Hogyan tegyünk tönkre egy tökéletes sportkocsit?

Az elején kellett volna nyakon csapni...

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.14. 18.00

Szerencsére tőlünk kellően messze, Észak-Amerikában bukkant fel az internetes árutérben ez a valami, ami úgy akar kinézni, mint egy Ferrari Dino, pedig úgy volt jó eredetileg, ahogy volt.

A Mazda MX-5 iránti elfogultság fertőzőbb, mint a spanyolnátha: ha egyszer beleültünk a japánok kis roadsterébe, és mentünk vele legalább egy kanyarnyit, soha többé nem tudunk már ugyanúgy tekinteni az autóipar egyéb termékeire. Minden apró hibájával és hiányosságával együtt olyat tud, amit semmi más ezen a világon. 

Faragni persze lehet, csinosítgatni, itt-ott egyedivé tenni, de hogy valaki teljesen elvegye a Miata személyiségét, és valami mást hazudjon bele, az olyan szintű, emberiség elleni vétek, mint amikor Meg Ryan feltöltette a száját, és kortalan tündérlányból kiöregedett, jellegtelen nőnemű lénnyé vált. 
Miután a hétvégén már foglalkoztunk az ízléstelen hamisítványokkal, különösen fájdalmas látni ezt a Ferrari 246 Dino GTS replikát. Részleteiben egyébként tisztességes kontármunka, különösen elismerésre méltó az a merész huszárvágás, amivel áthidalták azt az apró, említésre sem méltó problémát, hogy az eredeti Dino Spyder csupán kiemelhető tetőpanellel rendelkezett, kabrióként soha nem forgalmazták. 

Miért???

Sajnálatos módon az autó építője a tetőidomot leszerelve is lefotózta az autót; a B-oszlop messze nyújtózó szárnyai sehová nem sorolható stílushibaként ormótlankodnak a hátsó kerékdobok tetején. 
Egyszerűen nem stimmel ez az autó. Egyetlen mentsége az alapját adó, 1993-as Mazda MX-5 (odaát Miata) érintetlenül hagyott, kávébarna belső tere, de bízunk benne, hogy a 29 000 dolláros (6,4 millió Ft) kikiáltási áron az elkövető nyakán marad ez a horrorfilmbe illő teremtmény
Elképzelhető persze, hogy most a sírás fojtogat, mert világ életedben egy Dino 246 GTS volt a vágyad, a maga 2,4 literes V6-os motorjával, amelyet később a nem kevésbé legendás Lancia Stratos raliautóba is beépítettek, és most végre esélyt dobott neked az élet, hogy közel juthass az eredeti formájában több mint tízszer ennyiért vesztegetett, 3700 példányban gyártott autóhoz. 
Hidd el, jobban jársz, ha megtakarított pénzecskéden inkább veszel egy bérletet a maranellói Ferrari múzeumba, és évente egyszer kizarándokolsz, tekinteteddel simogatni a csodás idomokat. A fiatalon elhunyt Dino Ferrari is nyugodtabban pihenne sírjában…

Így még csak-csak...

... de így már semmiképp!

Kommentek

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.