Az elefeledett Alfa sportkocsi

Alfasud Sprint 6C

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 07.15

Egy Alfa Romeo, amit arra terveztek, hogy meghódítsa a B-csoportot, de soha nem jutott el a versenypályára.

A nyolcvanas évek óta nem pattant ki olyan jármű a mérnökök fejéből, mint az Alfa Romeo Alfasud Sprint 6C, ami végül soha nem állhatott rajthoz, pedig arra tervezték, hogy a Peugeot 205 T16, a Renault 5 Turbo, az Audi Quattro vagy a Porsche 959 ellenfele legyen. 
Ha az autósportnak létezik vallása, akkor a nyolcvanas évek ralija, egészen pontosan a B-csoport első vérig tartó küzdelmei. A józanság messze elkerülte akkoriban a pályákat, a versenyzők  pengeélen autóztak, nem murván. A félezer lóerős autókban dőlt el, hogy ki rendelkezik emberfeletti képességekkel, hiszen aki itt hibázott, annak jó eséllyel az volt élete utolsó adrenalin-mámorban eltöltött pillanata.
Pontosan ezért építették meg 1983-ban az Alfasud Sprint 6C-t, hogy ebben a kategóriában mutassa meg mit tud talajon. Azonban ahhoz, hogy egy autó megkapja a B-csoportos rajtengedélyt, széria változatából minimum 200 darabot kellett volna legyártani, a piac számára. Sajnos az Alfa Romeo gyár akkoriban még az állami tulajdonú IRI (az olasz kormány által, a globális válság miatt nehéz helyzetben került vállalatok segtésére létrehozott szervezet) fennhatósága alá tartozott, akiknek nem volt túlzottan jó a gazdasági helyzetük, így a 200 darabos terv soha nem valósut meg.
Összesen két prototípus készült el a Sprint 6C-ből, ami a széria Sprintekhez képest elég nagy technikai különbségeket mutatott. A jól megszokott boxermotor helyett 2,5 literes V6-os, GTV6 került a motortérbe, vagyis egészen pontosan a hátsó üléssor helyén alakították ki neki a helyet, így a középmotoros kategóriába sorolható. A zajszigetelés érdekében pedig, az első ülések és a motortér közzé, üveglapot építettek be.
Megkülönböztetni nem volt nehéz boxeres testvérétől, hiszen számos alkatrészében különbözött tőle. Szélesebb kerékjárati íveket, könnyűfém kerkeket, nagyobb hűtőrácsot, színre fújt lökhárítókat kapott, a speciális hátsórészen pedig levegőbeömlő nyílások voltak. A legfontosabb különbség azoban, hogy a 6C hátsókerék-hajtású volt. Ha hinni lehet a forrásoknak, az olasz mindössze 990 kilogrammot nyomott. 
Nagyon kevés információt találni az autóról, de az biztos, hogy az Alfa Romeo házi tuningcége, az Autodelta készítette. Vajon az emberiség létre tud még hozni valami hasonlót, földi létünk hátra lévő részében?
Ezen a videón pedig egy autókiállításon látható a 6C. Sajnos franciául nem tudok, de aki igen, annak még élvezetesebb lesz.  

Kommentek

  • szaboata

    Az Alfa tuti,a cikk is az,de véletlenül a video franciául van,nem olaszul.Ekkorát azért nem kellene égni,kedves Erdős Norti:)

  • forestersa

    Jogos meglátás. Abszolút nem érzem égésnek, hiszen folyamatosan olasz dolgok jártak a fejemben a cikk megírása közben, a hajnali órákban.
    És lehet tudat alatt összezavart a videó olasz logója is.

    Javítva! Örülök azért, hogy tetszett a cikk.

  • menőmanó

    Na, ez az egyik Alfa amit szívesen elfogadnék, ha nem romlana el úton útfélen. :)

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.