Ken Blockot aligha kell bemutatnunk, mindenki hallott már a drift-császár gymkhana-fenegyerekről, aki mindig előrukkol valami látványos videóval, amin emberfeletti módon terel különböző autókat szűk helyeken, és teszi el a pokolian erős vasak farát egy centire a szalagkorláttól, hordótól, vagy bármitől, ami épp az útjába akad. 

Gymkhana (dzsim-ká-na)

A hindi szóból származó indiai kifejezés olyan sportot ír le, amelyben a résztvevők képességei, ügyessége számít, ha akadályokat, kihívásokat kell legyőzni! Egyszerűsített jelentése sportünnepély! A gymkhana a világ legkoncentráltabb motorsportja. A gyorsulás, a drift, és a szlalom akrobatikai látványosságainak legjava egy szinkronpályára sűrítve, melyben a hátramenet is követelmény.


A Gymkhana a hatvanas években indult útjára, de csak a 80-as években lett igazán népszerű. A japán és európai tuningautók fejődése, valamint a driftbajnokságok a fókuszt kezdik a vezetési tudásra, technikára irányítani a nyers lóerők helyett. 

Az első Forma-1-es futam 1976-ban volt Japánban, ekkor már 20 éves múltra tekintett vissza a gymkhana a szigetországban, így a több mint 50 éves gymkhana múlttal rendelkező ország, jelenleg az egyetlen a világon, ahol jól kidolgozott struktúrával; helyi, regionális és nemzeti versenyekkel nemzeti sportként működik. – Extremesportok.hu

Körülbelül egy tucat videót készített már csapatával, de nekem mégis a legelső tetszik a legjobban, amiben még a 2006-os Imprezával csapatta. Az még őszinte volt, a többiben már nagy a felhajtás, és igencsak reklámszagú. Persze már az első részt is Block ruházati márkája támogatta.
Ken Block videóival bizony stílust teremtett, és minden fiatal srác csak azért gyűjtögeti szorgosan a zsebpénzt, hogy teljen valami hátsókerekes vasra, és tudjanak csapatni az üres parkolókban a haverokkal. Azonban nem is biztos, hogy szükségünk van autóra ahhoz, hogy keresztbe autózzunk egy raktárépületben. 
Egyik kollégám küldte minap a következő videót, amiben úgy farolnak a Ford Fiestára festett kartondobozzal, hogy azt még maga a nagymester is megirigyelné.
Az ügyes szerkezetet Crazy Cartnak (őrült gokart) nevezi a gyártó, és nagyjából 450-500 dolláros áron (körülbelül 100 ezer forint) lehet megvásárolni, boltja válogatja.
A mókás ötkerekű szerkezet kormánya 360 fokban tekerhető, elektromos motorja pedig 20 kilométer/órára tudja maximum felgyorsítani. Található benne kézifék is, ami nélkülözhetetlen, ha látványos driftekkel szeretnénk elkápráztatni a haverokat és a csajokat.