Nissan a denevérember ellen

Hajmeresztő mutatvány!

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 17.45

210 km/órás zuhanás a Nissan 370Z Nismo ellen. Vajon ki ért le hamarabb?

A V6-os, 3,7 literes motorral szerelt Nissan 370Z Nismo a maga 350 lóerejével is az extrém kategóriába tartozik, és lefelé repeszteni vele egy éles kanyarokkal tűzdelt szerpentinen kellően adrenalint a vérbe pumpáló élmény lehet. De a Nissannak ez nem volt elég, magát a repülő embert választották ellenfélnek, Dave Barlia bázisugró személyében. A helyszín pedig a svájci Susten hágó. Vajon ki ért le hamarabb? 
Készüljetek fel egy lélegzetállító videóra, hidegrázás, lúdbőrözés garantált! Ha elég gyors a neted, válts HD-ra!
A 370Z-t a Nissan GT Academy 2012-es német győztese, Peter Pyzera engedi lefelé, miközben a hegy tetejéről, Barlia veti magát a semmibe. Az 1372 méteres siklás közben, amihez egy speciális, úgynevezett wingsuitot használt, elérte a 210 kilométer/órát is, néhol pedig kevesebb mint 6 méterre megközelítette a sziklákat. 
A híres bázisugró a világ számos pontján hajtott már végre ugrásokat Kanadától Norvégiáig, hidakról, felhőkarcolókról, távközlési antennákról, helikopterről, repülők szárnyairól és még sorolhatnánk. 22 éve űzi ezt a veszélyes életformát, amit mindeddig sérülés nélkül megúszott. A nevéhez köthető többek között a világ leghosszabb bungee jumping ugrása is, amit egy helikopterhez kötve hajtott végre, 1600 méteres magasságból, és ő volt, aki először snowboardot csatolt a lábára ejtőernyős ugrás közben. 
A Nissan elleni párbajban használt “szárnyas repülőruha” ősét az 1950-es években készítette el Leo Valentin francia ejtőernyős, aki 1958-ban kísérletezés közben életét vesztette. A jelenkori wingsuitok már sokkal biztonságosabbak és technikailag is kiforrottak. Ezek segítségével közel háromszorosára lehet növelni a vízszintes sebességet, ami azt jelenti, hogy 80 kilométer/órás függőleges zuhanási sebességnél, durván a 200-at is el lehet érni vízszintesen, ami egy normál ejtőernyős függőleges zuhanási sebességének felel meg.

Leo Valentin, és az első szárnyas repülőruha

Ebben a másik videóban pedig a megmérettetés kulisszái mögé tekinthettek be.

Kommentek

Megéri hűségesnek lenni? Gombokért?

A nagyobb kúthálózatok rafinált pontgyűjtő akciókkal próbáljál magukhoz édesgetni az autósokat. De kinek éri ez meg? Naná, hogy nem nekünk

Peugeot Instinct: Tanulékony kombikupé

Elektromosnak sejtettük, és részben az is: a Peugeot tanulékony kombikupéja konnektoros hibrid hajtásláncot kapott több mint 300 lóerővel.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.