Reszkessetek egerek, itt a robotmacska

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 08.00

Négylábú robotok, amik gyorsabbak az embernél és harcászati célra fejlesztik őket. Ez már elég félelmetes.

Emlékeztek még arra a Tom és Jerry részre, amiben a minidig pórul járó kandúr egy robotmacskával próbálja meg elkapni az agyafúrt egeret? Nem gond, ha nem, ugyanis megtaláltam, így megnézhetitek felelevenítés- és rávezetésképpen. 
Most, hogy már tudjuk, hogyan képzelik el mesében a robotmacskát, lássuk, hogyan is fest ez a valóságban. Semmi trükkfelvétel nincs, tényleg valódi robotot láthattok, nyugodtan ellenőrizzétek le a dátumot, még midig 2013 van. 
Az amerikai DARPA ügynökség (Fejlett Védelmi Kutatási Projektek Ügynöksége) rengeteg állami pénzt kap harcászati célú fejlesztésekre, legügyesebb kivitelezőjük a Boston Dynamic, akik most megosztották legfrissebb munkájukat a nyilvánossággal, “Wildcat” névre hallgat és egy robotmacskáról van szó. 
Sík terepen 26 kilométer/órás sebességgel rohan a vadmacska,  és ha a benne lévő, egyébként baromi hangos motor bírná hosszútávon, akkor 1 óra 36 perc alatt futná a 42 kilométeres maratoni távot (ember által futott legjobb idő: 2 óra 3 perc 23 másodperc). A zajos működésnek köszönhetően nem képes mögénk lopakodni, mint az állatvilágból ismert valódi macskák, és fegyvereket sem aggattak eddig az oldalára, hála az égnek. Bár így is elég félelmetesen néz ki. 
2012 szeptemberében pedig már bemutatták azt a négylábúakhoz hasonlóan vágtázó robotot, amelyik kontrollált körülmények között, futópadon gyorsabban fut, mint Usain Bolt világbajnok jamaicai atléta, rövidtávfutó, a 100 és a 200 méteres síkfutás világcsúcstartója. A robot legnagyobb sebessége 45,5 kilométer/óra volt.

Kommentek

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

F1: Hamilton a Merci szépségére épít

Lewis Hamilton szerint a Mercedes 2017-es Forma-1-es autója mindenki másénál jobban néz ki, ezért a bajnokságban is az élen lehet a helye.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.