Tesztelés közben láttuk a LaFerrarit!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 12.00

Valami hihetetlen látvány a valóságban. Minden maranellói alkotás feltűnést kelt a mindennapokban, de a LaFerrari elementáris erővel támadja a szépre fogékony tudatot.

Szerencsés flótások vagyunk. Andris kollégánk nemrég taposhatta az Alpokban egy igazi poszterálom, az Audi legendás sport quattrójának pedálját kéjes mosollyal. Volt kalandunk a Porsche 964RS volánja mögött is, pénteken pedig az Alfa Romeo feltámasztásáért felelős eszement kemény 4C-t vezethettem a baloccói tesztpályán.

Nem hencegésképp írtam mindezt, imádjuk az autókat, tudunk lelkesedni egy ízléssel rendben tartott Volkswagen Golfért is, de a felsorolás hűen mutatja, miért nem kapjuk elő a fényképezőt, mikor elzúg mellettünk egy Porsche, vagy feltűnik egy M3-as BMW. Viszont pénteken egy igazi olasz iparművészeti alkotás gurult előttem, ezért izgatott kamaszként kotortam elő a mobilomat. Legyen bármilyen homályos, bármilyen esetlen, erről a gépről kép kell! Ez egy LaFerrari, a csúcsok csúcsa, élőben, mozgásban, az oroszlánbarlang kapujában!

A jelenlegi olasz csúcsmodell hihetetlen látvány a valóságban. Minden maranellói alkotás feltűnést kelt a mindennapokban, de a LaFerrari elementáris erővel támadja a szépre fogékony tudatot. Ahogy ez a XXI. századi reneszánsz high-tech szobor tizenkét hengerre hangolt klasszikus érces üvöltéssel előz egy trágyával megrakott traktort, szűk olasz mellékutakon, az szürreális élmény. Amit meg kellett osztanom veletek. (bocsi, a videóban nincs benne a traktoros jelenet, sőt főleg szélzaj az egész, de mentségemre legyen mondva, hogy itt elvileg a fotózás is tilos :)

Lalala? Mit tud a dallamos nevű olasz csúcsjárgány?

A 6,3 literes V12-es belsőégésű motor eleve rekordmagas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés pilótája.

A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre, ám ezzel a lehetőséggel a gyár nyilvánvaló okokból egyelőre nem él.

Ahogy azt a Ferrari korábban már elárulta, álló helyzetből százra kevesebb mint 3, kétszázra kevesebb mint 7, háromszázra 15 másodperc (!) alatt gyorsul. A végsebessége valahol 350 km/óra felett van. Fékjei sem akármilyenek: elöl 398, hátul 380 milliméteres féktárcsák lassítják a brutális olasz gépet. A fioranói gyári tesztpályán egy kört 1 perc 20 másodperc alatt tesz meg a LaFerrari – ez pontosan 5 másodperccel gyorsabb az Enzónál, és hárommal az F12 Berlinettánál.

Kommentek

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

F1: Világbajnok tanácsadó segíti Bottast

A 2017-re a Mercedeshez szerződött Valtteri Bottas nagyon örül neki, hogy a kétszeres világbajnok Mika Häkkinen segíti majd őt a háttérből.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.