Tömegbaleset az autópályán

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 09.45

Ködös, csapadékos időben nem árt ha óvatosak vagyunk, különben könnyen megtörténhet a baj. Legyen ez a videó az elrettentő példa.

Durva tömegbalesetet rögzített egy oroszországi autó, aminek még időben sikerült megállnia, de sajnos végül nem úszta meg az ütközéseket.
Összesen 20 jármű ütközött össze a balesetben, 15 személyautó, 3 kamion és 2 busz vált a köd és a nedves út áldozatul. Az oroszországi Kavkaz Szövetségi Autópályán történt az eset pár napja, ahol szerencsére senki nem sérült meg komolyan, csupán egy embert kellett kórházba szállítani, de már ő is jól van.

Ködös, csapadékos időben csak óvatosan


A szakértők azt tanácsolják, hogy ilyen körülmények között az előírt követési távolságot legalább háromszorosára kell növelni. Lényegében ez azt jelenti, hogy az előttünk haladónak a megszokotthoz képest még minimum 3-5 másodperc előnyt kell adni, így adott helyzetben időben észlelni tudjuk a veszélyt és biztonságosan le tudunk fékezni.

Az őszi-téli időszakban, főképp a korai sötétedésre való tekintettel, nem árt, ha lakott területen belül is föl van kapcsolva a tompított fényszóró. Azt hiszem, mindannyian ismerjük azt a tévhitet, miszerint ködben a legideálisabb reflektort használni. Azért tévhit, mert a milliméter ezredrészének megfelelő, parányi vízcseppek felerősítik a visszaverődő fényt, így tehát nem segít a reflektor, sőt mi több, jelentősen rontja a látási viszonyokat. A ködlámpát viszont csak abban az estben kell bekapcsolni, ha a látási távolság 50 méter alá csökkent. Főként a hátsó ködlámpával kell vigyázni, ugyanis annak fénye megközelítőleg harmincszor erősebb mint a normál lámpa, így jó látási viszonyok esetén teljesen elvakíthatja a mögöttünk haladó autó vezetőjét.

Egy másik dolog, ami ilyenkor gondot okozhat, hogy ködös időben lényegesen lassabban haladunk mint általában. Ennélfogva az utazás időtartama is jelentősen megnő, tehát sokkal nagyobb és hosszabb ideig tartó koncentrációra van szükség. Éppen ezért, amennyiben azt érezzük, hogy szemünk ég, a figyelem lankad, azonnal iktassunk be egy rövidebb pihenőt. Nem érdemes az életünket kockára tenni azért, hogy egy órával hamarabb érjünk haza. – m.szatmar.ro

Kommentek

  • Jozscsi

    Utólag már bárhogy lehet magyarázni. Időben visszább kell venni a sebességből. Az osztrákok elég szigorúan veszik a ködben a gyorshajtást. Egyes szakaszokon, ahol az átlagnál sűrűbben fordul elő köd, útburkolati jelek figyelmeztetnek a sebességhatárokra ködben. Ahány jelölést látunk, annak függvényében kellene a megadott sebességgel közlekedni. Ez persze nem vonatkozik a keletebbről érkező országok autósaira, mert ők ugyanúgy mennek, mint tiszta időben. Nyíregyháza előtt történt régebben egy ilyen tömegbaleset a 36-os úton, ahol sajnos még egy mentős is életét veszítette. Nem értem miért kell felelőtlenül száguldozni. Ha nem látja valaki az utat maga előtt, akkor minek siet?

  • subtotal

    Nálunk a népek, ha világítanak egyáltalán, akkor menetfénnyel nyomják a ködben, ami kifejezetten jó választás, mivel hátul nem megy semmilyen fényforrás. :(
    A héten a 150km-nyi ködös autópályán volt 3 világítás nélküli, 5 DRL-t használó és vagy 5 helyzetjelzős.
    A kancsal, félvak autókat nem is számoltam.
    Sebességet se nagyon veszi vissza senki.

  • metalljacket

    A ködlámpa meg a halálom! Bekapcsolja az idiot, aztán ez már felmentést ad a fokozott figyelem alól, hiszen “BE VAN KAPCSOLVA A VETÍTŐ, mindent látok”!!! Ja. Az én szemem meg kiolvad a hülye hátsó fáklyájától. Aztán csak forgatja a fejét mint a nyaktekercs, amikor beleállok a hátába és ráteszem a reflektort. A legtöbb hülyönc nem is tudja hogy egyáltalán van hátsó ködlámpa a tragacsán, és hogy az a sárga valami a műszerfalon mit jelez vissza. 2-300 m-es látótávolságnál bekapcsol mindent, egy nagy vörös tűzvész van utána, de amikor igazán kéne, akkor tényleg sokszor helyzetjelzővel repeszt. Lakott területen belül gátlástalanul használja a ködlámpáit, a zsarukám meg békésen kérődzik utána. Bezzeg ha 30-as táblánál 40-el mész!

  • apu0062

    Egyet értek az előttem szólóval. A vak kerszetanyját rakná tele a sok húgyagyú a nonstop üzemeltetett zárófénnyel (hátsó ködlámpával)! Ma minden baromarcú széria felszerelésként kapja a ködlámpát, aztán ha má’ van, had “égjen” címmel garázdálkodnak.
    Régen csak az szerelt fel ködlámpát, aki tudta mire való és hogyan kell használni azt.

  • Guillotine

    Ja!

    A sok rohadt geci ködben felkapcsolja a ködlámpát!
    Sötétben meg a fényszórót!
    A barmok!

F1: Rosbergből filmszínész lesz?

A Forma-1 váratlanul visszavonult világbajnoka csendes karácsonyt tervez, de később akár filmszínészettel is megpróbálkozna. Tucatnyi utódot is szeretne.

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.