Autós árlistákban szereplő extrákból bizony annyi van, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük, így meg sem próbálom kivesézni őket egyenként. 
Vannak olyan kiegészítők, amik hasznosak és megéri értük kicsengetni a felárat, persze csak ha futja rá. Ilyen például a navigáció, a tolatóradar, szigorúan kamera nélkül, annyit nem ér az a plusz kényelmi funkció szerintem. A hasznos dolgok között említhetjük még a tempomatot, főleg a távolságtartó a király, és ott van még a fűtőszálas szélvédő, ami igazi megváltás mikor -20 fokos reggelre ébredünk, a forró kávé is pillanatok alatt hűl el a konyhapulton, és nincs időnk előre bemelegíteni az autót, hogy leolvadjon az ablakról a jég. 
Hirtelen ennyit tudnék felsorolni, de nem is szeretnék többre időt pazarolni, ugyanis ez a cikk pontosan a leghaszontalanabb autós kiegészítőket fogja kivesézni, amiket valaha autóba építettek. Csapjunk is bele.

A halál kormánykereke

Nem is értem, hogy mit gondolt a Cadillac, amikor megálmodta ezt a kormány-középrészt, de valószínűleg semmit, csak az foglalkoztatta őket, hogy minél jobban nézzen ki. Ez valóban sikerült nekik, tényleg egyedi és gyönyörű kormányt kapott az 1954-es Eldorado, mondhatni feláldozták a biztonságot a szépség oltárán. Hiszen ha jobban belegondolunk, hogy mit tud művelni az a hegyes gomb, és a légzsák nélküli kormány kettőse a fejünkkel egy esetleges frontális ütközésnél… 

Volkswagen Bogár váza

Pohártartóra bukkanni az autókban manapság már nem nagy meglepetés, és az alapfelszereltség részeként megkapjuk őket a legtöbb esetben. A Volkswagen viszont gondolt egy merészet, és ha már úgy is női autót faragtak az új generációs Bogárból, miért ne raknának bele egy vázát, hogy a hölgyek gyönyörködhessenek a férfiaktól kapott virágokban az autójukban is?
Nem is lenne ezzel semmi gond, ha nem a kormány mellett helyezték volna el, ami bizony könnyen megnehezítheti a vezetést a hölgyek számára. Arról nem beszélve, hogy arra is figyelniük kell, hogy legyen mindig friss víz a növények alatt. 

Bukólámpa 

Iszonyat menő, nagyon jól áll a sportosabb kinézetű autóknak, gondoljunk csak a 850-es BMW-re, a Mazda RX-7-re, a Toyota MR2-re vagy a Volvo 480-ra. Egyetlen bökkenő van vele, hogy hamar felmondja a szolgálatot a működtető mechanika, ezért is látni olyan bukólámpás autót a forgalomban, amelyiknek csak a fél “szeme” van nyitva. A javítási költsége nem egy horribilis összeg, de egyes autóknál többet van csukva, mint működőképes állapotban.

Lemezjátszó a kesztyűtartóban

Az ötvenes években még csak utópisztikus álom volt a magnókazetta, a CD-t pedig elképzelhetetlen földönkívüli technológiának gondolták volna, ha létezik, azonban valahogy meg kellett oldani, hogy az autóban az szóljon, amihez éppen kedvünk van. Az 1956-1959-es évjáratú Chryslerekben áthidalták ezt a problémát, egyszerűen lemezjátszót szereltek a kesztyűtartó helyére.
Forradalmi megoldásnak tűnt, az autósok élvezték is egy darabig, de aztán rájöttek, hogy ez mégsem az igazi, ugyanis az úthibáknak köszönhetően a tű folyamatosan elugrott a lemezről és bizony nagyon hamar cserére vagy felújításra szorult a szerkezet.

Kutyazsák

Én úgy érzem, hogy a kép magáért beszél. Borzasztó ötlet, ami azon az elven alapul, hogy a kutyák úgy is szeretik kilógatni a fejüket az ablakon, akkor miért ne lenne kint az egész testük. Az illusztráció 1935-ből származik, kreativitásban nem volt hiány, az egyszer biztos. 

Autós minibár 

Most itt nem a limuzinokban lévő italtartókra kell gondolni. Az 1957 Cadillac Eldorado Broughamhez alapfelszereltségként járt 6 darab mágneses talppal rendelkező felespohár, amit a lehajtott kesztyűtartó fém részére lehetett tapasztani, és anélkül tudtunk utazni és inni, hogy felborultak volna a poharak. Igazán menő ötlet, és az ötvenes években az sem számított kirívó esetnek, ha a sofőr is bekapott egy-két kupicával menet közben. Ti soha ne tegyétek!