Vannak tervezők, akik úgy dolgoznak szénnel töltött fadarabbal a kezükben, mintha a legújabb sci-fi filmekhez kellene járműveket rajzolniuk. Gondoljunk csak bele, mennyi tanulmány született már, amik inkább hasonlítottak egy űrhajóra, mint hétköznapi járgányra. 
Itt van például a Lamborghini Athon 1980-ból. Meredek élek, hegyes kockák határolják az egész autót, amit a híres Bertone stúdió tervezett, akiknek többek között az Alfa Romeo 2600 Sprintet, a BMW 3200 CS-t és a Lamborghini Miurát köszönhetjük vagy ha napjainkból szemezgetünk, az ő tervezőasztalukon született meg a Bertone Fiat Barchetta 2007-ből, az Alfa Romeo Pandion  2010-ből, vagy a Jaguar B99 a 2011-es esztendőből. 

Lamborghini Miura

Alfa Romeo Pandion

Bertone Fiat Barchetta

Az Athon a torinói autószalon egyik legnagyobb dobása volt akkoriban, a szakértők és a laikusok is csodálattal hódoltak az egyiptomi napistenről elnevezett Lamborghininek. A V8-as motor négy “duplatorkú” weber karbival szedte a levegőt, mindez 260 lovat zavart az utakra, és a szimmetria jegyében a maximális sebesség is 260 kilométer/óra körül mozgott.
A Pininfarina által tervezett Ferrari Modulóról már ne is beszéljünk, simán beillene egy családi holdjárónak. A V12-es őrült koncepció 1970-ben mutatkozott be, a 800 lóerő 3,1 másodperc alatt rántotta százra az autót, végsebessége pedig elérte a 390 kilométer/órát

Ferrari Modulo

Ferrari Modulo

Ferrari Modulo

Ezek a vad, nem is tudni pontosan milyen célközönségnek szánt ötletek, a mai napig visszaköszönnek. Remek példa erre a nemrég bemutatott Nouvair tanulmány, amit Edward Gray tervezett, aki a Saab 9-3 modell újragondolásáért is felelős. (A gyártó ugyan nem élte túl a válságot, de a remény hal meg utoljára.)
Ezen a tanulmányon jól látszik a mai autók göbölyű formavilága, azonban lehet, hogy picit túlzásba is vitték a hullámokat. Részletes infókat még nem közöltek a jövőből érkezett autóról, de az már biztos, hogy a 2013-as svéd Westcoast Motorshow-n fogják bemutatni.