Reszkessetek egerek, itt a robotmacska

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 08.00

Négylábú robotok, amik gyorsabbak az embernél és harcászati célra fejlesztik őket. Ez már elég félelmetes.

Emlékeztek még arra a Tom és Jerry részre, amiben a minidig pórul járó kandúr egy robotmacskával próbálja meg elkapni az agyafúrt egeret? Nem gond, ha nem, ugyanis megtaláltam, így megnézhetitek felelevenítés- és rávezetésképpen. 
Most, hogy már tudjuk, hogyan képzelik el mesében a robotmacskát, lássuk, hogyan is fest ez a valóságban. Semmi trükkfelvétel nincs, tényleg valódi robotot láthattok, nyugodtan ellenőrizzétek le a dátumot, még midig 2013 van. 
Az amerikai DARPA ügynökség (Fejlett Védelmi Kutatási Projektek Ügynöksége) rengeteg állami pénzt kap harcászati célú fejlesztésekre, legügyesebb kivitelezőjük a Boston Dynamic, akik most megosztották legfrissebb munkájukat a nyilvánossággal, “Wildcat” névre hallgat és egy robotmacskáról van szó. 
Sík terepen 26 kilométer/órás sebességgel rohan a vadmacska,  és ha a benne lévő, egyébként baromi hangos motor bírná hosszútávon, akkor 1 óra 36 perc alatt futná a 42 kilométeres maratoni távot (ember által futott legjobb idő: 2 óra 3 perc 23 másodperc). A zajos működésnek köszönhetően nem képes mögénk lopakodni, mint az állatvilágból ismert valódi macskák, és fegyvereket sem aggattak eddig az oldalára, hála az égnek. Bár így is elég félelmetesen néz ki. 
2012 szeptemberében pedig már bemutatták azt a négylábúakhoz hasonlóan vágtázó robotot, amelyik kontrollált körülmények között, futópadon gyorsabban fut, mint Usain Bolt világbajnok jamaicai atléta, rövidtávfutó, a 100 és a 200 méteres síkfutás világcsúcstartója. A robot legnagyobb sebessége 45,5 kilométer/óra volt.

Kommentek

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.