthet alternatívát vagy alapvető feladata lehet harcoló csapatok utánpótlásának a biztosítása. A bemutató modell egyelőre 20 percig képes a levegőben maradni, de az E-Volo azt állítja, hogy a végleges példány több, mint 1 órát is ki fog bírni 100 kilométer/órás sebességgel. 

Te felülnél erre a helikopterre?

  • Fel hát, legnagyobb királyság!78%
  • Talán, ha nagyon alacsonyan maradna.9%
  • Nincs az a pénz gyerekek. Kiforratlan technológia...6%
  • Semmilyen helikopterre nem ülnék fel, erre sem!6%

Te felülnél erre a helikopterre?