Ha már autóátalakításra adjuk a fejünket, korántsem elég, ha beledobunk egy erős motort a járműbe, aztán tövig nyomjuk a gázt, szépen meg kell adni a módját a külső munkálatoknak is, hiszen ki ne szeretné, ha mindenki őt bámulná az utcán? Remek példa erre az amerikai Swedish Ops műhely, akik nemrég két általam igencsak kedvelt dolgot gyúrtak össze: a Volvo Amazont és egy V8-as blokkot.
A képlet pofonegyszerű volt: fogták a 122-es Amazont 1967-ből, adtak neki egy enyhe ültetést, ízléses idomokat, gyönyörű fényezést és a motorház alá a General Motors 6,2 literes LS3 V8-as erőforrását, aminek a nagyjából 430 lóerejét több mint 600-ra növelték. Ennyi lett a motor teljesítménye a váltómű, generátor, differenciálmű és egyéb veszteségforrások nélkül (ez az úgynevezett féklóerő, amit angolul “bhp” rövidítéssel szoktak használni). 
Az LS3-as motor található többek között a 2008 és 2013 között gyártott Chevrolet Corvette-ben, a 2010-től készített Camaro SS-ben, vagy a  Pontiac G8 GXP-ben. 
A Volvo 1956-ban mutatta be az Amazont, ez volt a cég akkori nagykocsija, hosszú évek után az első négyajtós típus a választékban. Különlegessége volt, hogy kétszínű fényezéssel is meg lehetett rendelni, és ez volt a Volvo első autója, amiben párnázott műszerfalat használtak, főleg utasbiztonsági okokból.
Eredetileg 1,6 literes, 60 lóerős motorral szerelték, de egy hónappal a sorozatgyártás megkezdése után bővítették a motorpalettát, és kétkarburátoros, 85 lóerős változatban is lehetett rendelni az 1,6-os autót. 1959-től már a márka minden modelljében, így az Amazonban is az alapfelszereltség részét képezte a hárompontos biztonsági öv, amelyet a Volvo fejlesztett ki.
1964-re minden Amazon első tárcsaféket kapott, a kombikat pedig fékrásegítővel is kiegészítették. A szériát 1970-ig gyártották, amely végül 2,0 literes 90 lóerős, illetve 118 lóerős motorokat kapott, valamint kétkörös fékrendszert is. Tizennégy évnyi gyártása alatt összesen 667 323 darabot állítottak forgalomba.