Durva tömegbalesetet rögzített egy oroszországi autó, aminek még időben sikerült megállnia, de sajnos végül nem úszta meg az ütközéseket.
Összesen 20 jármű ütközött össze a balesetben, 15 személyautó, 3 kamion és 2 busz vált a köd és a nedves út áldozatul. Az oroszországi Kavkaz Szövetségi Autópályán történt az eset pár napja, ahol szerencsére senki nem sérült meg komolyan, csupán egy embert kellett kórházba szállítani, de már ő is jól van.

Ködös, csapadékos időben csak óvatosan


A szakértők azt tanácsolják, hogy ilyen körülmények között az előírt követési távolságot legalább háromszorosára kell növelni. Lényegében ez azt jelenti, hogy az előttünk haladónak a megszokotthoz képest még minimum 3-5 másodperc előnyt kell adni, így adott helyzetben időben észlelni tudjuk a veszélyt és biztonságosan le tudunk fékezni.

Az őszi-téli időszakban, főképp a korai sötétedésre való tekintettel, nem árt, ha lakott területen belül is föl van kapcsolva a tompított fényszóró. Azt hiszem, mindannyian ismerjük azt a tévhitet, miszerint ködben a legideálisabb reflektort használni. Azért tévhit, mert a milliméter ezredrészének megfelelő, parányi vízcseppek felerősítik a visszaverődő fényt, így tehát nem segít a reflektor, sőt mi több, jelentősen rontja a látási viszonyokat. A ködlámpát viszont csak abban az estben kell bekapcsolni, ha a látási távolság 50 méter alá csökkent. Főként a hátsó ködlámpával kell vigyázni, ugyanis annak fénye megközelítőleg harmincszor erősebb mint a normál lámpa, így jó látási viszonyok esetén teljesen elvakíthatja a mögöttünk haladó autó vezetőjét.

Egy másik dolog, ami ilyenkor gondot okozhat, hogy ködös időben lényegesen lassabban haladunk mint általában. Ennélfogva az utazás időtartama is jelentősen megnő, tehát sokkal nagyobb és hosszabb ideig tartó koncentrációra van szükség. Éppen ezért, amennyiben azt érezzük, hogy szemünk ég, a figyelem lankad, azonnal iktassunk be egy rövidebb pihenőt. Nem érdemes az életünket kockára tenni azért, hogy egy órával hamarabb érjünk haza. – m.szatmar.ro