Az elefeledett Alfa sportkocsi

Alfasud Sprint 6C

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.11.08. 07.15

Egy Alfa Romeo, amit arra terveztek, hogy meghódítsa a B-csoportot, de soha nem jutott el a versenypályára.

A nyolcvanas évek óta nem pattant ki olyan jármű a mérnökök fejéből, mint az Alfa Romeo Alfasud Sprint 6C, ami végül soha nem állhatott rajthoz, pedig arra tervezték, hogy a Peugeot 205 T16, a Renault 5 Turbo, az Audi Quattro vagy a Porsche 959 ellenfele legyen. 
Ha az autósportnak létezik vallása, akkor a nyolcvanas évek ralija, egészen pontosan a B-csoport első vérig tartó küzdelmei. A józanság messze elkerülte akkoriban a pályákat, a versenyzők  pengeélen autóztak, nem murván. A félezer lóerős autókban dőlt el, hogy ki rendelkezik emberfeletti képességekkel, hiszen aki itt hibázott, annak jó eséllyel az volt élete utolsó adrenalin-mámorban eltöltött pillanata.
Pontosan ezért építették meg 1983-ban az Alfasud Sprint 6C-t, hogy ebben a kategóriában mutassa meg mit tud talajon. Azonban ahhoz, hogy egy autó megkapja a B-csoportos rajtengedélyt, széria változatából minimum 200 darabot kellett volna legyártani, a piac számára. Sajnos az Alfa Romeo gyár akkoriban még az állami tulajdonú IRI (az olasz kormány által, a globális válság miatt nehéz helyzetben került vállalatok segtésére létrehozott szervezet) fennhatósága alá tartozott, akiknek nem volt túlzottan jó a gazdasági helyzetük, így a 200 darabos terv soha nem valósut meg.
Összesen két prototípus készült el a Sprint 6C-ből, ami a széria Sprintekhez képest elég nagy technikai különbségeket mutatott. A jól megszokott boxermotor helyett 2,5 literes V6-os, GTV6 került a motortérbe, vagyis egészen pontosan a hátsó üléssor helyén alakították ki neki a helyet, így a középmotoros kategóriába sorolható. A zajszigetelés érdekében pedig, az első ülések és a motortér közzé, üveglapot építettek be.
Megkülönböztetni nem volt nehéz boxeres testvérétől, hiszen számos alkatrészében különbözött tőle. Szélesebb kerékjárati íveket, könnyűfém kerkeket, nagyobb hűtőrácsot, színre fújt lökhárítókat kapott, a speciális hátsórészen pedig levegőbeömlő nyílások voltak. A legfontosabb különbség azoban, hogy a 6C hátsókerék-hajtású volt. Ha hinni lehet a forrásoknak, az olasz mindössze 990 kilogrammot nyomott. 
Nagyon kevés információt találni az autóról, de az biztos, hogy az Alfa Romeo házi tuningcége, az Autodelta készítette. Vajon az emberiség létre tud még hozni valami hasonlót, földi létünk hátra lévő részében?
Ezen a videón pedig egy autókiállításon látható a 6C. Sajnos franciául nem tudok, de aki igen, annak még élvezetesebb lesz.  

Kommentek

  • szaboata

    Az Alfa tuti,a cikk is az,de véletlenül a video franciául van,nem olaszul.Ekkorát azért nem kellene égni,kedves Erdős Norti:)

  • forestersa

    Jogos meglátás. Abszolút nem érzem égésnek, hiszen folyamatosan olasz dolgok jártak a fejemben a cikk megírása közben, a hajnali órákban.
    És lehet tudat alatt összezavart a videó olasz logója is.

    Javítva! Örülök azért, hogy tetszett a cikk.

  • menőmanó

    Na, ez az egyik Alfa amit szívesen elfogadnék, ha nem romlana el úton útfélen. :)

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.