Autók idegen bolygóról?

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.10.02. 07.15

Talán ezeket az autókat is UFO-k készítették, mint a piramisokat?

Vannak tervezők, akik úgy dolgoznak szénnel töltött fadarabbal a kezükben, mintha a legújabb sci-fi filmekhez kellene járműveket rajzolniuk. Gondoljunk csak bele, mennyi tanulmány született már, amik inkább hasonlítottak egy űrhajóra, mint hétköznapi járgányra. 
Itt van például a Lamborghini Athon 1980-ból. Meredek élek, hegyes kockák határolják az egész autót, amit a híres Bertone stúdió tervezett, akiknek többek között az Alfa Romeo 2600 Sprintet, a BMW 3200 CS-t és a Lamborghini Miurát köszönhetjük vagy ha napjainkból szemezgetünk, az ő tervezőasztalukon született meg a Bertone Fiat Barchetta 2007-ből, az Alfa Romeo Pandion  2010-ből, vagy a Jaguar B99 a 2011-es esztendőből. 

Lamborghini Miura

Alfa Romeo Pandion

Bertone Fiat Barchetta

Az Athon a torinói autószalon egyik legnagyobb dobása volt akkoriban, a szakértők és a laikusok is csodálattal hódoltak az egyiptomi napistenről elnevezett Lamborghininek. A V8-as motor négy “duplatorkú” weber karbival szedte a levegőt, mindez 260 lovat zavart az utakra, és a szimmetria jegyében a maximális sebesség is 260 kilométer/óra körül mozgott.
A Pininfarina által tervezett Ferrari Modulóról már ne is beszéljünk, simán beillene egy családi holdjárónak. A V12-es őrült koncepció 1970-ben mutatkozott be, a 800 lóerő 3,1 másodperc alatt rántotta százra az autót, végsebessége pedig elérte a 390 kilométer/órát

Ferrari Modulo

Ferrari Modulo

Ferrari Modulo

Ezek a vad, nem is tudni pontosan milyen célközönségnek szánt ötletek, a mai napig visszaköszönnek. Remek példa erre a nemrég bemutatott Nouvair tanulmány, amit Edward Gray tervezett, aki a Saab 9-3 modell újragondolásáért is felelős. (A gyártó ugyan nem élte túl a válságot, de a remény hal meg utoljára.)
Ezen a tanulmányon jól látszik a mai autók göbölyű formavilága, azonban lehet, hogy picit túlzásba is vitték a hullámokat. Részletes infókat még nem közöltek a jövőből érkezett autóról, de az már biztos, hogy a 2013-as svéd Westcoast Motorshow-n fogják bemutatni. 

Kommentek

  • epipapi

    Nem kell! Ezeket is sitty-sutty ellopják!

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.