Az elefeledett Alfa sportkocsi

Alfasud Sprint 6C

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 07.15

Egy Alfa Romeo, amit arra terveztek, hogy meghódítsa a B-csoportot, de soha nem jutott el a versenypályára.

A nyolcvanas évek óta nem pattant ki olyan jármű a mérnökök fejéből, mint az Alfa Romeo Alfasud Sprint 6C, ami végül soha nem állhatott rajthoz, pedig arra tervezték, hogy a Peugeot 205 T16, a Renault 5 Turbo, az Audi Quattro vagy a Porsche 959 ellenfele legyen. 
Ha az autósportnak létezik vallása, akkor a nyolcvanas évek ralija, egészen pontosan a B-csoport első vérig tartó küzdelmei. A józanság messze elkerülte akkoriban a pályákat, a versenyzők  pengeélen autóztak, nem murván. A félezer lóerős autókban dőlt el, hogy ki rendelkezik emberfeletti képességekkel, hiszen aki itt hibázott, annak jó eséllyel az volt élete utolsó adrenalin-mámorban eltöltött pillanata.
Pontosan ezért építették meg 1983-ban az Alfasud Sprint 6C-t, hogy ebben a kategóriában mutassa meg mit tud talajon. Azonban ahhoz, hogy egy autó megkapja a B-csoportos rajtengedélyt, széria változatából minimum 200 darabot kellett volna legyártani, a piac számára. Sajnos az Alfa Romeo gyár akkoriban még az állami tulajdonú IRI (az olasz kormány által, a globális válság miatt nehéz helyzetben került vállalatok segtésére létrehozott szervezet) fennhatósága alá tartozott, akiknek nem volt túlzottan jó a gazdasági helyzetük, így a 200 darabos terv soha nem valósut meg.
Összesen két prototípus készült el a Sprint 6C-ből, ami a széria Sprintekhez képest elég nagy technikai különbségeket mutatott. A jól megszokott boxermotor helyett 2,5 literes V6-os, GTV6 került a motortérbe, vagyis egészen pontosan a hátsó üléssor helyén alakították ki neki a helyet, így a középmotoros kategóriába sorolható. A zajszigetelés érdekében pedig, az első ülések és a motortér közzé, üveglapot építettek be.
Megkülönböztetni nem volt nehéz boxeres testvérétől, hiszen számos alkatrészében különbözött tőle. Szélesebb kerékjárati íveket, könnyűfém kerkeket, nagyobb hűtőrácsot, színre fújt lökhárítókat kapott, a speciális hátsórészen pedig levegőbeömlő nyílások voltak. A legfontosabb különbség azoban, hogy a 6C hátsókerék-hajtású volt. Ha hinni lehet a forrásoknak, az olasz mindössze 990 kilogrammot nyomott. 
Nagyon kevés információt találni az autóról, de az biztos, hogy az Alfa Romeo házi tuningcége, az Autodelta készítette. Vajon az emberiség létre tud még hozni valami hasonlót, földi létünk hátra lévő részében?
Ezen a videón pedig egy autókiállításon látható a 6C. Sajnos franciául nem tudok, de aki igen, annak még élvezetesebb lesz.  

Kommentek

  • szaboata

    Az Alfa tuti,a cikk is az,de véletlenül a video franciául van,nem olaszul.Ekkorát azért nem kellene égni,kedves Erdős Norti:)

  • forestersa

    Jogos meglátás. Abszolút nem érzem égésnek, hiszen folyamatosan olasz dolgok jártak a fejemben a cikk megírása közben, a hajnali órákban.
    És lehet tudat alatt összezavart a videó olasz logója is.

    Javítva! Örülök azért, hogy tetszett a cikk.

  • menőmanó

    Na, ez az egyik Alfa amit szívesen elfogadnék, ha nem romlana el úton útfélen. :)

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.