Üldözés 300 kilométer/órával

Yamaha R1 vs. Mercedes SL63 AMG

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 07.15

A motoros 300 km/óránál akasztja le az órát, de a Merci elhúz még akkor is. Közveszélyes mutatvány autópályán.

Mikor a Yamaha R1 sportmotor és a Mercedes SL63 AMG összetalálkozik egy kellően széles úton, és mindkét “pilótának” van vér a pucájában, akkor ott elszabadul a pokol. A Yamaha 300 kilométer/óránál akasztja le többször is az órát, de a Merci lazán elhúz még akkor is. Elképesztő, egyben ön- és közveszélyes mutatvány.
Az SL63 AMG 5,5 literes, duplaturbós V8-asa 537 lóerős, az autó 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. Az M157-es motor 800 Nm nyomatékát hétfokozatú, duplakuplungos váltó juttatja a hátsó kerekekre. Azonban ha mindez nem lenne elég, a nyitható tetős sportkocsihoz rendelhető AMG Performance Package, hogy 30-cal több lóerőt és plusz 100 Nm-t hozzon ki a kézzel összefűzött blokkból, amely így egy tizedmásodperccel hamarabb éri el a 100 km/órás sebességet.
A Yamaha R1 1000 köbcentis, 180 lóerős, vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motorral készül, ami 113 Nm nyomatékot kínál 10 500-as percenkénti fordulatnál, és a videóban szereplő autónál 1668 kilogrammal könnyebb, pontosan 177 kiló. Jóval kisebb tömegének köszönhetően viszont így is méltó ellenfélnek tűnt a Mercinek, de ezúttal győzött a négy keréken közlekedő jármű. 
Hozzá kell tennem, hogy ehhez még csak hasonló versengésbe se kezdjetek közúton! 

Kommentek

  • hova

    “Ha elmondod,szeretnék,ha megmutatod,megcsinálják”
    Nem szerencsés ilyen és ehhez hasonló mutatványokat közhírré tenni,mert eddig is sokan, ezután még többen próbálkoznak vele. A vége nem mindíg leállás és barátságos csevely!Ha ezek az őrültek egy külün bérelt pályán csinálnák, semmit sem szólnék, de közúton aljasság ilyesmivel játszadozni- sőt közzé tenni is.

  • zole522

    Nem semmi főúton,mert nem pálya az biztos.

  • Guillotine

    Na ennyit arról a tévhitről hogy egy autóval sosem kehet lehagyni egy gyorsasági motort…!!!
    Gondolom/remélem a motorosnak forrt az agyvize. :D

  • epipapi

    Két állat!!!

  • melner

    Vicc az pajti,, 10 perc és már megy is a moci 400 at csak üld is meg!!

  • melner

    Mondjuk ha egy őz kilépet volna nem tudom hogy miként korrigálták volna a dolgot???

  • forestersa

    Nagy valószínűséggel a motoros piszok rosszul járt volna, talán az autós túlél egy vaddal való ütközést. Többek között ezért is veszélyes így közlekedni.

  • menőmanó

    Ha ilyen autóm lenne soha eszembe sem jutna így menni.
    Felelőtlen mocskos burzsuj. Elkoboznám az autóját.
    A motorokat is, de azokat eladnám, mert veszélyesnek tartom. :)

  • menőmanó

    forestersa
    A vad az már 80 felett is veszélyes.
    A kihalt úton behúzódok a felezőre aztán hadd szóljon. Az élethez sajnos szerencse is kell.

  • menőmanó

    Rosszul fogalmaztam! Inkább ne legyél szerencsétlen. Mert egy vadat kifogni az az.

  • hova

    Ha már szóba került ilyen sebességnél a vadelütés:2002.október 30-án négy olasz vadász indult hazafelé a 8-as főúton, ahol Herend után sajnos eléjük ugrott egy szarvas. Teljesen leborotválta az alfát, mindegyik azonnal meghalt. A szakértő szerint a a vaddal való ütközéskori sebeség 182-198 volt! Láttam az autót, borzalmas volt és nem háromszázzal mentek csak kb. 200 Km/h-val.Persze féknyom az nem volt,hogyan is lett volna, amikor 3 méterre van az erdő széle az úttesttől. Ennyit a vagányságról és a sebességről.

  • hova

    MENŐMANÓNAK igaza van:70-80 Km/h környékétől már az őz is “felúszik” a gépkocsi motorháztetejére és borotválja az utasteret / persze ez gk.márkától is függ/ A szarvas- méreténél fogva- ennél kisebb sebesség esetén is tragikus munkát végez.

  • Guillotine

    Azért jóval ritkább fényes nappal a vadbeugrálás mint az éjszaka vagy hajnalban…

    Én inkább azon aggódnék hogy a többi autós rekaciója ilyen sebességnél kiszámíthatlan és a veszélyhezet elkerülehetetlen…még motorral is nemhogy kocsival.

  • Guevara

    A Yamaha végsebessége kb. 310 km/h volt, maximális fordulatszámból (13500) számolva.

  • Guevara

    hova: ABS-ek, ESP-k korában milyen féknyomnak kéne lenni?

  • G-Shock

    @ Guevara – 2013.10.10 // 16:28

    Az ABS is hagyhat nyomot az aszfalton, csak szakaszosan. Másképp kell keresni és rögzíteni.

  • troll

    multkor én is láttam egy hasonlót a tv-ben, csak ott két motoros ment 300 körül ,lakott területen is,a hátsóban lévő kamera filmezte a száguldást.
    aztán a hátsó motoros bekapcsolta a villogót, majd “guten tag, polizei” köszönéssel ment oda a megdöbbent elülső motoroshoz :-)

  • gabetdi

    Ilyen tempónál valóban az idő tényező a legnagyobb probléma. Egy átlag normálisan közlekedő autós belenéz a tükörbe nem jön semmi kirakja az indexet mire elkezd kanyarodni már látná a tükörben a puskagolyót de akkor már késő…

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

Az Orosz Nagydíj vasárnapi futamán Sebastian Vettel indulhat a pole pozícióból, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.