A kormány, ami kivégez

A valaha volt legértelmetlenebb kiegésztők

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 10.45

A leghaszontalanabb autós kiegészítők, amiket valaha kitaláltak. Kutyazsáktól a vázáig, van itt minden.

Autós árlistákban szereplő extrákból bizony annyi van, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük, így meg sem próbálom kivesézni őket egyenként. 
Vannak olyan kiegészítők, amik hasznosak és megéri értük kicsengetni a felárat, persze csak ha futja rá. Ilyen például a navigáció, a tolatóradar, szigorúan kamera nélkül, annyit nem ér az a plusz kényelmi funkció szerintem. A hasznos dolgok között említhetjük még a tempomatot, főleg a távolságtartó a király, és ott van még a fűtőszálas szélvédő, ami igazi megváltás mikor -20 fokos reggelre ébredünk, a forró kávé is pillanatok alatt hűl el a konyhapulton, és nincs időnk előre bemelegíteni az autót, hogy leolvadjon az ablakról a jég. 
Hirtelen ennyit tudnék felsorolni, de nem is szeretnék többre időt pazarolni, ugyanis ez a cikk pontosan a leghaszontalanabb autós kiegészítőket fogja kivesézni, amiket valaha autóba építettek. Csapjunk is bele.

A halál kormánykereke

Nem is értem, hogy mit gondolt a Cadillac, amikor megálmodta ezt a kormány-középrészt, de valószínűleg semmit, csak az foglalkoztatta őket, hogy minél jobban nézzen ki. Ez valóban sikerült nekik, tényleg egyedi és gyönyörű kormányt kapott az 1954-es Eldorado, mondhatni feláldozták a biztonságot a szépség oltárán. Hiszen ha jobban belegondolunk, hogy mit tud művelni az a hegyes gomb, és a légzsák nélküli kormány kettőse a fejünkkel egy esetleges frontális ütközésnél… 

Volkswagen Bogár váza

Pohártartóra bukkanni az autókban manapság már nem nagy meglepetés, és az alapfelszereltség részeként megkapjuk őket a legtöbb esetben. A Volkswagen viszont gondolt egy merészet, és ha már úgy is női autót faragtak az új generációs Bogárból, miért ne raknának bele egy vázát, hogy a hölgyek gyönyörködhessenek a férfiaktól kapott virágokban az autójukban is?
Nem is lenne ezzel semmi gond, ha nem a kormány mellett helyezték volna el, ami bizony könnyen megnehezítheti a vezetést a hölgyek számára. Arról nem beszélve, hogy arra is figyelniük kell, hogy legyen mindig friss víz a növények alatt. 

Bukólámpa 

Iszonyat menő, nagyon jól áll a sportosabb kinézetű autóknak, gondoljunk csak a 850-es BMW-re, a Mazda RX-7-re, a Toyota MR2-re vagy a Volvo 480-ra. Egyetlen bökkenő van vele, hogy hamar felmondja a szolgálatot a működtető mechanika, ezért is látni olyan bukólámpás autót a forgalomban, amelyiknek csak a fél “szeme” van nyitva. A javítási költsége nem egy horribilis összeg, de egyes autóknál többet van csukva, mint működőképes állapotban.

Lemezjátszó a kesztyűtartóban

Az ötvenes években még csak utópisztikus álom volt a magnókazetta, a CD-t pedig elképzelhetetlen földönkívüli technológiának gondolták volna, ha létezik, azonban valahogy meg kellett oldani, hogy az autóban az szóljon, amihez éppen kedvünk van. Az 1956-1959-es évjáratú Chryslerekben áthidalták ezt a problémát, egyszerűen lemezjátszót szereltek a kesztyűtartó helyére.
Forradalmi megoldásnak tűnt, az autósok élvezték is egy darabig, de aztán rájöttek, hogy ez mégsem az igazi, ugyanis az úthibáknak köszönhetően a tű folyamatosan elugrott a lemezről és bizony nagyon hamar cserére vagy felújításra szorult a szerkezet.

Kutyazsák

Én úgy érzem, hogy a kép magáért beszél. Borzasztó ötlet, ami azon az elven alapul, hogy a kutyák úgy is szeretik kilógatni a fejüket az ablakon, akkor miért ne lenne kint az egész testük. Az illusztráció 1935-ből származik, kreativitásban nem volt hiány, az egyszer biztos. 

Autós minibár 

Most itt nem a limuzinokban lévő italtartókra kell gondolni. Az 1957 Cadillac Eldorado Broughamhez alapfelszereltségként járt 6 darab mágneses talppal rendelkező felespohár, amit a lehajtott kesztyűtartó fém részére lehetett tapasztani, és anélkül tudtunk utazni és inni, hogy felborultak volna a poharak. Igazán menő ötlet, és az ötvenes években az sem számított kirívó esetnek, ha a sofőr is bekapott egy-két kupicával menet közben. Ti soha ne tegyétek! 

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.