Üldözés 300 kilométer/órával

Yamaha R1 vs. Mercedes SL63 AMG

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.10. 07.15

A motoros 300 km/óránál akasztja le az órát, de a Merci elhúz még akkor is. Közveszélyes mutatvány autópályán.

Mikor a Yamaha R1 sportmotor és a Mercedes SL63 AMG összetalálkozik egy kellően széles úton, és mindkét “pilótának” van vér a pucájában, akkor ott elszabadul a pokol. A Yamaha 300 kilométer/óránál akasztja le többször is az órát, de a Merci lazán elhúz még akkor is. Elképesztő, egyben ön- és közveszélyes mutatvány.
Az SL63 AMG 5,5 literes, duplaturbós V8-asa 537 lóerős, az autó 4,3 másodperc alatt gyorsul százra. Az M157-es motor 800 Nm nyomatékát hétfokozatú, duplakuplungos váltó juttatja a hátsó kerekekre. Azonban ha mindez nem lenne elég, a nyitható tetős sportkocsihoz rendelhető AMG Performance Package, hogy 30-cal több lóerőt és plusz 100 Nm-t hozzon ki a kézzel összefűzött blokkból, amely így egy tizedmásodperccel hamarabb éri el a 100 km/órás sebességet.
A Yamaha R1 1000 köbcentis, 180 lóerős, vízhűtésű, négyütemű, négyhengeres soros motorral készül, ami 113 Nm nyomatékot kínál 10 500-as percenkénti fordulatnál, és a videóban szereplő autónál 1668 kilogrammal könnyebb, pontosan 177 kiló. Jóval kisebb tömegének köszönhetően viszont így is méltó ellenfélnek tűnt a Mercinek, de ezúttal győzött a négy keréken közlekedő jármű. 
Hozzá kell tennem, hogy ehhez még csak hasonló versengésbe se kezdjetek közúton! 

Kommentek

  • hova

    “Ha elmondod,szeretnék,ha megmutatod,megcsinálják”
    Nem szerencsés ilyen és ehhez hasonló mutatványokat közhírré tenni,mert eddig is sokan, ezután még többen próbálkoznak vele. A vége nem mindíg leállás és barátságos csevely!Ha ezek az őrültek egy külün bérelt pályán csinálnák, semmit sem szólnék, de közúton aljasság ilyesmivel játszadozni- sőt közzé tenni is.

  • zole522

    Nem semmi főúton,mert nem pálya az biztos.

  • Guillotine

    Na ennyit arról a tévhitről hogy egy autóval sosem kehet lehagyni egy gyorsasági motort…!!!
    Gondolom/remélem a motorosnak forrt az agyvize. :D

  • epipapi

    Két állat!!!

  • melner

    Vicc az pajti,, 10 perc és már megy is a moci 400 at csak üld is meg!!

  • melner

    Mondjuk ha egy őz kilépet volna nem tudom hogy miként korrigálták volna a dolgot???

  • forestersa

    Nagy valószínűséggel a motoros piszok rosszul járt volna, talán az autós túlél egy vaddal való ütközést. Többek között ezért is veszélyes így közlekedni.

  • menőmanó

    Ha ilyen autóm lenne soha eszembe sem jutna így menni.
    Felelőtlen mocskos burzsuj. Elkoboznám az autóját.
    A motorokat is, de azokat eladnám, mert veszélyesnek tartom. :)

  • menőmanó

    forestersa
    A vad az már 80 felett is veszélyes.
    A kihalt úton behúzódok a felezőre aztán hadd szóljon. Az élethez sajnos szerencse is kell.

  • menőmanó

    Rosszul fogalmaztam! Inkább ne legyél szerencsétlen. Mert egy vadat kifogni az az.

  • hova

    Ha már szóba került ilyen sebességnél a vadelütés:2002.október 30-án négy olasz vadász indult hazafelé a 8-as főúton, ahol Herend után sajnos eléjük ugrott egy szarvas. Teljesen leborotválta az alfát, mindegyik azonnal meghalt. A szakértő szerint a a vaddal való ütközéskori sebeség 182-198 volt! Láttam az autót, borzalmas volt és nem háromszázzal mentek csak kb. 200 Km/h-val.Persze féknyom az nem volt,hogyan is lett volna, amikor 3 méterre van az erdő széle az úttesttől. Ennyit a vagányságról és a sebességről.

  • hova

    MENŐMANÓNAK igaza van:70-80 Km/h környékétől már az őz is “felúszik” a gépkocsi motorháztetejére és borotválja az utasteret / persze ez gk.márkától is függ/ A szarvas- méreténél fogva- ennél kisebb sebesség esetén is tragikus munkát végez.

  • Guillotine

    Azért jóval ritkább fényes nappal a vadbeugrálás mint az éjszaka vagy hajnalban…

    Én inkább azon aggódnék hogy a többi autós rekaciója ilyen sebességnél kiszámíthatlan és a veszélyhezet elkerülehetetlen…még motorral is nemhogy kocsival.

  • Guevara

    A Yamaha végsebessége kb. 310 km/h volt, maximális fordulatszámból (13500) számolva.

  • Guevara

    hova: ABS-ek, ESP-k korában milyen féknyomnak kéne lenni?

  • G-Shock

    @ Guevara – 2013.10.10 // 16:28

    Az ABS is hagyhat nyomot az aszfalton, csak szakaszosan. Másképp kell keresni és rögzíteni.

  • troll

    multkor én is láttam egy hasonlót a tv-ben, csak ott két motoros ment 300 körül ,lakott területen is,a hátsóban lévő kamera filmezte a száguldást.
    aztán a hátsó motoros bekapcsolta a villogót, majd “guten tag, polizei” köszönéssel ment oda a megdöbbent elülső motoroshoz :-)

  • gabetdi

    Ilyen tempónál valóban az idő tényező a legnagyobb probléma. Egy átlag normálisan közlekedő autós belenéz a tükörbe nem jön semmi kirakja az indexet mire elkezd kanyarodni már látná a tükörben a puskagolyót de akkor már késő…

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.