Ezüstözött BMW, nem a gagyi fajtából

BMW Individual 760Li Sterling

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.27. 09.00

A világ első számú ezüst étkészletgyártójával, a ROBBE & Berkinggel közösen készítette el eddigi talán legextravagánsabb munkáját a BMW Individual. Az autó legfőbb erénye, hogy csak a beavatottak tudják róla, micsoda értéket képvisel

A prémium és a luxusautó között hasonló a különbség, mint a négy- és ötcsillagos szálloda között: a szolgáltatás tartalma nagyjából ugyanaz, csak a minősége más. Míg a hotelvilágban ez elsősorban a személyzet felkészültségében és odaadásában mutatkozik meg, az autóiparban az anyaghasználaton, illetve a kidolgozásba fektetett energián dől el a dolog. 

A BMW Individual – akárcsak a Mercedes-Benz Designo, a Range Rover Autobiography, az Audi Exclusive és még sorolhatnánk – ezen a határon lendíti át a bajor márka termékeit azáltal, hogy egy újabb hasonlattal élve nem konfekcióöltönyt kínál, korlátozott passzítási lehetőségekkel, hanem méretet vesz, anyagmintát egyeztet, és testre szabott, egyedi megoldással szolgál. 
A BMW első ilyen, személyes ízlést tükröző autója Karl Lagerfeld divatdiktátor számára készült, és azóta a luxusipar legkülönbözőbb szereplőivel dolgoztak együtt, a 220 éve órákat gyártó Girard Perregaux-tól a zongorák istenéig, a Steinway & Sonsig. Most egy új területtel kísérleteznek – “a szerencsét próbálnak” azért nem volna helyénvaló kifejezés, mert sem a szerencsének, sem a próbálkozásnak semmi köze nincs munkájukhoz, illetve amennyiben eladó a Sterling, bizonyára perceken belül lecsap rá egy, a csillogó pompába belefáradt, cizellált ízlésű milliárdos. 
Ahogy a Sterling elnevezés is mutatja, az autó lényege az ezüst. Durván leegyszerűsítve a projektet arról volt szó, hogy króm helyett 925 ezrelékes finomságú sterling ezüsttel futtatták a csillogásra ítélt alkatrészeket. “A szakértő szem azonnal észreveszi az ezüst meleg fényű csillogását, ami markánsan megkülönbözteti a krómtól vagy a polírozott alumíniumtól” – magyarázta el Oliver Berking, az 1874-ben alapított családi manufaktúra ötödik generációs vezetője. 
Ezüstözött a dupla vese hűtőmaszk, az oldalt elhelyezett V12 jelzés, a hátsó díszléc, a modelljelzés, még a kipufogó körítése is. Ezt azonban túlzottan szerénynek ítélte meg Robbe & Berking, és színezüstből formálták meg az első és hátsó márkajelzést – a legszebb, hogy utána ezeket kék-fehérre zománcozták, így az emblémák értékét és exkluzivitását csak az ismeri, aki az autót megrendelte. 
A beltérben magától értetődő az ezüstözött küszöbdísz; a kilincsek körül kalapált ezüstlemezből formált díszítést találunk. Ez a technika a leírások szerint különösen nagy műgondot, szakértelmet és odafigyelést igényel, egyetlen rossz mozdulat elég ahhoz, hogy a drága alapanyag mehessen vissza az olvasztóba. Ezt nem árt tudni ahhoz, hogy teljesen értékelni tudjuk az utastérben elhelyezett díszléceket, amelyek egytől egyig ezzel a technikából készültek, értelemszerűen színezüstből (925 ezrelék), és ahogy kell, mindegyikbe beleütötték a Robbe & Berking jelét, a valódi ezüstöt jelző félholdat, és a német eredetre utaló koronát. 
Ezen a ponton már megunták a tétlenséget a BMW saját mesterei, és odébb tessékelték a német ezüstmíveseket. Előbb azonban ellesték mesterségük címerét: a félhold és a korona kézzel hímzett formában a fejtámláról köszön vissza. Kárpitozáshoz egyébként a BMW kínálatának csúcsát képviselő Merino bőrt választották, amely nem csak a üléseket és a műszerfalat díszíti, hanem jutott belőle a tetőoszlopokra, a napellenzőkre, de még – és ez igazán durva – a küszöbökre is. 
Amikor az egésszel végeztek, és megpihentek az alkotók, Berking legényei még visszaosontak, és az éj leple alatt becsentek két egyedi gyártású talpas poharat és egy kancsót a hátsó ülésekhez – természetesen ezt is sterling ezüstből, ahogy dukál.
A BMW 760Li a hetes széria abszolút csúcsmodellje. A 140 mm-rel megnyújtott tengelytáv (3210 mm) és a hatliteres, tizenkét hengeres motor fölött már csak a Rolls-Royce szerepel a konszern kínálatában. Az 5,22 méteres autó legnagyobb teljesítménye 544 LE, maximális forgatónyomatéka 750 Nm. gyakorlatilag a teljes fordulatszám-tartományban. Az autó 4,6 mp alatt éri el a 100 km/óra sebességet, végsebességét 250 km/órában korlátozták. Az autó alapára 44 029 000 Ft, és ebben még egy gramm ezüst sincs benne.

Kommentek

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.