Nyugdíjas Volvóból izompacsirta

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.18. 16.15

Így lehet egy európai klasszikusból amerikai izomautókat reggeliző vadállatot készíteni.

Ha már autóátalakításra adjuk a fejünket, korántsem elég, ha beledobunk egy erős motort a járműbe, aztán tövig nyomjuk a gázt, szépen meg kell adni a módját a külső munkálatoknak is, hiszen ki ne szeretné, ha mindenki őt bámulná az utcán? Remek példa erre az amerikai Swedish Ops műhely, akik nemrég két általam igencsak kedvelt dolgot gyúrtak össze: a Volvo Amazont és egy V8-as blokkot.
A képlet pofonegyszerű volt: fogták a 122-es Amazont 1967-ből, adtak neki egy enyhe ültetést, ízléses idomokat, gyönyörű fényezést és a motorház alá a General Motors 6,2 literes LS3 V8-as erőforrását, aminek a nagyjából 430 lóerejét több mint 600-ra növelték. Ennyi lett a motor teljesítménye a váltómű, generátor, differenciálmű és egyéb veszteségforrások nélkül (ez az úgynevezett féklóerő, amit angolul “bhp” rövidítéssel szoktak használni). 
Az LS3-as motor található többek között a 2008 és 2013 között gyártott Chevrolet Corvette-ben, a 2010-től készített Camaro SS-ben, vagy a  Pontiac G8 GXP-ben. 
A Volvo 1956-ban mutatta be az Amazont, ez volt a cég akkori nagykocsija, hosszú évek után az első négyajtós típus a választékban. Különlegessége volt, hogy kétszínű fényezéssel is meg lehetett rendelni, és ez volt a Volvo első autója, amiben párnázott műszerfalat használtak, főleg utasbiztonsági okokból.
Eredetileg 1,6 literes, 60 lóerős motorral szerelték, de egy hónappal a sorozatgyártás megkezdése után bővítették a motorpalettát, és kétkarburátoros, 85 lóerős változatban is lehetett rendelni az 1,6-os autót. 1959-től már a márka minden modelljében, így az Amazonban is az alapfelszereltség részét képezte a hárompontos biztonsági öv, amelyet a Volvo fejlesztett ki.
1964-re minden Amazon első tárcsaféket kapott, a kombikat pedig fékrásegítővel is kiegészítették. A szériát 1970-ig gyártották, amely végül 2,0 literes 90 lóerős, illetve 118 lóerős motorokat kapott, valamint kétkörös fékrendszert is. Tizennégy évnyi gyártása alatt összesen 667 323 darabot állítottak forgalomba.

Kommentek

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga lett a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.