A traffipaxozás legalja

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2013.11.12. 16.00

A Nagykőrösi út 50-es szakaszán mérni békeidőben is alávaló dolog. Az út szélére vetett 30-as táblával meg minősített tetűség.

A Nagykőrösi úton, ahol szinte végig 70-nel lehet haladni, egyszer csak váratlanul előugrik egy sunyi ötvenes tábla. Aki ritkán jár erre, szinte biztos hogy belefut egy gyorshajtásba, hiszen az út nyílegyenes, több sávos, szélén zajvédő fallal, gyalogátkelőnek se híre sem hamva, ameddig csak a szem ellát. Nem is értjük mit keres itt az 50-es tábla, jó eséllyel csak a rendőrök életét édesíti meg a tuti bevételt hozó kényelmes trafizó hely.
A traffipaxozás legalja 1
Nemrég azonban újabb aljas, alig észrevehető – belső sávból esélytelen kiszúrni – kis 30-as tábla bukkant fel a környéken, hanyagul az út szélére vetve. 
A traffipaxozás legalja 2
És mint döglégy a rothadó húsra, egy trafis Astra is gyorsan feltűnt és odaparkolt a zsebkendőnyi zöldterületre, félig a zajvédő fal árnyékába. Betartva az egyébként szokásos 50 km/órás korlátozást, a 30-as táblánál készült fotó nyomán, szolid 30 000 forinttal gazdagíthatjuk az államkasszát, hogy jusson elég pénz a hasonló akciók kivitelezésére. Szóval aki arra jár, még véletlenül se hajtson gyorsabban a kelleténél! Kíváncsiak lennénk, az utóbbi 30 évben hány gyorshajtásból fakadó súlyos baleset történt ezen a szakaszon, ami indokolná a szinte állandó sebességmérést…
A traffipaxozás legalja 3
MEGOSZTOM Facebook-on!

Szerinted mennyire indokolt a sebességmérés a Nagykőrösin, a 30-as táblánál? 2
Eredmény


Mit gondol vajon a rendőrök általában ott ellenőrzik a sebességet, ahol gyakori a baleset? Nemrég utánajártunk és a rendőrség saját adatait használtuk fel. Olvassa el azt a cikkünket is!

Kommentek

  • mz/x2

    Az urak biztosan nincsenek tisztában a törvénnyel, hogy ha indokolatlanul (mert elfelejtették bevenni a táblát) vagy szabálytalanul van kint a tábla, akkor az útkezelőt vagy ez esetben a csatornázási műveket kellene feljelenteni. Itt egy csatornafedelet javítanak az útszélén… De a feloldó táblát elfelejtették kitenni…

  • PROVOCATOR

    Rohadt,mocsok,tetű,görény,anyabaszó csikosok ehhez értenek a gyilkosok meg szabadlábon hepajoznak.

  • madgp57

    Tegnap jártam erre és akkor (is) ott tanyázott ez a…
    A külső sávban (ami a buszsáv miatt ugye a középső) egyszercsak arra lettem figyelmes, hogy egy Suzuki idegesítően visszalassul (kb 30-ra vagy alá). Több se kellett, be a belsőbe, na akkor előzzük ki…. és akkor láttam meg az Astrát. De akkor még csak úgy voltam vele, hogy többel ne menjek, mint 50.
    Igen ám, csak mikor a Suzuki mellett sikerült végre elhaladni azzal a 20-30-as különbséggel, akkor láttam meg ezt a kis táblácskagyűjteményt, ami a fenti képen is van.
    Az hogy az egész totál indokolatlan mondanom sem kell, semmilyen féle-fajta munkás és/vagy felújítás nem volt.. A képen látható csatornafedél miatti “terelés” is csak egy vicc.

  • Unbaised

    Mocskok, pláne az aki kitalálja…

  • menőmanó

    Egy rendszám nélküli motor két fővel odahajt az utas felkapja a táblát és utána belevágja az Astra szélvédőjébe. Aztán usgyi. Nekem tetszene. :)

  • bundaska1001

    Város szerte rengeteg ilyen és hasonló táblákat felejtenek kint az utakon. Amit aztán ‘SZOLGÁLUNK S VÉDÜNK’rendszeresen ki is használnak,de a ki rablóink nyugodtan sétálhatnak az utcán.

  • Pzoleee

    Ehhez hasonló finomság van az M0-s nemrég átadott szakaszán, a hatos csomópont és a Duna között. Végig százas tábla, a kanyar közepében egy nyolcvanas és a tábla után tíz méterre a fix trafi. Ott sem indokolja semmi a nyolcvanas táblát, de egy pici figyelmetlenség és lehet a kasszához fáradni.

  • csumi

    A vezérével együtt baszná meg a jó édes anyját az ilyen szar ember.

  • bélabá

    Egy biztos: a tilalmi tábla elhelyezésének van szabálya(tól-ig hány centiméterre lehet a talajszinttől). Pontos adatot most nem tudok, de ez a tábla biztosan szabálytalanul van kihelyezve, ezáltal meg kell fellebbezni a büntetést!

  • Gelfiro

    Ezzel csak egy probléma van, mégpedig a tábla magassága. A törvény így fogalmaz a jelzőtáblák méretét és magasságát meghatározva:
    “szabályzat szerint a jelzőtáblákat az útburkolat felett a következőképp kell elhelyezni. Ahol nincs gyalogos forgalom, a tábla alsó éle legalább 1,5, felső éle legfeljebb 4,1 méterre legyen a talaj szintjétől. Ahol gyalogosok is járnak, ott az alsó határ 2,25 méterre emelkedik.”
    Ez van is olyan magas.

  • Leslie54

    A net.jogtar.hu oldalon van a 83/2004.(VI.4.) GKM rendelet melléklete. I. fejezet 5.11. táblák elhelyezése. Úgy ahogy Gelfiro írta!

  • husky

    Az M0 és 6-os út csomópont után már nem 70-es, hanem 90-es tábla van ami logikus lenne a 90 fokos kanyar miatt, de kissé röhelyes, hogy már a kanyarban van bent a tábla és nem előtte! A radar meg ki van táblázva!
    Kispestiként már megszoktam, a 70 után 50 a Nagykörin befelé, de a felüljárókról is szoktak mérni háromlábuval. Régen, a nagy forgalom zajszintje miatt kerülhetett oda az 50-es táblao, OK, de már van zajvédőfal, akkor már okafogyott lett. De a másik oldalt mirt 70, ott is laknak! Igen ez baromság ma már! A 30-as tábla azért van mert nincs más nekik, egyébként az elválasztó sávot takarítgatták RABOK(!), bokorírtás meg egyéb, ami jogszabály szerint valamilyen sebességkorlátozást is kell elrendelni az úton, de nem ilyen primitíven és miért nem 40 vagy 50?? Lásd autópályán 80 majd 60 az építési területnél!

  • Pzoleee

    Husky. Vasárnap éjjel jöttem a Balaton felől Csepelre. Nyolcvanas tábla, tíz méterre fix trafi. Amiről Te beszélsz az a szembejövő oldal.

  • subi2

    Hát, ez valóban a pintérféle legalja.

  • hh222
  • Guevara

    Na de most komolyan, nincsenek a táblakihelyezésnek előírásai? Ilyen alacsonyra szerelt (az út szelére kib*szott) táblát szerintem nem bűn nem észrevenni, főleg a belső sávból nem. A rendőrség szerint az. Hát elmennek ám a …ba. Útépítő cég meg ne rakhasson ki táblákat, az nem az ő hatásköre. Az adott útszakaszon megváltoztatni a szabályokat hatósági feladat, az útépítő cég nem hatóság. Ha ezt a konkrét táblát hatóság tette ki, minden előírásnak megfelelően, akkor bizony szabályozási hiányosságok vannak e területen. Ne lehessen táblát 2méter alatt elhelyezeni. Meg mondjuk 3 felett se.

  • Guevara

    bélabá – 2013.11.12 // 18:54

    Igen ám, de azt meg adott esetben nem árt ha tudod bizonyítani hogy valóban nem észerevehetően volt kint a tábla. Na most az ugye nem életszerű, hogy lefényképezel minden táblát ami mellett elhaladsz, főleg azt amit észre sem veszel.

  • Tibi 64

    Mire bebizonyítanád a helytelen tábla kihelyezést (ami persze, nem érdekel senkit a rendőrségen), addigra már meg is jött a bünti Szombathelyről. Mire fogadsz egy ügyvédet v. szakértőt és megtámadod a bírságot, addigra eltűnik a tábla is az út mellől. Vadak vagyunk a célkeresztben.

  • Zod30

    Melléklet a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelethez

  • Zod30

    A 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet mellékletében szabályozva van a közúti jelzőtáblák kihelyezésének magassági szabályai is.A jelzőtáblákat az útburkolat, illetőleg a talaj szintje felett úgy kell elhelyezni, hogy olyan helyen, ahol gyalogosközlekedés nincs, a tábla (a legalsó tábla) alsó éle legalább 1,50 méter, (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter lehet.

  • Zod30

    A fénykép szerint ez nem minősül közúti jelzőtáblának. Csak egy a városképet rontó és szerintem illetéktelenül kihelyezett tábla. És ezért inkább eljárást kelleni indítani ismeretlen személyek ellen akik ezt a veszélyes hulladékot kidobták. :)

  • Pityi

    A cikkben 50km/h sebességről írnak, én a fényképen 30km/h-t látok.
    Ezt a táblát a belső sávban haladó nem is észlelheti, ha mellette is halad jármű. Biztos, hogy ezt fotozzák a képen látható rendőrautóból?
    Ha igen, akkor ez egy aljas dolog.

  • bubibeka1.6

    Bebizonyíthatná a Belügyminisztérium, hogy a traffikax tényleg értünk van, és nem csak egy random beszedett adó. Mérjenek óvodák, iskolák, kórházak környékén, és legyennek bekamerázni a baleseti gócpont kereszteződések valamint gyalogosátkelők. Nem sunyiban, bokor mögé bújva, menet közben, meg civil autóval kéne mérni. Ha változtatnának a traffi mérési helyeken, úgy, hogy tényleg a veszélyes helyeken mérnének, én elhinném a rizsát amit évek óta csak mondanak és mondanak.

  • geotrinus

    Kíváncsi lennék, mit szól ehhez az a kedves kommentelő, aki olyan lelkesen szokta védeni a KRESZ alapján büntetgető férgeinket. Nos, Kartal?

  • hova

    Jellemtelen és jellegtelenül szürke dolog, mint amilyen amostanra szép lassan kialakult rendőrségünk. Minden héten megölnek egy embert,minden héten van minimum 5 rablás fegyverrel!!-nem annak látszóval-minden héten minimum 18 60 évesnél iősebb embert ér fizikai támadás/ testi v lelki kényszer / sötétetéskor finoman szólva “kellemetlen” urak és hölgyek veszik át a “hatalma”, a normális emberek visszahúzódnak,mert nincs ésszerű, jól érezhető és bizalmi kapcsolat a rendőrség és a lakósság között. Jól mutatja a helyzetet,hogy pár napja erről beszélgettem a 62 éves szomszédommal, amikor elment mellettünk lassan csendben egy rendőrségi autó megállás nélkül továbbb. Erre mondta az öregúr hogy” Köpök az ilyen rendőrökre, akik ki sem szállnak a rohadt autójukból, hátha tenni kell valamit” Azért ez megdöbbentett és sajnos nincs egyedül ezzel a véleményével. Ha nem vigyáz a BM, akkor eljátsza a becsületét, de teljesen. Lépnie kellene, mert a végén ennél is nagyobb baj lesz!

  • Horipaso

    83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet a közúti jelzőtáblák megtervezésének, alkalmazásának és elhelyezésének követelményeiről:
    5.11. A jelzőtáblákat az útburkolat, illetőleg a talaj szintje felett úgy kell elhelyezni, hogy
    a) olyan helyen, ahol gyalogosközlekedés nincs, a tábla
    aa) (a legalsó tábla) alsó éle legalább 1,50 méter,
    ab) (a legfelső tábla) felső éle legfeljebb 4,10 méter…
    Ezek szerint a
    tábla kihelyezése szabálytalan, ezért érvénytelen a 30 km-es korlátozás. Ha a traffiva lefényképeznek és megbüntetnek, fel lehet jelenteni a rendőrséget legalább három féle bűncselekmény elkövetésével. Úgymint hivatali beosztással való visszaéléssel, zsarolással,és csalással.

  • barmi21

    Nem a rendőröket védem, de a cikk írója vehetné néha a fáradságot és a kezéből kiadott munka minősége és hitelessége után nézhetne, és nem csak az számítana hogy sok like meg kattintás legyen. Röviden a barom cikkirónak: Sebességmérést nem lehet mobil tábla hatályára végezni, azaz a rendőrök itt az 50-es táblára mértek, mint általában!!!!! Peersze a sok jogszabályt nem ismerő kommentelő meg mindent bevesz,amiből kára származhat!

  • dugo56

    A Nagykörösi út 50-es táblája igen érdekes. Végig van zajvédő fal, forgalmi helyzet nem indokolja. Valami helyi ba@dmeg lakhat ott és szívatja a közlekedőket. Jeleztem már olyan szervezeteknek, akik a közlekedés emberibbé tételével, a felesleges táblákkal foglalkoznak Fidesz szinten. A válaszuk az volt, hogy Ők is dolgoznak az ügyön, de a BKK nagyon ragaszkodik az 50-es szakaszhoz. Itt megint egyéni érdek győzedelmeskedését vélem felfedezni a közösség érdekei felett.

  • lofaszova

    Barmi21 barátom ordas nagyot tévedsz! Engem az egyik autópályán egy belső szalagkorláttal történő tökölődés miatt kitett (mobil teherautó hátuljára) 80-as táblánál fotóztak le 110-zel és rendesen odadurrantottak 30e Ft-os sarcot. Szóval nyugodj le, mobil tábla ide vagy oda, az azon feltüntetett sebességet kérik számon a fidesznyik pénzbehajtó sünök!

  • asdfasdfga

    Inkább az utak minőségén kellene javítani!!!! Akkor talán meg lehetne rajta állni! Erre meg is lenne a pénz, hogy ha nem 7 számjegyű lenne azoknak a fizetése, akiket ma politikusoknak hívunk…

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.