A világ legjobb autóversenye

Vadonatúj széria a Stadium Super Trucks

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.19. 10.00

Amikor azt gondoltuk volna, a motorsportban már nem lehet újat mutatni, jön egy megszállott, és minden eddiginél látványosabb műfajt teremt. Visítós videojáték-kaland élőben: ez az SST-széria

Az egészről Robby Gordon tehet. 

Gordon Magyarországon leginkább terepralisként ismert, aki Hummerrel pusztított a sivatagban, és a General Motors meghívására néhány éve hazánkba is ellátogatott, az Egyesült Államokban azonban nagyobb nevet szerzett magának Nascar-versenyzőként és csapattulajdonosként. A most 44 éves pilóta alighanem mégsem ezekkel, hanem friss agyszüleményével fog bekerülni a motorsport-történelembe. 
Két szakterületét összemosva ugyanis létrehozta a Stadium Super Trucks szériát, ahol terepralira tervezett és épített behemótok csapnak össze egy zárt, aszfaltozott körpályán. A méteres rugóstagokon álló, 600 lóerős szörnyek természetesen kenődnek, rugóznak, himbálóznak minden kanyarban, dől a füst, sikít a gumi – tökéletes vasárnapi szórakozás az egész családnak (nem csoda, hogy az amerikai NBC az egész idei évadot közvetíti – igaz, felvételről, de egy első szezonját író szériánál ez is nagy szó). 
Az önmagában is ígéretes koncepciót videojátékba illő elemekkel színesítik: ugratósáncok, homokcsapdák, sávváltók teszik hallatlanul izgalmassá a jelenleg. Ráadásul mivel a pálya aszfaltját megfúrni értelemszerűen tilos, a rámpákat és egyéb akadályokat nem rögzítik, így minden körben más és más környezet várja a jelenleg 28 tagú mezőny résztvevőit. 
Minden versenyhétvége bőségesen tartogat izgalmakat. Először két darab selejtezőt tartanak, tizenöt-tizenöt indulóval (a kiírásokban 30 autóban limitálták az indulók számát). Innen az öt-öt legjobb automatikusan tovább jut a döntőbe, a többiek pedig kapnak még egy esélyt, hogy vigaszágon bejussanak a nagy futamba – a pálya méretétől és a verseny hosszától függően további öt-tíz versenyző kap erre esélyt, így a döntőben legalább tizenöt, legfeljebb húsz autó méri össze erejét.
Elég is ennyi az elméletből, lássuk alább a bajnokság torontói futamának közvetítését. A film hosszú, de bele-belepörgetve is élvezhető – a legjobb mégis az, ha magunk elé húzunk egy tál pattogatott kukoricát, és családostul megnézzük a versenyt, mert az ókori fogatversenyek óta nem találtak ki ilyen (zsigeri, primitív, kicsit véres, nagyon hangos, de mégis csak) frenetikus látványosságot.

Kommentek

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.