Új felvétel a világrekord ugrásról

Egy éve volt Felix Baumgartner történelmi zuhanása

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.18. 22.15

Már több, mint egy éve hajtotta végre történelmi ugrását Felix Baumgartner a sztratoszférából.

Az idő gyorsan telik, szinte tegnap volt, hogy élőben nézhettük ahogyan Felix Baumgartner kilép a semmibe 39 kilométeres magasságból, azonban ennek már egy éve. A hangsebességet túlszárnyalva, október 14-én zuhant a Föld felé 1342,8 kilométer/órás sebességgel, 4 perc 19 másodpercet töltve szabadesésben, és végül sikeresen földet ért. Ezzel a teljesítményével a Guiness rekordok könyvébe is bekerült. 

Ugrása során számos rekordot megdöntött

– A legmagasabbról való ugrás rekordja: 39 045 méterről ugrott le ejtőernyővel, ezzel megdöntötte Nicholas Piantanida 1966. február 2-án felállított nem hivatalos rekordját az emberes ballonos repülés kategóriában, ami 37 642 méter volt. Elődük, Joseph Kittinger 1960-ban 31 333 métert ért el.

– A legnagyobb sebességű szabadesés rekordja : 1342,8 km/óra, a hang sebessége 1224 kilométer/óra.

– A legmagasabbra való felszállás léggömbbel rekordja, amit 1961-ben állított fel Victor Prather és Malcolm Ross, ez a magasság 34 668 méter volt.

Az évforduló napján pedig a Red Bull közzétette a videót, amin a Baumgartnerre rögzített összes kamera felvétele egyszerre látszik, és a jobb oldalon láthatjuk a magasságot, sebességet, erőhatásokat és életfunkciókat is. Lélegzetelállító és félelmetes felvételek, érdemes HD állasba kapcsolni a lejátszót, és kinyomni teljes képernyőre. 

Kommentek

  • PAlex

    Lehet én emlékszem rosszul, de a hangsebesség nem 1224km/h?
    Mert annak az 1,24x-es értéke nem a cikkben szereplő ugye.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.