Órák, amik drágábbak mint egy luxusautó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.24. 07.15

A mondás is úgy tartja, hogy magára valamit adó férfi kezén az egyetlen ékszer csakis egy elegáns óra lehet.

Számtalan formában találkozhatunk a luxussal, és az autók után talán az órákat tehetjük a második helyre, ha státuszszimbólumról beszélünk. Amikor pedig a prémium autógyártók valami igen különlegessel és egyedivel szeretnék kiemelni ügyfeleiket a tömegből, persze az autóikat leszámítva, megszületnek azok a karórák, amiknek az ára simán meghaladja egy-egy luxusautó értékét. 
A mondás is úgy tartja, hogy magára valamit adó férfi kezén az egyetlen ékszer csakis egy elegáns óra lehet, így mi most összeszedtük nektek azokat a darabokat, amikkel tuti, hogy bátran megjelenhetnénk a felső tízezer bármelyik partiján, csak ne felejtsük el átcserélni a melegítőnket előtte Ralph Lauren öltönyre. 
Parmigiani Fleurier Bugatti Super Sport

Ennek az órának az árából bizony vehetnénk több sportautót is minden megerőltetés nélkül, ugyanis átszámítva 83 millió forintba kerül. Az “időgép” olyan módon lett megtervezve, hogy vezetés közben ne kelljen levennünk a kezünket a kormányról, így is leolvasható a pontos idő, ami aranyba és titánba van borítva. 
Hublot MP-05 – LaFerrari

Első pillantásra inkább tűnik az Ezeréves Sólyom távirányítójának, mint karórának a Hublot MP-05. A vaskos szerkezet, amelyben több mint 637 darab alkatrész mozog, kizárólag arra hivatott, hogy a pontos időről informálja viselőjét. Azonban pontosan erre a célra nem praktikus, hiszen a hatalmas szerkezetnek csupán a jobb felső része szolgál a pontos idő mutatására. 
A kézzel felhúzható órát nem kevesebb mint tizenegy rugó mozgatja. A járástartalék ötven nap, azaz több mint másfél hónap, ami világrekord a mechanikus időmérők történetében.
Összesen ötven, számozott példány készült az Hublot valaha épített legbonyolultabb karórájából, aminek az ára 300 ezer svájci frank, azaz átszámítva durván 73,7 millió forint.
Porsche Design Indicator P’6910 Rose Gold

A 18 karátos vörös aranyból, természetes gumiból, zafírüvegből és titánból készített órát a Porsche Design dobta piacra, és mindössze 50 darab készült belőle, ebből 11 darab a dubaji üzletekbe került, mindez még 2009-ben. Az ára 225 000 dollár (közel 50 millió forint).
TAG Heuer SLR 
500 ezer euró (150 millió forint) kell ahhoz, hogy valakinek ilyen órája legyen. A borsos árat nem magáért az óráért kell kifizetni, hanem egy McLaren-Mercedesért. Az exkluzív órához csak az juthat hozzá, akinek már áll egy SLR a garázsában. A különleges óra a McLaren-Mercedes és a neves svájci óragyártó cég, a TAG Heuer közös gyermeke. Lelke a Kaliber 36 szerkezetben rejlik, amely az egyetlen óramű, ami egyszerre képes automatikus felhúzásra, kronográf funkcióra és az aktuális dátumot is meg tudja jeleníteni.
Óránkénti 36 000-es frekvencián dolgozik, így segítségével akár tizedmásodperces pontosság is elérhető. Számlapja az SLR szupersportkocsi műszerfalát idézi, az oldalt található gombjai pedig a garázsban álló autó váltógombjaira emlékeztethetik tulajdonosát.

Kommentek

  • drmeta

    Van a cikkben két vaskos pontatlanság:
    Már 100 éve létezett az ún. 400 napos óra, ami ugye egy évnél is több ideig működő mechanikus szerkezet.
    Igenis létezik olyan automata óraszerkezet, amely egyszerre képes mindenfélét mutatni, időt, naptárat, kronográf funkcióval, ha máskol nem, hát a Seagull (Made in PRC) táján érdemes ilyen után kutakodni, de derék svájci mesterek is készítettek ilyet egy párat, sőt, Mitya is képes ilyen bravúrra…

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.