Tesztelés közben láttuk a LaFerrarit!

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.10.05. 12.00

Valami hihetetlen látvány a valóságban. Minden maranellói alkotás feltűnést kelt a mindennapokban, de a LaFerrari elementáris erővel támadja a szépre fogékony tudatot.

Szerencsés flótások vagyunk. Andris kollégánk nemrég taposhatta az Alpokban egy igazi poszterálom, az Audi legendás sport quattrójának pedálját kéjes mosollyal. Volt kalandunk a Porsche 964RS volánja mögött is, pénteken pedig az Alfa Romeo feltámasztásáért felelős eszement kemény 4C-t vezethettem a baloccói tesztpályán.

Nem hencegésképp írtam mindezt, imádjuk az autókat, tudunk lelkesedni egy ízléssel rendben tartott Volkswagen Golfért is, de a felsorolás hűen mutatja, miért nem kapjuk elő a fényképezőt, mikor elzúg mellettünk egy Porsche, vagy feltűnik egy M3-as BMW. Viszont pénteken egy igazi olasz iparművészeti alkotás gurult előttem, ezért izgatott kamaszként kotortam elő a mobilomat. Legyen bármilyen homályos, bármilyen esetlen, erről a gépről kép kell! Ez egy LaFerrari, a csúcsok csúcsa, élőben, mozgásban, az oroszlánbarlang kapujában!

A jelenlegi olasz csúcsmodell hihetetlen látvány a valóságban. Minden maranellói alkotás feltűnést kelt a mindennapokban, de a LaFerrari elementáris erővel támadja a szépre fogékony tudatot. Ahogy ez a XXI. századi reneszánsz high-tech szobor tizenkét hengerre hangolt klasszikus érces üvöltéssel előz egy trágyával megrakott traktort, szűk olasz mellékutakon, az szürreális élmény. Amit meg kellett osztanom veletek. (bocsi, a videóban nincs benne a traktoros jelenet, sőt főleg szélzaj az egész, de mentségemre legyen mondva, hogy itt elvileg a fotózás is tilos :)

Lalala? Mit tud a dallamos nevű olasz csúcsjárgány?

A 6,3 literes V12-es belsőégésű motor eleve rekordmagas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerővel gazdálkodhat a LaFerrari szerencsés pilótája.

A hajtáslánc egyik érdekessége, hogy két villanymotort kapott: az egyiknek nincs más feladata, mint a segédrendszerek hajtása. A másik, hogy elméletileg alkalmas a pusztán elektromos közlekedésre, ám ezzel a lehetőséggel a gyár nyilvánvaló okokból egyelőre nem él.

Ahogy azt a Ferrari korábban már elárulta, álló helyzetből százra kevesebb mint 3, kétszázra kevesebb mint 7, háromszázra 15 másodperc (!) alatt gyorsul. A végsebessége valahol 350 km/óra felett van. Fékjei sem akármilyenek: elöl 398, hátul 380 milliméteres féktárcsák lassítják a brutális olasz gépet. A fioranói gyári tesztpályán egy kört 1 perc 20 másodperc alatt tesz meg a LaFerrari – ez pontosan 5 másodperccel gyorsabb az Enzónál, és hárommal az F12 Berlinettánál.

Kommentek

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.