Porba ültetett vadállatok

SEMA 2013

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 11.45

A világ egyik legszínesebb autókiállítása a SEMA, amit múlt héten rendeztek meg Las Vegasban. Összeválogattunk pár igen érdekes darabot a show-ról.

A múlt héten került megrendezésre Las Vegasban a híres SEMA Show, ami évről évre felvonultatja az autós világ legdurvább tuning gépeit, gyáriakat és különböző cégek, garázsok által megvadított modelleket egyaránt. Bátran állíthatjuk, hogy  a világ legszínesebb autós kiállításáról van szó, a standokon számos gyártó bemutatkozik, és nem számít, hogy sportosra faragott családi egyterű, pokolian erős terepjáró, vagy a gyári állapotnál még jobban megbolondított sportmodellt visznek, itt mindnek van helye.
Helyet kapnak az igazi különlegességek is, mint például a hot-rodok és a porig ültetett járművek, amik mindig is kuriózumnak számítanak autós körökben. Persze csak akkor, ha igényesen vannak megépítve, de ezt inkább vissza is szívom, hiszen a SEMA azért nem egy átlagos rendezvény. 

Dually Hauler

Jeb Greenstone, az amerikai Cutworm Specialties garázs tulajdonosa és ügyvezetője tervezte ezt a nem mindennapi járművet, amivel meg is nyerték a 2013-as SEMA ” Ride Your Hauler to SEMA” (csapasd dömperrel a SEMA-ra) versenyét, így kiemelt helyet kapott a Las Vegas Convention Centerben.
Greenstone elmondása szerint az autó megtartja a stílus jellegzetességeit, ugyanakkor egyedi megoldások is megtalálhatóak rajta. Az első futómű hosszan előre van nyújtva, hátul pedig négy darab kerék feszül az aszfaltra. A teljes alumínium váz az 1930-1931-es Ford Model-A kisteherautó tervei alapján készült, a felfüggesztések, tengelyek és a kerékrögzítő anyák pedig mind saját fejlesztések. A motor egy 1967-es Lincoln 460 V8, ami 575 és 600 lóerő között teljesít.
A belső teret kézzel készítették, beleértve az ülést, a műszerfalat, a kormánykereket és még pedálokat is. A Dually Hauler elkészítése nagyjából hat hónapját vette igénybe a hayesville-i műhelynek. 

1965 Ford Mustang

Nem tipikus hot-rod, de mindenképp helye van a cikkben a Ring Brothers motorház nélküli, teljesen szénszálas Mustangjának. Maga az autó pár centivel szélesebb, mint az eredeti modell, így még robusztusabb hatást kelt. 
Mivel az izomkolosszust a komplett első borítástól megszabadították, csupasz valójában láthatjuk a V8-as kompresszoros motort. Fontos még megemlíteni, hogy hátulra független felfüggesztést kapott, aminek a magassága állítható.

1969 Ford Torino Talladega GT Special

A Rad Rides by Troy csapat készítette el a hatvanas évek NASCAR-autóira emlékeztető Fordot. Akkoriban olyan híres pilóták versenyeztek a sorozatban, mint Mario Andretti, Dan Gurney és David Pearson. 
A GT Special motorháza alatt egy Ford Boss 429-es blokk lapul, ami különböző átalakításoknak köszönhetően 750 lóerőt küld a hátsó kerekekre, mindezt egy 5 fokozatú Termec váltó segítségével. A külső megjelenést két egyedi szín kombinációja dobja fel, méghozzá a  “Tennessee Whiskey-arany” és “daytonai homok” árnyalatok. Milyen menő nevük van már, ki ne szeretne ilyen színt verdájára?

1951 Studebaker

Az autó érdekessége, hogy 1951-ben a Studbaker amerikai autóvállalat nem gyártott fabetétes autót, pláne nem olyat aminek kupéformája volt, így a Hill Rod & Custom elkészítette a klasszikus forma egyedi változatát, aminek V8-as motorját egy Ford Edselből kölcsönözték. 

Thriftmaster

A gyönyörű pick-up alapja a Chevrolet 3100, a hatalmas, domború motorház alatt 5,3 literes V8-as 315 lóerő motor található, ami igény szerint 435 pacira bővíthető egy  Magnuson kompresszor-rendszerrel. 
A vásárlók ötfokozatú manuális, vagy négysebességes automata váltóval rendelhetik. A külsőre klasszikus kinézetű jármű bizony modern technikákkal van felszerelve: négy tárcsafék segíti a megállásban, független első felfüggesztést kapott, Kenwood navigációs rendszert és internetelérést, fedélzeti wi-fivel megtámogatva. 
Az üléseken bölénybőr feszül, amit kézzel késztettek és varrtak, így ezzel, és a fent említett csomaggal, az autó 220 000 dollárba kerül, azaz közel 50 millió forintba. 
A kiállítás ideje alatt pedig a platón helyet kapott az Icon cég elektromos bringája is, az E-Flyer. Mindössze ötven modellt gyártottak belőle, és mindegyik ugyanebben a retro stílusban készült. Az akksival 65 kilométert utazhatunk egy feltöltéssel, csúcssebessége pedig 60 kilométer/óra körül mozog. A váz alumíniumból, a villák acélból készültek. Ára átszámítva 1 millió forint.

Kommentek

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.