A kormány, ami kivégez

A valaha volt legértelmetlenebb kiegésztők

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.25. 10.45

A leghaszontalanabb autós kiegészítők, amiket valaha kitaláltak. Kutyazsáktól a vázáig, van itt minden.

Autós árlistákban szereplő extrákból bizony annyi van, hogy Dunát lehetne rekeszteni velük, így meg sem próbálom kivesézni őket egyenként. 
Vannak olyan kiegészítők, amik hasznosak és megéri értük kicsengetni a felárat, persze csak ha futja rá. Ilyen például a navigáció, a tolatóradar, szigorúan kamera nélkül, annyit nem ér az a plusz kényelmi funkció szerintem. A hasznos dolgok között említhetjük még a tempomatot, főleg a távolságtartó a király, és ott van még a fűtőszálas szélvédő, ami igazi megváltás mikor -20 fokos reggelre ébredünk, a forró kávé is pillanatok alatt hűl el a konyhapulton, és nincs időnk előre bemelegíteni az autót, hogy leolvadjon az ablakról a jég. 
Hirtelen ennyit tudnék felsorolni, de nem is szeretnék többre időt pazarolni, ugyanis ez a cikk pontosan a leghaszontalanabb autós kiegészítőket fogja kivesézni, amiket valaha autóba építettek. Csapjunk is bele.

A halál kormánykereke

Nem is értem, hogy mit gondolt a Cadillac, amikor megálmodta ezt a kormány-középrészt, de valószínűleg semmit, csak az foglalkoztatta őket, hogy minél jobban nézzen ki. Ez valóban sikerült nekik, tényleg egyedi és gyönyörű kormányt kapott az 1954-es Eldorado, mondhatni feláldozták a biztonságot a szépség oltárán. Hiszen ha jobban belegondolunk, hogy mit tud művelni az a hegyes gomb, és a légzsák nélküli kormány kettőse a fejünkkel egy esetleges frontális ütközésnél… 

Volkswagen Bogár váza

Pohártartóra bukkanni az autókban manapság már nem nagy meglepetés, és az alapfelszereltség részeként megkapjuk őket a legtöbb esetben. A Volkswagen viszont gondolt egy merészet, és ha már úgy is női autót faragtak az új generációs Bogárból, miért ne raknának bele egy vázát, hogy a hölgyek gyönyörködhessenek a férfiaktól kapott virágokban az autójukban is?
Nem is lenne ezzel semmi gond, ha nem a kormány mellett helyezték volna el, ami bizony könnyen megnehezítheti a vezetést a hölgyek számára. Arról nem beszélve, hogy arra is figyelniük kell, hogy legyen mindig friss víz a növények alatt. 

Bukólámpa 

Iszonyat menő, nagyon jól áll a sportosabb kinézetű autóknak, gondoljunk csak a 850-es BMW-re, a Mazda RX-7-re, a Toyota MR2-re vagy a Volvo 480-ra. Egyetlen bökkenő van vele, hogy hamar felmondja a szolgálatot a működtető mechanika, ezért is látni olyan bukólámpás autót a forgalomban, amelyiknek csak a fél “szeme” van nyitva. A javítási költsége nem egy horribilis összeg, de egyes autóknál többet van csukva, mint működőképes állapotban.

Lemezjátszó a kesztyűtartóban

Az ötvenes években még csak utópisztikus álom volt a magnókazetta, a CD-t pedig elképzelhetetlen földönkívüli technológiának gondolták volna, ha létezik, azonban valahogy meg kellett oldani, hogy az autóban az szóljon, amihez éppen kedvünk van. Az 1956-1959-es évjáratú Chryslerekben áthidalták ezt a problémát, egyszerűen lemezjátszót szereltek a kesztyűtartó helyére.
Forradalmi megoldásnak tűnt, az autósok élvezték is egy darabig, de aztán rájöttek, hogy ez mégsem az igazi, ugyanis az úthibáknak köszönhetően a tű folyamatosan elugrott a lemezről és bizony nagyon hamar cserére vagy felújításra szorult a szerkezet.

Kutyazsák

Én úgy érzem, hogy a kép magáért beszél. Borzasztó ötlet, ami azon az elven alapul, hogy a kutyák úgy is szeretik kilógatni a fejüket az ablakon, akkor miért ne lenne kint az egész testük. Az illusztráció 1935-ből származik, kreativitásban nem volt hiány, az egyszer biztos. 

Autós minibár 

Most itt nem a limuzinokban lévő italtartókra kell gondolni. Az 1957 Cadillac Eldorado Broughamhez alapfelszereltségként járt 6 darab mágneses talppal rendelkező felespohár, amit a lehajtott kesztyűtartó fém részére lehetett tapasztani, és anélkül tudtunk utazni és inni, hogy felborultak volna a poharak. Igazán menő ötlet, és az ötvenes években az sem számított kirívó esetnek, ha a sofőr is bekapott egy-két kupicával menet közben. Ti soha ne tegyétek! 

Kommentek

F1: A Williams megtalálta az új Maldonadót?

A barcelonai Forma-1-es teszt harmadik napján a Williams újonca délelőtt és délután is eldobta az autót, de legalább fizet. Az élen a Mercedes és a Ferrari.

F1: Nézd meg Ricciardo pihenőkamionját belülről!

Daniel Ricciardo megmutatta, hogy hol pihenhet a tesztelés szüneteiben Barcelonában.

F1: Hivatalos, halott a kiscsapat

A tavaly év végén csődbe ment, februárra bezárt Manor-csapat hivatalosan is visszavonta Forma-1-es nevezését, véget ért a történet.

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Alonso: Az új autók elértéktelenítik a pilótákat

Fernando Alonso szerint az új autók miatt még nehezebb lesz megítélni, hogy melyik pilóta nyújtja a legjobb teljesítményt.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.