300 millióba kerül az elnök autója

Új részletek az elnöki vadállatról

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.21. 21.45

Obama elnöki limuzinját már ismerjük, azonban most új részletek kerültek napvilágra. Elképesztő adatok következnek!

Barack Obama házi szörnyetegét nem könnyű szőnyeg alá seperni, nálunk is előkerült már több témában a “Beast” (vadállat) névre keresztelt elnöki mentőkapszula. Nemrég pedig újabb szaftos részletek derültek ki a Cadillac DTS alapokra épített, nem mindennapi limuzinról. 

Mit tudunk eddig?

A pontos árát nem árulták el, de pletykák szerint 60 millió forintnak megfelelő dollárért cserébe kelt életre. A Goodyear teherautókra szánt abroncsain gurul a bunker, hiszen a 12 centiméteres páncélzat nem éppen pehelysúlyú. A 2009-ben szolgálatba állított monstrum valódi erőd, amiről úgy tudni öt tonnát nyom, rakétaelhárító füstgránátokkal, könnygázzal, defekttűrő abroncsokkal, teljesen zárt szellőzőrendszerrel és Obama vércsoportjának megfelelő vérbankkal felszerelve. 

Amerika első embere tökéletesen elszigetelten utazik a külvilágtól, fény nem sok jut be, zaj szinte semmi, ezért a külvilág hangjait külön audiorendszer közvetíti a belső térbe. Az autó sofőrje a védelem egyik kulcspontja, a volán mögött egy vérprofi CIA ügynök foglal helyet. Nulláról százra nagyjából 16 másodperc alatt gyorsul fel, és 35-40 autóból álló konvoj követi mindenhová.

Amit eddig nem tudtunk

Összesen 12 darab készült a vadállatból, hogy még véletlenül se merüljön fel az elnök mobilitásának kétsége. Fogyasztás 63,5 liter száz kilométeren, amin csodálkozni nem kell, hiszen pontos súlya 6800 kilogramm. A 60 milliós becslés durva mellélövés volt anno, hiszen a valódi ára bőven 300 millió forint felett van, 1,5 millió dollár. 
Az 5,4 méter hosszú (18 láb, ez a hivatalos információ) bálna alatt szivárgás ellen védő és tűzálló habbal körbevett páncélozott tank található, hogy egy esetleges ütközés vagy tűzharc során se legyen esélye az üzemanyagnak kijutni a tartályból. A 20 centi vastag ajtók, és 12,7 centiméteres golyóálló ablakok együttes súlya akkora, hogy az ajtót belülről csak gombbal lehet kinyitni, ami egy mechanikus szerkezetet működtet.  
Fel van szerelve még tűzoltó-berendezéssel, éjjellátó kamerával és a benne található műholdas telefonnal a világ bármely pontjáról kezdeményezhetünk hívást.
A csomagtartóban számos kézifegyver mellett, komplett oxigénellátó rendszer található, ami többek között vegyi támadás esetén látja el levegővel az autót. Az autó külsején számos kamera található, ami belső monitorokra közvetíti az utcaképet, hogy ha valami oknál fogva nem lehetne kilátni a szélvédőn, a sofőr akkor is tudja, hogy merre megy.
Minden titkos ügynök, aki az elnököt védi, átesik 1 hetes vezetéstechnikai tréningen, ahol gyakorolják a menekülést és a szélsőséges helyzeteket. Chargereket, Camarókat és Mustangokat használnak a kiképzésen. 
Ha mindezt figyelembe vesszük, bátran ki lehet jelenteni, hogy jelenleg a Cadillac DTS Beast, a világ legbiztonságosabb autója. 

Kommentek

  • keeperbk

    Az emberiség egyik nagy szégyene, hogy még mindig a bálványimádatnál tart, és “értük semmi sem drága” alapon néhány szerencsés flótásnak milliószor annyit ad, mint amennyinek az hasznát venné (vagy érdemelne).
    Eközben az emberiség nagyobbik fele szinte nyomorban él, és naponta gyerekek ezrei halnak, szó szerint éhen.
    Focista milliárdos fizetéssel? Politikus fél milliárdos autóval?

  • zoldfulu2000

    keeper: ennek semmi köze a bálványimádáshoz.

    Csak halkan utalok rá az emberiség ritkán “ad”, legalábbis a lottómilliomosok kivételével kevés esetben.

    Ezekért az eredményekért meg kell dolgozni, kár hogy nem látod a különbséget…

  • epipapi

    Mi mikor veszünk ebből?

  • olcsibacsi

    Hátő jó, hogy a motorról adatokat nem tudunk, de a 16 másodperc alatt 100-ra? Na…

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

F1: Teljes valójában itt az új Williams

A Williams-csapat másodszor is leleplezte 2017-es autóját, ezúttal számítógépes grafika helyett már a valódi autóról készült fotókat nézhetjük.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Ilyen munkát sem végeztettek még F1-es pilótával

A Renault felújítja enstone-i bázisát, és valószínűleg nem talált a munkára rendes melósokat.

F1: Hivatalos, a Ferraritól kölcsönöz pilótát a Sauber

A Sauber hivatalosan is megerősítette, hogy a sérült Pascal Wehrlein helyett a Ferrari tartalékosa, Antonio Giovinazzi vezet majd náluk a hétfőn kezdődő első barcelonai teszten.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

F1: Alonsót is felhívta a Mercedes

Fernando Alonso azt mondja, Nico Rosberg visszavonulása után nála is érdeklődött a Mercedes. A spanyol akkor le volt kötve, de szeptemberben átgondolja majd, marad-e a McLarennél tovább is.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.