Balesettel végződött az autós üldözés

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.09. 08.15

A Volkswagenekből álló holland rendőrségi kötelék, az első generációs Pontiac Firebird kabrió nyomába eredet, az összes autó megsérült.

A holland rendőrség igen furcsa autós üldözésbe keveredett nemrég, nem mindennapi járgánt vettek üldözőbe. Egyelőre nem árulták el, hogy miért menekült a hatóságok elől a Pontiac tulajdonosa, de sajnos az összes autó megsérült, amelyik részt vett a hajszában. 
A Volkswagenekből álló holland rendőrségi kötelék, az első generációs Pontiac Firebird kabrió nyomába eredet, amit 1967 és 1969 között gyártottak. Végül az amerikai klasszikus elakadt, mikor megpróbált átvágni egy lágy, füves területen, a rendőrök pedig azonnal körbevették. Pár órával később a férfi már őrizetben csücsült. 
A 60-as évek volt a Pontiac nagy fénykora, ez a hatalmas siker azonban nem volt egyedi. A hatvanas évek végére a Ford a Mustang modelljével az általa teremtett Pony Car kategóriában egyeduralkodó volt az eladási számokat tekintve. Ezt nem lehetett szó nélkül hagyni, főleg, hogy a Mopar már jelen volt a piacon a Plymouth Barracudával. Ekkor a márka a Chevrolet-el közösen megalkotta a GM Platform-jára épített F-Body autóit, a Pontiac Firebird-öt és a Chevrolet Camaro-t. A Firebird legalább akkora sikert aratott, mint a GTO korábban.
Ráadásul könnyebb autó volt és megkapta a GTO-val azonos motorokat. Ezzel gyakorlatilag a Pontiac saját maga elindította a GTO hanyatlását, aminek következtében, a GTO egy évtizednyi történelmével szemben a Firebird majdnem 35 évet élt meg a Pontiac kínálatában, egészen 2002-ig. 
Ekkor testvérével, a Camaroval együtt megszüntették ennek a modellnek is a gyártását. Másik nagy modellje a Grand Prix volt, amely a full-size kategóriában hódított más testvérmodelljeivel, de ez a típus a kényelmével és mégis sportos kialakításával kicsit más volt, mint társai. Az autó fényszóróit bukólámpás kialakítással tervezték, ezzel is sportos jellegét és egyediségét hangsúlyozva.
A kabró mellett kupé verzió is készült a Firebirdből, motorizáltságuk pedig a 3,8 literes soros, hathengerestől, a 6,6 literes V8-ig alakult. 

Kommentek

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.