Autók idegen bolygóról?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 07.15

Talán ezeket az autókat is UFO-k készítették, mint a piramisokat?

Vannak tervezők, akik úgy dolgoznak szénnel töltött fadarabbal a kezükben, mintha a legújabb sci-fi filmekhez kellene járműveket rajzolniuk. Gondoljunk csak bele, mennyi tanulmány született már, amik inkább hasonlítottak egy űrhajóra, mint hétköznapi járgányra. 
Itt van például a Lamborghini Athon 1980-ból. Meredek élek, hegyes kockák határolják az egész autót, amit a híres Bertone stúdió tervezett, akiknek többek között az Alfa Romeo 2600 Sprintet, a BMW 3200 CS-t és a Lamborghini Miurát köszönhetjük vagy ha napjainkból szemezgetünk, az ő tervezőasztalukon született meg a Bertone Fiat Barchetta 2007-ből, az Alfa Romeo Pandion  2010-ből, vagy a Jaguar B99 a 2011-es esztendőből. 

Lamborghini Miura

Alfa Romeo Pandion

Bertone Fiat Barchetta

Az Athon a torinói autószalon egyik legnagyobb dobása volt akkoriban, a szakértők és a laikusok is csodálattal hódoltak az egyiptomi napistenről elnevezett Lamborghininek. A V8-as motor négy “duplatorkú” weber karbival szedte a levegőt, mindez 260 lovat zavart az utakra, és a szimmetria jegyében a maximális sebesség is 260 kilométer/óra körül mozgott.
A Pininfarina által tervezett Ferrari Modulóról már ne is beszéljünk, simán beillene egy családi holdjárónak. A V12-es őrült koncepció 1970-ben mutatkozott be, a 800 lóerő 3,1 másodperc alatt rántotta százra az autót, végsebessége pedig elérte a 390 kilométer/órát

Ferrari Modulo

Ferrari Modulo

Ferrari Modulo

Ezek a vad, nem is tudni pontosan milyen célközönségnek szánt ötletek, a mai napig visszaköszönnek. Remek példa erre a nemrég bemutatott Nouvair tanulmány, amit Edward Gray tervezett, aki a Saab 9-3 modell újragondolásáért is felelős. (A gyártó ugyan nem élte túl a válságot, de a remény hal meg utoljára.)
Ezen a tanulmányon jól látszik a mai autók göbölyű formavilága, azonban lehet, hogy picit túlzásba is vitték a hullámokat. Részletes infókat még nem közöltek a jövőből érkezett autóról, de az már biztos, hogy a 2013-as svéd Westcoast Motorshow-n fogják bemutatni. 

Kommentek

  • epipapi

    Nem kell! Ezeket is sitty-sutty ellopják!

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.