Hogyan tegyünk tönkre egy tökéletes sportkocsit?

Az elején kellett volna nyakon csapni...

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 18.00

Szerencsére tőlünk kellően messze, Észak-Amerikában bukkant fel az internetes árutérben ez a valami, ami úgy akar kinézni, mint egy Ferrari Dino, pedig úgy volt jó eredetileg, ahogy volt.

A Mazda MX-5 iránti elfogultság fertőzőbb, mint a spanyolnátha: ha egyszer beleültünk a japánok kis roadsterébe, és mentünk vele legalább egy kanyarnyit, soha többé nem tudunk már ugyanúgy tekinteni az autóipar egyéb termékeire. Minden apró hibájával és hiányosságával együtt olyat tud, amit semmi más ezen a világon. 

Faragni persze lehet, csinosítgatni, itt-ott egyedivé tenni, de hogy valaki teljesen elvegye a Miata személyiségét, és valami mást hazudjon bele, az olyan szintű, emberiség elleni vétek, mint amikor Meg Ryan feltöltette a száját, és kortalan tündérlányból kiöregedett, jellegtelen nőnemű lénnyé vált. 
Miután a hétvégén már foglalkoztunk az ízléstelen hamisítványokkal, különösen fájdalmas látni ezt a Ferrari 246 Dino GTS replikát. Részleteiben egyébként tisztességes kontármunka, különösen elismerésre méltó az a merész huszárvágás, amivel áthidalták azt az apró, említésre sem méltó problémát, hogy az eredeti Dino Spyder csupán kiemelhető tetőpanellel rendelkezett, kabrióként soha nem forgalmazták. 

Miért???

Sajnálatos módon az autó építője a tetőidomot leszerelve is lefotózta az autót; a B-oszlop messze nyújtózó szárnyai sehová nem sorolható stílushibaként ormótlankodnak a hátsó kerékdobok tetején. 
Egyszerűen nem stimmel ez az autó. Egyetlen mentsége az alapját adó, 1993-as Mazda MX-5 (odaát Miata) érintetlenül hagyott, kávébarna belső tere, de bízunk benne, hogy a 29 000 dolláros (6,4 millió Ft) kikiáltási áron az elkövető nyakán marad ez a horrorfilmbe illő teremtmény
Elképzelhető persze, hogy most a sírás fojtogat, mert világ életedben egy Dino 246 GTS volt a vágyad, a maga 2,4 literes V6-os motorjával, amelyet később a nem kevésbé legendás Lancia Stratos raliautóba is beépítettek, és most végre esélyt dobott neked az élet, hogy közel juthass az eredeti formájában több mint tízszer ennyiért vesztegetett, 3700 példányban gyártott autóhoz. 
Hidd el, jobban jársz, ha megtakarított pénzecskéden inkább veszel egy bérletet a maranellói Ferrari múzeumba, és évente egyszer kizarándokolsz, tekinteteddel simogatni a csodás idomokat. A fiatalon elhunyt Dino Ferrari is nyugodtabban pihenne sírjában…

Így még csak-csak...

... de így már semmiképp!

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.