53 millióért vett összetört Ferrarit

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.31. 18.15

A francia művész kiállította, majd el is adta rommá tört Ferrari Dinóját.

Előfordult már, hogy megláttatok egy rommá tört autót és azt gondoltátok, ez úgy néz ki, mintha művészeti alkotás lenne? Ha igen, akkor elárulom, hogy nem vagytok egyedül, hiszen sokan vannak akik értékelik az összezúzott autók esztétikáját. 
Mint például a francia művész, Bertrand Lavier, aki fogta a Ferrari Dino 308 GT-t, és a totálkárosra tört roncsait kiállította a párizsi FIAC-on (Foire Internationale d’Art Contemporain), Európa egyik legnagyobb kortárs művészeti vásárán. Laviert egyszerűen lenyűgözte a roncsautó szépsége, amely ezzel részévé vált az úgynevezett “ready-made” mozgalomnak, azaz a műalkotássá nyilvánított használati tárgyaknak. 
A viseltes Ferrarit végül egy ismeretlen török gyűjtő megbízásából Yvon Lambert műkereskedő vásárolta meg 181 ezer eurós áron, ami átszámítva 53 millió forint. Az, hogy valaki miért adott ki ennyi pénzt a törött Dinóért, rejtély, hiszen durván 41 000 euróért (12 millió forintért) már príma, jól működő GT4-est is kaphatott volna.
A Ferrari Dino 308 GT4 egy V8-as benzinmotorral felszerelt 2+2 személyes középmotoros sportkocsi volt. A 308 GT4-est 1974-ben mutatták be, majd egy év múlva megjelent a kisebb motorral gyártott változata, a 208 GT4 is. 1980-ban a Ferrari Mondial váltotta fel a típust. Összesen 2826 darabot gyártottak a GT4 modellekből. A 308 GT4-t először Ferrari Dino márkajelzéssel árulták (Enzo Ferrari fia emlékére, akinek Dino volt a beceneve), majd később csak a Ferrari nevet használták. A GT4 az egyetlen sorozatgyártású Ferrari típus, amelynek formaterveit a Bertone készítette.

Kommentek

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.