Száguldó koporsó – de tényleg!

Egy gyerekműsor ihlette

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.11.02. 11.00

Igazi halloweeni látványosság Robert Maddox bizarr autója, amely kilenc másodperc alatt gyorsul százra – leginkább azért, mert alkotójának nincs mersze gyorsabban menni haláli járgányával.

Mindenkinek van valami mániája: Robert Maddoxé a pulzáló sugárhajtóművel hajtott járművek. Gyerekkora óta rajong a technológiáért, amelyet mostanra részben újraalkotott, és egészen elképesztő felhasználási területeken vet be. Épített már motorkerékpárt és gördeszkát, biciklit és gokartot, idei alkotásával azonban viszi a pálmát. 

A koporsóautó alapját acél csőváz adja, maga a felépítmény stílusosan fából készült. Az első futómű egy 1934-es Fordból származik – aggódott is miatta eleget a tervező -, a hátra szerelt ülés alatt pedig ott lüktet, hatalmas lángpöffetegekkel, Maddox saját fejlesztésű pulzáló sugárhajtóműve. 

Pulse Jet Engine

Száguldó koporsó – de tényleg! 1

A pulzáló vagy lüktető sugárhajtómű esetében az égés szabályos időközönként, pulzusokban történik; az égéstérbe befecskendezett üzemanyag és a beszívott levegő keverékét először gyújtógyertya szikrája lobbantja be, a későbbiekben a távozó kipufogógáz lángjától gyullad be a következő adag keverék. Ilyen pulzáló sugárhajtóművel működtek a második világháborúban a V-1-es repülő bombák. (Forrás és kép: Wikipédia)

Az autó ötlete még gyermekkorából származik: az Addams family című televíziós sorozatban látta Dragulát, a koporsóautót, amelyet egy 350 lóerős Ford V8-as hajtott. 
Ahhoz képest Maddox autója feltétlenül lassabb (kilenc másodperc alatt gyorsul százra, de annál nem mert még gyorsabban menni vele alkotója), viszont olcsóbb is volt: saját állítása szerint egyetlen hónap alatt építette meg, 1300 dollárból (290 000 Ft). 
Ebben az árban alighanem nincs benne a sugárhajtómű, amit viszont bárki megépíthet magának otthon: a férfi vállalkozásának weboldaláról letölthető a projekt részletes leírása.
Maga a koporsó egyébként viszonylag gyakori téma az autóépítők világában; alább egy hevenyészett összeállítást láthattok.
És a legdurvább…

LEGO 30200, koporsóautó zombisofőrrel. Szép álmokat, gyerekek!

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.