Hogyan tegyünk tönkre egy tökéletes sportkocsit?

Az elején kellett volna nyakon csapni...

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 18.00

Szerencsére tőlünk kellően messze, Észak-Amerikában bukkant fel az internetes árutérben ez a valami, ami úgy akar kinézni, mint egy Ferrari Dino, pedig úgy volt jó eredetileg, ahogy volt.

A Mazda MX-5 iránti elfogultság fertőzőbb, mint a spanyolnátha: ha egyszer beleültünk a japánok kis roadsterébe, és mentünk vele legalább egy kanyarnyit, soha többé nem tudunk már ugyanúgy tekinteni az autóipar egyéb termékeire. Minden apró hibájával és hiányosságával együtt olyat tud, amit semmi más ezen a világon. 

Faragni persze lehet, csinosítgatni, itt-ott egyedivé tenni, de hogy valaki teljesen elvegye a Miata személyiségét, és valami mást hazudjon bele, az olyan szintű, emberiség elleni vétek, mint amikor Meg Ryan feltöltette a száját, és kortalan tündérlányból kiöregedett, jellegtelen nőnemű lénnyé vált. 
Miután a hétvégén már foglalkoztunk az ízléstelen hamisítványokkal, különösen fájdalmas látni ezt a Ferrari 246 Dino GTS replikát. Részleteiben egyébként tisztességes kontármunka, különösen elismerésre méltó az a merész huszárvágás, amivel áthidalták azt az apró, említésre sem méltó problémát, hogy az eredeti Dino Spyder csupán kiemelhető tetőpanellel rendelkezett, kabrióként soha nem forgalmazták. 

Miért???

Sajnálatos módon az autó építője a tetőidomot leszerelve is lefotózta az autót; a B-oszlop messze nyújtózó szárnyai sehová nem sorolható stílushibaként ormótlankodnak a hátsó kerékdobok tetején. 
Egyszerűen nem stimmel ez az autó. Egyetlen mentsége az alapját adó, 1993-as Mazda MX-5 (odaát Miata) érintetlenül hagyott, kávébarna belső tere, de bízunk benne, hogy a 29 000 dolláros (6,4 millió Ft) kikiáltási áron az elkövető nyakán marad ez a horrorfilmbe illő teremtmény
Elképzelhető persze, hogy most a sírás fojtogat, mert világ életedben egy Dino 246 GTS volt a vágyad, a maga 2,4 literes V6-os motorjával, amelyet később a nem kevésbé legendás Lancia Stratos raliautóba is beépítettek, és most végre esélyt dobott neked az élet, hogy közel juthass az eredeti formájában több mint tízszer ennyiért vesztegetett, 3700 példányban gyártott autóhoz. 
Hidd el, jobban jársz, ha megtakarított pénzecskéden inkább veszel egy bérletet a maranellói Ferrari múzeumba, és évente egyszer kizarándokolsz, tekinteteddel simogatni a csodás idomokat. A fiatalon elhunyt Dino Ferrari is nyugodtabban pihenne sírjában…

Így még csak-csak...

... de így már semmiképp!

Kommentek

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.