Tesztelés közben láttuk a LaFerrarit!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 12.00

Valami hihetetlen látvány a valóságban. Minden maranellói alkotás feltűnést kelt a mindennapokban, de a LaFerrari elementáris erővel támadja a szépre fogékony tudatot.

Szerencsés flótások vagyunk. Andris kollégánk nemrég taposhatta az Alpokban egy igazi poszterálom, az Audi legendás sport quattrójának pedálját kéjes mosollyal. Volt kalandunk a Porsche 964RS volánja mögött is, pénteken pedig az Alfa Romeo feltámasztásáért felelős eszement kemény 4C-t vezethettem a baloccói tesztpályán.

Nem hencegésképp írtam mindezt, imádjuk az autókat, tudunk lelkesedni egy ízléssel rendben tartott Volkswagen Golfért is, de a felsorolás hűen mutatja, miért nem kapjuk elő a fényképezőt, mikor elzúg mellettünk egy Porsche, vagy feltűnik egy M3-as BMW. Viszont pénteken egy igazi olasz iparművészeti alkotás gurult előttem, ezért izgatott kamaszként kotortam elő a mobilomat. Legyen bármilyen homályos, bármilyen esetlen, erről a gépről kép kell! Ez egy LaFerrari, a csúcsok csúcsa, élőben, mozgásban, az oroszlánbarlang kapujában!

A jelenlegi olasz csúcsmodell hihetetlen látvány a valóságban. Minden maranellói alkotás feltűnést kelt a mindennapokban, de a LaFerrari elementáris erővel támadja a szépre fogékony tudatot. Ahogy ez a XXI. századi reneszánsz high-tech szobor tizenkét hengerre hangolt klasszikus érces üvöltéssel előz egy trágyával megrakott traktort, szűk olasz mellékutakon, az szürreális élmény. Amit meg kellett osztanom veletek. (bocsi, a videóban nincs benne a traktoros jelenet, sőt főleg szélzaj az egész, de mentségemre legyen mondva, hogy itt elvileg a fotózás is tilos :)

Lalala? Mit tud a dallamos nevű olasz csúcsjárgány?

A 6,3 literes V12-es belsőégésű motor eleve rekordmagas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés pilótája.

A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre, ám ezzel a lehetőséggel a gyár nyilvánvaló okokból egyelőre nem él.

Ahogy azt a Ferrari korábban már elárulta, álló helyzetből százra kevesebb mint 3, kétszázra kevesebb mint 7, háromszázra 15 másodperc (!) alatt gyorsul. A végsebessége valahol 350 km/óra felett van. Fékjei sem akármilyenek: elöl 398, hátul 380 milliméteres féktárcsák lassítják a brutális olasz gépet. A fioranói gyári tesztpályán egy kört 1 perc 20 másodperc alatt tesz meg a LaFerrari – ez pontosan 5 másodperccel gyorsabb az Enzónál, és hárommal az F12 Berlinettánál.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.