“Teszek neki egy visszautasíthatatlan ajánlatot” – A Keresztapa című klasszikusból való az idézet. Don Vito Corleone ezzel a mondattal nyugtatja meg Johnny Fontane-t, aki meg szeretne kapni egy filmszerepet és ezért a Keresztapához fordul segítségért. Ekkor még nem tudhattuk, hogy kedvenc lova feje kerül a rendező ágyába, ha nemet mer mondani a Don kérésének.

Marlon Brando, a Keresztapa első részéből

Valószínűleg a fiatal Robert De Niro (A Keresztapa második részében alakította az ifjú Vito Corleonét)  is hasonlóan visszautasíthatatlan ajánlatot kapott az AMC (American Motors Corporation) cégtől, hogy az ő arcával reklámozzák az Ambassador modelljüket. Bár inkább a megfelelő mennyiségű zöldhasú volt az ok amiért rábólintott, nem pedig egy véreskezű maffiafőnök fenyegetése …vagy mégis?
Azt nem lehet tudni, hogy ennek a reklámnak a hatásra-e – valószínűleg nem -, de ezek után olyan szerepekben láthattuk játszani a híres színészt, mint A banda, amelyik nem tudott jól lőni“, vagy az 1973-as “Aljas utcák”, amit Martin Scorsese rendezett. Aztán a Keresztapa 1974-es második része, Francis Ford Coppola rendezésében. De a Taxisofőrt sem hagyhatjuk ki, amiben már ténylegesen az olasz-amerikai színészé volt a főszerep, 1976-ból.

AMC Ambassador

Az American Motors Corporation (AMC) egy amerikai autógyártó volt 1954-től 1987-ig. A vállalat 1954. január 4-én jött létre a Nash-Kelvinator Corporation és a Hudson Motor Car Company egyesítésével, az amerikai történelem addigi legnagyobb értékű vállalategyesítésével.


A Nash korábbi nagykategóriás, azaz amerikai besorolás szerint full-size modelljeit átvette az American Motors is, és a Nash Statesman és Ambassador modelleken egy ráncfelvarrást hajtottak végre, hogy a Hudson Wasp és Hudson Hornet modellekhez hasonló designt képviseljenek. A Nash Ambassador / Hudson Hornet 1958-as prototípusát az utolsó pillanatban átnevezték Ambassador by Rambler névre.

Ezáltal a Rambler palettája a 2500 mm tengelytávval rendelkező Americantól a 2700 mm-es tengelytávval rendelkező Rambler Six és Rebel V8 modelleken át a 3000 mm-es tengelytávval bíró Ambassadorig terjedt.

Az 1966-os Marlin és Ambassador már nem viselte a Rambler márkajelzést, hanem “American Motors” termékként marketingelték őket. Az új modelleknek a régiekkel már kevesebb közös alkatrésze volt, ezért drágább is volt őket gyártani. Az új Rebel és Ambassador modellek forgalmazását nem sokkal a bevezetésük után abbahagyták. Minőségi problémák léptek fel, és állandó pletykák tárgya volt a cég átvétele is a bizonytalan pénzügyi helyzet miatt.

Ezek után a márka Roy D. Chapin Jr. kezébe került, aki Roy D. Chapin, a Hudson Motors alapítójának a fia volt. Ő azonnal változtatásokat hajtott végre az AMC kínálatában és megpróbálta visszaszerezni az AMC elvesztett piaci részesedését. Chapin első döntése az volt, hogy a Rambler árát 200 dollárral a Volkswagen Bogár ára alá csökkentette. Innovatív marketingmegoldásai közé tartozott a légkondicionáló alapfelszereltséggé tétele az összes 1968-as Ambassador modellben. Ezzel az AMC lett az első autógyártó, amely szériatartozékként kínálta légkondicionálót egy teljes típuspalettán, kiütve ezzel olyan luxusautókat is versenyből, mint a Lincoln, az Imperial és a Cadillac.

A Nash és az AMC 1927-től egészen 1974-ig gyártotta az Ambassadort. Ez volt a leghosszabban használatban lévő modellnév az AMC történetében. – Wikipédia