Ezüstözött BMW, nem a gagyi fajtából

BMW Individual 760Li Sterling

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.27. 09.00

A világ első számú ezüst étkészletgyártójával, a ROBBE & Berkinggel közösen készítette el eddigi talán legextravagánsabb munkáját a BMW Individual. Az autó legfőbb erénye, hogy csak a beavatottak tudják róla, micsoda értéket képvisel

A prémium és a luxusautó között hasonló a különbség, mint a négy- és ötcsillagos szálloda között: a szolgáltatás tartalma nagyjából ugyanaz, csak a minősége más. Míg a hotelvilágban ez elsősorban a személyzet felkészültségében és odaadásában mutatkozik meg, az autóiparban az anyaghasználaton, illetve a kidolgozásba fektetett energián dől el a dolog. 

A BMW Individual – akárcsak a Mercedes-Benz Designo, a Range Rover Autobiography, az Audi Exclusive és még sorolhatnánk – ezen a határon lendíti át a bajor márka termékeit azáltal, hogy egy újabb hasonlattal élve nem konfekcióöltönyt kínál, korlátozott passzítási lehetőségekkel, hanem méretet vesz, anyagmintát egyeztet, és testre szabott, egyedi megoldással szolgál. 
A BMW első ilyen, személyes ízlést tükröző autója Karl Lagerfeld divatdiktátor számára készült, és azóta a luxusipar legkülönbözőbb szereplőivel dolgoztak együtt, a 220 éve órákat gyártó Girard Perregaux-tól a zongorák istenéig, a Steinway & Sonsig. Most egy új területtel kísérleteznek – “a szerencsét próbálnak” azért nem volna helyénvaló kifejezés, mert sem a szerencsének, sem a próbálkozásnak semmi köze nincs munkájukhoz, illetve amennyiben eladó a Sterling, bizonyára perceken belül lecsap rá egy, a csillogó pompába belefáradt, cizellált ízlésű milliárdos. 
Ahogy a Sterling elnevezés is mutatja, az autó lényege az ezüst. Durván leegyszerűsítve a projektet arról volt szó, hogy króm helyett 925 ezrelékes finomságú sterling ezüsttel futtatták a csillogásra ítélt alkatrészeket. “A szakértő szem azonnal észreveszi az ezüst meleg fényű csillogását, ami markánsan megkülönbözteti a krómtól vagy a polírozott alumíniumtól” – magyarázta el Oliver Berking, az 1874-ben alapított családi manufaktúra ötödik generációs vezetője. 
Ezüstözött a dupla vese hűtőmaszk, az oldalt elhelyezett V12 jelzés, a hátsó díszléc, a modelljelzés, még a kipufogó körítése is. Ezt azonban túlzottan szerénynek ítélte meg Robbe & Berking, és színezüstből formálták meg az első és hátsó márkajelzést – a legszebb, hogy utána ezeket kék-fehérre zománcozták, így az emblémák értékét és exkluzivitását csak az ismeri, aki az autót megrendelte. 
A beltérben magától értetődő az ezüstözött küszöbdísz; a kilincsek körül kalapált ezüstlemezből formált díszítést találunk. Ez a technika a leírások szerint különösen nagy műgondot, szakértelmet és odafigyelést igényel, egyetlen rossz mozdulat elég ahhoz, hogy a drága alapanyag mehessen vissza az olvasztóba. Ezt nem árt tudni ahhoz, hogy teljesen értékelni tudjuk az utastérben elhelyezett díszléceket, amelyek egytől egyig ezzel a technikából készültek, értelemszerűen színezüstből (925 ezrelék), és ahogy kell, mindegyikbe beleütötték a Robbe & Berking jelét, a valódi ezüstöt jelző félholdat, és a német eredetre utaló koronát. 
Ezen a ponton már megunták a tétlenséget a BMW saját mesterei, és odébb tessékelték a német ezüstmíveseket. Előbb azonban ellesték mesterségük címerét: a félhold és a korona kézzel hímzett formában a fejtámláról köszön vissza. Kárpitozáshoz egyébként a BMW kínálatának csúcsát képviselő Merino bőrt választották, amely nem csak a üléseket és a műszerfalat díszíti, hanem jutott belőle a tetőoszlopokra, a napellenzőkre, de még – és ez igazán durva – a küszöbökre is. 
Amikor az egésszel végeztek, és megpihentek az alkotók, Berking legényei még visszaosontak, és az éj leple alatt becsentek két egyedi gyártású talpas poharat és egy kancsót a hátsó ülésekhez – természetesen ezt is sterling ezüstből, ahogy dukál.
A BMW 760Li a hetes széria abszolút csúcsmodellje. A 140 mm-rel megnyújtott tengelytáv (3210 mm) és a hatliteres, tizenkét hengeres motor fölött már csak a Rolls-Royce szerepel a konszern kínálatában. Az 5,22 méteres autó legnagyobb teljesítménye 544 LE, maximális forgatónyomatéka 750 Nm. gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban. Az autó 4,6 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebességét 250 km/órában korlátozták. Az autó alapára 44 029 000 Ft, és ebben még egy gramm ezüst sincs benne.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.