Tömegbaleset az autópályán

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 09.45

Ködös, csapadékos időben nem árt ha óvatosak vagyunk, különben könnyen megtörténhet a baj. Legyen ez a videó az elrettentő példa.

Durva tömegbalesetet rögzített egy oroszországi autó, aminek még időben sikerült megállnia, de sajnos végül nem úszta meg az ütközéseket.
Összesen 20 jármű ütközött össze a balesetben, 15 személyautó, 3 kamion és 2 busz vált a köd és a nedves út áldozatul. Az oroszországi Kavkaz Szövetségi Autópályán történt az eset pár napja, ahol szerencsére senki nem sérült meg komolyan, csupán egy embert kellett kórházba szállítani, de már ő is jól van.

Ködös, csapadékos időben csak óvatosan


A szakértők azt tanácsolják, hogy ilyen körülmények között az előírt követési távolságot legalább háromszorosára kell növelni. Lényegében ez azt jelenti, hogy az előttünk haladónak a megszokotthoz képest még minimum 3-5 másodperc előnyt kell adni, így adott helyzetben időben észlelni tudjuk a veszélyt és biztonságosan le tudunk fékezni.

Az őszi-téli időszakban, főképp a korai sötétedésre való tekintettel, nem árt, ha lakott területen belül is föl van kapcsolva a tompított fényszóró. Azt hiszem, mindannyian ismerjük azt a tévhitet, miszerint ködben a legideálisabb reflektort használni. Azért tévhit, mert a milliméter ezredrészének megfelelő, parányi vízcseppek felerősítik a visszaverődő fényt, így tehát nem segít a reflektor, sőt mi több, jelentősen rontja a látási viszonyokat. A ködlámpát viszont csak abban az estben kell bekapcsolni, ha a látási távolság 50 méter alá csökkent. Főként a hátsó ködlámpával kell vigyázni, ugyanis annak fénye megközelítőleg harmincszor erősebb mint a normál lámpa, így jó látási viszonyok esetén teljesen elvakíthatja a mögöttünk haladó autó vezetőjét.

Egy másik dolog, ami ilyenkor gondot okozhat, hogy ködös időben lényegesen lassabban haladunk mint általában. Ennélfogva az utazás időtartama is jelentősen megnő, tehát sokkal nagyobb és hosszabb ideig tartó koncentrációra van szükség. Éppen ezért, amennyiben azt érezzük, hogy szemünk ég, a figyelem lankad, azonnal iktassunk be egy rövidebb pihenőt. Nem érdemes az életünket kockára tenni azért, hogy egy órával hamarabb érjünk haza. – m.szatmar.ro

Kommentek

  • Jozscsi

    Utólag már bárhogy lehet magyarázni. Időben visszább kell venni a sebességből. Az osztrákok elég szigorúan veszik a ködben a gyorshajtást. Egyes szakaszokon, ahol az átlagnál sűrűbben fordul elő köd, útburkolati jelek figyelmeztetnek a sebességhatárokra ködben. Ahány jelölést látunk, annak függvényében kellene a megadott sebességgel közlekedni. Ez persze nem vonatkozik a keletebbről érkező országok autósaira, mert ők ugyanúgy mennek, mint tiszta időben. Nyíregyháza előtt történt régebben egy ilyen tömegbaleset a 36-os úton, ahol sajnos még egy mentős is életét veszítette. Nem értem miért kell felelőtlenül száguldozni. Ha nem látja valaki az utat maga előtt, akkor minek siet?

  • subtotal

    Nálunk a népek, ha világítanak egyáltalán, akkor menetfénnyel nyomják a ködben, ami kifejezetten jó választás, mivel hátul nem megy semmilyen fényforrás. :(
    A héten a 150km-nyi ködös autópályán volt 3 világítás nélküli, 5 DRL-t használó és vagy 5 helyzetjelzős.
    A kancsal, félvak autókat nem is számoltam.
    Sebességet se nagyon veszi vissza senki.

  • metalljacket

    A ködlámpa meg a halálom! Bekapcsolja az idiot, aztán ez már felmentést ad a fokozott figyelem alól, hiszen “BE VAN KAPCSOLVA A VETÍTŐ, mindent látok”!!! Ja. Az én szemem meg kiolvad a hülye hátsó fáklyájától. Aztán csak forgatja a fejét mint a nyaktekercs, amikor beleállok a hátába és ráteszem a reflektort. A legtöbb hülyönc nem is tudja hogy egyáltalán van hátsó ködlámpa a tragacsán, és hogy az a sárga valami a műszerfalon mit jelez vissza. 2-300 m-es látótávolságnál bekapcsol mindent, egy nagy vörös tűzvész van utána, de amikor igazán kéne, akkor tényleg sokszor helyzetjelzővel repeszt. Lakott területen belül gátlástalanul használja a ködlámpáit, a zsarukám meg békésen kérődzik utána. Bezzeg ha 30-as táblánál 40-el mész!

  • apu0062

    Egyet értek az előttem szólóval. A vak kerszetanyját rakná tele a sok húgyagyú a nonstop üzemeltetett zárófénnyel (hátsó ködlámpával)! Ma minden baromarcú széria felszerelésként kapja a ködlámpát, aztán ha má’ van, had “égjen” címmel garázdálkodnak.
    Régen csak az szerelt fel ködlámpát, aki tudta mire való és hogyan kell használni azt.

  • Guillotine

    Ja!

    A sok rohadt geci ködben felkapcsolja a ködlámpát!
    Sötétben meg a fényszórót!
    A barmok!

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.