A dél-walesi Joseph Lewis születése óta gyengénlátó, és miután hat hónappal ezelőtt szürkehályoggal diagnosztizálták, a teljes vakság fenyegette. 

Ekkor úgy döntött, nincs mit veszítenie, és alávetette magát egy bonyolult és veszélyes beavatkozásnak. Mivel a műtétet a brit társadalombiztosítás csak azt követően finanszírozta volna, hogy bizonyíthatóan teljesen megvakul, egy magánklinikához fordult. Itt eltávolították a szürkehályogot, és mesterséges szemlencsét építettek be. 
Miután a műtét után felépült, első dolga az volt, hogy valóra váltsa régi álmát, és hét hét leforgása alatt sikeresen megszerezte a jogosítványt. 
A történet pikantériája, hogy tudomásunk szerint a férfi egészségügyi státuszát még nem minősítették át, így jogilag továbbra is vaknak számít, mégis vezethet. 


Nem vacakolt a jogosítvány megszerzésével egy másik gyengénlátó brit, a sheffieldi Malazum Hussain. 
Az észak-angliai város rendőrei hajnali őrjáratukon egy bizonytalanul mozgó Vauxhall (Opel) Corsára lettek figyelmes. Felkapcsolták a kék villogót, hogy megállítsák az autót, ám az felgyorsított és menekülni kezdett. 
Az igazoltatási kísérlet kalandfilmbe illő autós üldözésbe torkollott: helyenként 136 km/órára gyorsult fel a menekülő autó, amely piros lámpákon és körforgalmakon száguldott át, nekiment a járdát védő karóknak, egy bukkanón még a levegőbe is felrepült, majd földet érve folytatta az ámokfutást. 
A rendőrök közben erősítést hívtak, és bár a sofőr többször megpróbálta félrelökni üldözőit, végül két rendőrautónak sikerült közrefogni és megállásra kényszeríteni. 
A vezető ekkor átcsusszant az anyósülésre, és azt mondta a rendőröknek: unokatestvére vezette az autót. “Én nem lehettem. Vak vagyok, papírom van róla, alig néhány méterre látok el.” – hajtogatta a 21 éves fiatalember, aki annak ellenére is kitartott sztorija mellett, hogy senki más nem volt az autóban. 
Később a bíróság előtt már beismerte, hogy veszélyesen, ráadásul biztosítás nélkül vezetett – utóbbi nem meglepő, hiszen ki kötne felelősségbiztosítást egy vak ember autójára? Kilenc hónap börtönre ítélték.
Van persze egy harmadik megoldás a vakok és gyengénlátók autós közlekedésére: az autonóm gépjármű. Ezeket egyre több észak-amerikai államban engedik forgalomba, és bár a technológia még kísérletinek számít, általánosan elfogadott vélemények szerint egy évtizeden belül megvalósulhatnak a teljesen önjáró automobilok.