A repülő autó mára már nemcsak a képzeletünk szülötte, hiszen több sikeres próbálkozás is született a témában. Pár hónappal ezelőtt megtette első sikeres útját a közönség szeme láttára, a Terrafugia Transition repülő autó a wisconsini EAA AirVenture légishow-n, amelyen a légiipar legfrissebb fejlesztései mutatkoztak be.
A Transition a második prototípusnál tart, és a piaci start előtt lesz még egy, amelyben az összes hibát kijavítják. Várhatóan 2016-ban indul az értékesítés, az ára átszámítva 63 millió forint körül alakul. Eddig durván száz megrendelés érkezett rá.
Most pedig itt az újabb levegőbe vágyó autó, egyenes Szlovákiából, ami az Aeromobil 2.5 nevet viseli, és túl van az első sikeres felszállásán. 
Stefan Klein nevéhez köthető a találmány, aki már 20 éve munkálkodik ezen a projekten, és közben dolgozott már olyan cégeknek is, mint az Audi, a Volkswagen és a BMW, korábban háromkerekű elektromos robogójával nyert nemzetközi elismerést, és most végre elkészült az Aeromobillal is.
A rapülő tolólégcsavar segítségével vesz lendületet, autó-funkcióban pedig hátrahajtható szárnyakkal közlekedik. Az autóba oltott repülő önsúlya csupán 450 kilogramm, köszönhetően a szénszálas borításnak. Kinyitva 8,2 méteres fesztávolságúak a szárnyak és vízszintes pozícióban hajthatók hátra, ez sokat segít abban, hogy a szerkezet autóként se nézzen ki esetlenül. Tömege megfelel az Amerikában bevezetett, és már Európában is elfogadott LSA (Light Sport Aircraft = Könnyű Sportrepülő) kategóriának, a motor is az ebben a géposztályban elterjedt száz lóerős Rotax. 
Az alacsony súlynak megvannak a hátrányai is. Bár a tervező azt állítja, hogy kényelmes, kétségtelen, hogy a kétszemélyes pilótafülke, az autó belső tere, nem látszik túl tágasnak. Ehhez képest két kormány is helyet kapott benne ügyesen egymásba építve, egyik az autó, a másik pedig a repülőgép irányítására szolgál.
A levegőben a csúcssebessége eléri 200 kilométer/órás sebességet, hatótávolsága pedig kicsivel több, mint 700 kilométer. Földön közlekedve akár 160-al is száguldhatunk, a nem mindennapi kinézetű autóval. Repülés közben a fogyasztása óránként 15-18 liter, a földön 7,5 liter száz kilométeren, ez gyakorlatilag annyi, mint az 1,6-os Corollám fogyasztása
Fontos megemlíteni még, hogy a jármű nem igényel repülőgép-üzemanyagot, vagyis nyugodtan beállhatunk vele a benzinkútra. A gép befér a standard parkolóhelyekre, és felszállhat a világ összes repülőterén.
A konstruktőr, Stefan Klein a mostani gépet olyan technológiai bemutatókra szánja, amellyel meggyőzhetők a majdani tőkeerős cégek, akik vállalják a sorozatgyártást.