Porba ültetett vadállatok

SEMA 2013

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 11.45

A világ egyik legszínesebb autókiállítása a SEMA, amit múlt héten rendeztek meg Las Vegasban. Összeválogattunk pár igen érdekes darabot a show-ról.

A múlt héten került megrendezésre Las Vegasban a híres SEMA Show, ami évről évre felvonultatja az autós világ legdurvább tuning gépeit, gyáriakat és különböző cégek, garázsok által megvadított modelleket egyaránt. Bátran állíthatjuk, hogy  a világ legszínesebb autós kiállításáról van szó, a standokon számos gyártó bemutatkozik, és nem számít, hogy sportosra faragott családi egyterű, pokolian erős terepjáró, vagy a gyári állapotnál még jobban megbolondított sportmodellt visznek, itt mindnek van helye.
Helyet kapnak az igazi különlegességek is, mint például a hot-rodok és a porig ültetett járművek, amik mindig is kuriózumnak számítanak autós körökben. Persze csak akkor, ha igényesen vannak megépítve, de ezt inkább vissza is szívom, hiszen a SEMA azért nem egy átlagos rendezvény. 

Dually Hauler

Jeb Greenstone, az amerikai Cutworm Specialties garázs tulajdonosa és ügyvezetője tervezte ezt a nem mindennapi járművet, amivel meg is nyerték a 2013-as SEMA ” Ride Your Hauler to SEMA” (csapasd dömperrel a SEMA-ra) versenyét, így kiemelt helyet kapott a Las Vegas Convention Centerben.
Greenstone elmondása szerint az autó megtartja a stílus jellegzetességeit, ugyanakkor egyedi megoldások is megtalálhatóak rajta. Az első futómű hosszan előre van nyújtva, hátul pedig négy darab kerék feszül az aszfaltra. A teljes alumínium váz az 1930-1931-es Ford Model-A kisteherautó tervei alapján készült, a felfüggesztések, tengelyek és a kerékrögzítő anyák pedig mind saját fejlesztések. A motor egy 1967-es Lincoln 460 V8, ami 575 és 600 lóerő között teljesít.
A belső teret kézzel készítették, beleértve az ülést, a műszerfalat, a kormánykereket és még pedálokat is. A Dually Hauler elkészítése nagyjából hat hónapját vette igénybe a hayesville-i műhelynek. 

1965 Ford Mustang

Nem tipikus hot-rod, de mindenképp helye van a cikkben a Ring Brothers motorház nélküli, teljesen szénszálas Mustangjának. Maga az autó pár centivel szélesebb, mint az eredeti modell, így még robusztusabb hatást kelt. 
Mivel az izomkolosszust a komplett első borítástól megszabadították, csupasz valójában láthatjuk a V8-as kompresszoros motort. Fontos még megemlíteni, hogy hátulra független felfüggesztést kapott, aminek a magassága állítható.

1969 Ford Torino Talladega GT Special

A Rad Rides by Troy csapat készítette el a hatvanas évek NASCAR-autóira emlékeztető Fordot. Akkoriban olyan híres pilóták versenyeztek a sorozatban, mint Mario Andretti, Dan Gurney és David Pearson. 
A GT Special motorháza alatt egy Ford Boss 429-es blokk lapul, ami különböző átalakításoknak köszönhetően 750 lóerőt küld a hátsó kerekekre, mindezt egy 5 fokozatú Termec váltó segítségével. A külső megjelenést két egyedi szín kombinációja dobja fel, méghozzá a  “Tennessee Whiskey-arany” és “daytonai homok” árnyalatok. Milyen menő nevük van már, ki ne szeretne ilyen színt verdájára?

1951 Studebaker

Az autó érdekessége, hogy 1951-ben a Studbaker amerikai autóvállalat nem gyártott fabetétes autót, pláne nem olyat aminek kupéformája volt, így a Hill Rod & Custom elkészítette a klasszikus forma egyedi változatát, aminek V8-as motorját egy Ford Edselből kölcsönözték. 

Thriftmaster

A gyönyörű pick-up alapja a Chevrolet 3100, a hatalmas, domború motorház alatt 5,3 literes V8-as 315 lóerő motor található, ami igény szerint 435 pacira bővíthető egy  Magnuson kompresszor-rendszerrel. 
A vásárlók ötfokozatú manuális, vagy négysebességes automata váltóval rendelhetik. A külsőre klasszikus kinézetű jármű bizony modern technikákkal van felszerelve: négy tárcsafék segíti a megállásban, független első felfüggesztést kapott, Kenwood navigációs rendszert és internetelérést, fedélzeti wi-fivel megtámogatva. 
Az üléseken bölénybőr feszül, amit kézzel késztettek és varrtak, így ezzel, és a fent említett csomaggal, az autó 220 000 dollárba kerül, azaz közel 50 millió forintba. 
A kiállítás ideje alatt pedig a platón helyet kapott az Icon cég elektromos bringája is, az E-Flyer. Mindössze ötven modellt gyártottak belőle, és mindegyik ugyanebben a retro stílusban készült. Az akksival 65 kilométert utazhatunk egy feltöltéssel, csúcssebessége pedig 60 kilométer/óra körül mozog. A váz alumíniumból, a villák acélból készültek. Ára átszámítva 1 millió forint.

Kommentek

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

F1: Te jó ég, mit neveztek el Bottasról!

A Mercedes új pilótája, Valtteri Bottas bemutatta a Bottas-Burgert, amit róla neveztek el egy büfében.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

F1: A Red Bull is kukázná az állítható szárnyat

A Red Bull támogatja azokat a törekvéseket, amelyek száműznék a Forma-1-ből a DRS-t.

Fekete-sárga a Renault új Forma-1-ese

Kedd délután Londonban a Renault leleplezte új, 2017-es Forma-1-es autóját. Színében, formájában is sokat változott a tavalyi modellhez képest.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

Nézd élőben a Renault F1-es bemutatóját

A Renault-csapat ma 15.30-kor leplezi le 2017-es Forma-1-es modelljét, az R.S. 17-est. Videós közvetítés a bemutatóról.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.