A világ legjobb autóversenye

Vadonatúj széria a Stadium Super Trucks

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.19. 10.00

Amikor azt gondoltuk volna, a motorsportban már nem lehet újat mutatni, jön egy megszállott, és minden eddiginél látványosabb műfajt teremt. Visítós videojáték-kaland élőben: ez az SST-széria

Az egészről Robby Gordon tehet. 

Gordon Magyarországon leginkább terepralisként ismert, aki Hummerrel pusztított a sivatagban, és a General Motors meghívására néhány éve hazánkba is ellátogatott, az Egyesült Államokban azonban nagyobb nevet szerzett magának Nascar-versenyzőként és csapattulajdonosként. A most 44 éves pilóta alighanem mégsem ezekkel, hanem friss agyszüleményével fog bekerülni a motorsport-történelembe. 
Két szakterületét összemosva ugyanis létrehozta a Stadium Super Trucks szériát, ahol terepralira tervezett és épített behemótok csapnak össze egy zárt, aszfaltozott körpályán. A méteres rugóstagokon álló, 600 lóerős szörnyek természetesen kenődnek, rugóznak, himbálóznak minden kanyarban, dől a füst, sikít a gumi – tökéletes vasárnapi szórakozás az egész családnak (nem csoda, hogy az amerikai NBC az egész idei évadot közvetíti – igaz, felvételről, de egy első szezonját író szériánál ez is nagy szó). 
Az önmagában is ígéretes koncepciót videojátékba illő elemekkel színesítik: ugratósáncok, homokcsapdák, sávváltók teszik hallatlanul izgalmassá a jelenleg. Ráadásul mivel a pálya aszfaltját megfúrni értelemszerűen tilos, a rámpákat és egyéb akadályokat nem rögzítik, így minden körben más és más környezet várja a jelenleg 28 tagú mezőny résztvevőit. 
Minden versenyhétvége bőségesen tartogat izgalmakat. Először két darab selejtezőt tartanak, tizenöt-tizenöt indulóval (a kiírásokban 30 autóban limitálták az indulók számát). Innen az öt-öt legjobb automatikusan tovább jut a döntőbe, a többiek pedig kapnak még egy esélyt, hogy vigaszágon bejussanak a nagy futamba – a pálya méretétől és a verseny hosszától függően további öt-tíz versenyző kap erre esélyt, így a döntőben legalább tizenöt, legfeljebb húsz autó méri össze erejét.
Elég is ennyi az elméletből, lássuk alább a bajnokság torontói futamának közvetítését. A film hosszú, de bele-belepörgetve is élvezhető – a legjobb mégis az, ha magunk elé húzunk egy tál pattogatott kukoricát, és családostul megnézzük a versenyt, mert az ókori fogatversenyek óta nem találtak ki ilyen (zsigeri, primitív, kicsit véres, nagyon hangos, de mégis csak) frenetikus látványosságot.

Kommentek

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

A legerősebb Porsche … egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.