Kesztyűt dobott a halálnak a rekordéhes kerékpáros

Dupla világcsúcs hét másodperc alatt

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.19. 15.00

Tavasszal már beszámoltunk Francois Gissy-ről és az ő rakétahajtású kerékpárjáról. A derék francia most ismét világcsúcs-döntésre adta a fejét – reméljük, ilyenkor friss végrendeletet ír.

Idén május 29-én a francia Francois Gissy új távlatokat nyitott a “ne próbáljátok meg otthon” jellegű időtöltések terén, amikor rakétahajtású kerékpárjával 263 km/óra sebességet ért el. 

Szép, szép, de kerékpárral mentek már ennél gyorsabban, ráadásul folyékony hidrogén-peroxiddal hajtott rakéta nélkül. Egy ötvenéves holland bringás, bizonyos Fred Rompelberg még 1995-ben 268,8 km/órával tekert egy dragster szélárnyékában – pontosabban szólva talpon bírt maradni, ahogy a száguldó rakéta mögötti légörvények magukkal szívták bringáját. 


Na, most ennek a kettősségnek vége: október 7-én Svájcban, az Hublot óragyár által támogatott kísérleten Gissy elérte a 285 km/óra sebességet. Idáig felfoghatatlan 6,7 másodperc alatt gyorsult fel! 
Bizony: a sebességmániás francia mindössze 350 méter robogás után elkezdett fékezni – innen még 440 métere maradt a megállásra, ami komoly kihívást jelenthetett a keskeny abroncsok és a biciklire szerelt, hagyományos V-fékek számára. 
A rekordkísérlet részeként Gissy csapata egy negyed mérföldes gyorsulást is mért: a 7,3 másodperces idő észbontó, különösen annak fényében, hogy a mérés pillanatában már hattized másodperce lassult a veszélyes jármű! 
Talán mégis jobb, hogy nem egy hosszabb pályát választottak, ahol kedvére tolhatta volna a gázt Gissy: a kifutópálya betonján zötyögve lelazult kerékpárja hátsó tengelye. 
A hidrogén-peroxid (H2O2) üzemű rakéta folyékony üzemanyaga nehézfém katalizátorral érintkezve hőfejlődés mellett oxigénre és vízre (gőzre) bomlik – ez utóbbi hajtja előre a rakétát, amint azt a fenti videón is láthattuk. 
Gissy rakétáját a Exotic Thermo Engineering nevű cég gyártotta. A francia üzem hétköznapi tudományos munkássága mellett előszeretettel hoz létre hasonló, őrült rekordokhoz használható rakétákat. 
Építettek már 1500 lóerős gokartot, de az ő kezük alól került ki például a világ legőrültebb Peugeot 206 CC modellje is. Ezt túlhevített víz hajtotta meg: a rakétából kicsapó gőz 15 000 lóerő (!) teljesítményt fejtett ki, az autó 2,1 másodperc alatt érte el a 200 km/óra sebességet – igaz, onnan már csak gurult, de így is megcsípte a 220-at. 

Kommentek

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.