Legyen neked aranyozott sportkocsid!

Folytatódik a Ford és a Hertz évtizedes hagyománya

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.22. 15.00

A luxusautó bérlése általában arról szól, hogy egy-két napra a kiváltságosok életét éled. A Ford és a Hertz azonban azt is kitalálta, hogyan juthatsz olyan élményhez, amit máshol, másként semmi pénzért nem kaphatsz meg.

Rent-a-racer, azaz bérelj versenyautót: még a hatvanas években találta ki a hangzatos szlogent és mögé a programot a Ford és a Hertz autóbérlő. Sportos kocsikat adtak az ügyfelek alá, de hogy legyen valami exkluzivitás a dologban, kitalálták a H típusjelzést (nem, nem Hungary), ami a sehol meg nem vásárolható, kizárólag a Hertz hálózatában hozzáférhető modellre utalt. 


Az akkori GT350H Mustang, majd a 2008-ban annak mintájára megépített Mustang Shelby GT-H ragyogó fekete fényezésével, valamint a küszöbön és az autó hossztengelyén végigfutó, arany sávozásával tényleg lenyűgözően egyedi, egyszerre kifinomult és agresszív modell volt, amelyet kifutásuk után felkapkodtak és azóta is féltve őriznek a gyűjtők. 
Noha a Shelby Mustangból Európába, pontosabban Hollandiába is jutott, az óvilág igényeinek mégis jobban megfelel egy helyi ízlés szerinti hot hatch. Így került a Hertz amszterdami autóparkjába kettő darab Focus ST-H. A matt sávokat fényes aranyozás váltotta fel, ráadásul a 18 colos felniket is a nemesfém színére fújták, így az ízléses elegancia sajnos a múlté.
Az ügyfeleknek viszont a jelek szerint bejön a 250 lóerős, motoros Recaro sportülésekkel szerelt, százra 6,5 másodperc alatt gyorsuló bérautó gondolata, mert a holland leányvállalat egy újabb példányt rendelt a 248 km/óra végsebességű, gazdagon felszerelt, full bőrkárpitos különkiadásból. 
Ha a napi 90 euróért bérelhető Focus ST-t mégis kevésnek éreznéd, a hollandiai Hertz kínálatában Porschékhoz vagy az új Jaguar F-type-hoz is hozzájuthatsz. 
Aztán lehetsz úr egészen másnap reggelig, ahogy azt az alábbi (egy másik bérautós vállalkozás megbízásából készült), bizarrul szórakoztató reklámfilm főhősei tették. 
Vagy inkább mégse úgy, ha kérhetünk.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.