Földhöz simuló, földönkívüli autó

Utcai közlekedésre alkalmas

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.28. 11.00

Michael Vetter két kezével építette meg (rém)álmai autóját üvegszálas műanyagokból és egy Chevrolet-ból. Nem először csinált ilyet, és nem is utoljára.

Először idén június táján bukkant fel, az itt láthatótól kissé eltérő kivitelben. Szeptemberben gazdája elárverezte, a minimumár kétszereséért, de a történet folytatódik: az UFO-autó nem egyedi darab, bár aligha készül belőle két egyforma példány. 

The Car Factory: a floridai Michael Vetter csak így nevezi autóépítő vállalkozását, amelynek kapuján az elmúlt húsz év során mintegy hatvan jármű gördült ki. A legutóbbi és minden bizonnyal leglátványosabb ezek közül ez az ETV, azaz extra terrestrial vehicle – magyarul földönkívüli autó. 
Az biztos, hogy rászolgált a nevére: a karosszéria csupa ív, sehol egy szöglet, eltekintve persze a hajtáslánc-donor Chevy előtt tisztelgő hűtőmaszktól. Az erőforrás maga egy négyhengeres, 2,2 literes benzinmotor, ami önmagában nem hangzik nagyon izgalmasnak, ezért az alkotó kompresszort szerelt rá. Így, 270 lóerővel már becsületesen halad a járgány, akár közúton, hiszen az ETV vizsgáztatható, legalábbis az Egyesült Államokban. 
Az acél csőváz köré szerelt üveg- és szénszálas lemezek mögött egy teljesen átlagos kisautó kezelőfelülete rejlik; egyetlen extravagáns részletként a középkonzolba beépített, kivehető iPad táblagéppel. A manőverezést két kamera segíti: az egyik a tolatásban segít, a másik előre tekint, nehogy lejárdázza az autó formás orrát a vezető. 
Vetter szeptemberben százezer dolláros (22 millió Ft) minimumárral tette fel az autót az eBayre. Hetvenegy licit érkezett az extravagáns jószágra, az árverés végén csaknem kétszer ennyiért, 190 000 (42 millió Ft) dollárért vitte el valaki az űrkocsit. Ennyiért azért ennél jóval komolyabb sportkocsit is lehetett volna venni – de feltűnőbbet semmiképp! 
És hogy miért írunk egy olyan autóról, aminek a híre már kétszer körbejárta a világot, és el is adták? Mert alkotója az árverés lezárásakor ígéretet tett arra, hogy a közeljövőben újra megépíti E.T. kocsiját. “Nem átalakító készletről van szó, hanem az utolsó csavarig, a vonatkozó szabványok szerint megtervezett és legyártott autóról” – mondta, ami azt jelenti, hogy bármikor képes lehet még egyszer (vagy többször) elkészíteni ugyanezt a járművet. Ha tehát van fölös negyvenmilliód, plusz szállítás és vám, valamint nem félsz a kátyúktól és fekvőrendőröktől, hát rajta… 
Képek: Matt Wetzel

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.