Két Lamborghini motor egy favázban

Felújították Ferruccio Lamborghini sporthajóját

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.10.07. 21.30

A népszerű Riva motorcsónakok leggyorsabbikát a Lamborghini alapítójának kérésére készítette el a gyártó. Most, 45 évvel később teljes részletességgel helyreállították a 700 lóerős, 48 csomó végsebességre képes hajót.

Miután Ferruccio Lamborghini 1993-ban elhunyt, a hajós világ szent Grálként kereste, de nem találta a legendás mérnök egykori hajóját, a két darab V12-es motorral szerelt Riva Aquarama Lamborghinit. A kishajó húsz éven át pihent (és rohadt) egy kikötő sarkában, ponyvával letakarva, míg végül egy holland gyűjtő rábukkant és teljes szépségében helyreállította azt. 

A három éven át tartó restaurálást alapos kutatómunka előzte meg, amelynek során a munkát végző Riva World műhely munkatársai például többször ellátogattak a Ferruccio Lamborghini múzeumba, ahol a dokumentumokat keresték, majd tanulmányozták azokat. 
Nem volt indokolatlan ez az alaposság, mert míg a hajótest és a kabin helyreállításában komoly rutinja volt a társaságnak – a lecsiszolt testet 25 rétegben lakkozták, a kabint csavarjaira szedték, helyreállították, kipótolták, újrakrómozták, majd összeállították -, a motor teljességgel egyedülálló volt a Riva Aquaramák történetében. A szokásos dupla V8-as motor helyett ugyanis Ferruccio hajójában a márka legelső modelljéből, a 350 GT-ből (nyitóképünkön a háttérben) származó, 12 hengeres óriások dolgoztak. 
A restaurátoroknak akkora szerencséje nem volt, hogy a múzeum adjon nekik motort, de végül sikerült vásárolniuk kettő példányt, amelyeket a múzeumban kiállított, a speciális hajózási követelmények szerint átalakított blokk alapos elemzése és modellezése nyomán sikerrel felkészítettek a vizes bevetésre. 
A munkában Lino Morosini, a Riva motorrészlegének egykori feje, a Lambo-motoros hajó projektjének vezetője, valamint Bob Wallace, a Lamborghini egykori fejlesztőmérnöke és tesztpilótája segítette a csapatot. 
A végeredmény minden fáradságért kárpótolta a csapatot: a két darab 4.0 V12-es blokk (az egyiknek meg kellett fordítaniuk a forgásirányát, hogy egymással szemben foroghassak a hajócsavarok), darabonként hat-hat Weber karburátorral ugyanúgy 350-350 lóerőt adott le, mint 45 éve; a lehengerlő teljesítmény a “mezei Rivák” 40 csomós (74 km/óra) végsebessége helyett a vízen szédítő 89 km/óra végsebességet tettek lehetővé.
Az alábbi videón a helyreállítást követő egyik első teszt látható és főleg hallható…

Kommentek

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

Ölében kisbabával vezetett egy nő, a videó miatt forrong a Facebook

A közösségi média mostanában kapta fel ezt a videót, és a vélemények megdöbbentően vegyesek.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.