Számtalan formában találkozhatunk a luxussal, és az autók után talán az órákat tehetjük a második helyre, ha státuszszimbólumról beszélünk. Amikor pedig a prémium autógyártók valami igen különlegessel és egyedivel szeretnék kiemelni ügyfeleiket a tömegből, persze az autóikat leszámítva, megszületnek azok a karórák, amiknek az ára simán meghaladja egy-egy luxusautó értékét. 
A mondás is úgy tartja, hogy magára valamit adó férfi kezén az egyetlen ékszer csakis egy elegáns óra lehet, így mi most összeszedtük nektek azokat a darabokat, amikkel tuti, hogy bátran megjelenhetnénk a felső tízezer bármelyik partiján, csak ne felejtsük el átcserélni a melegítőnket előtte Ralph Lauren öltönyre. 
Parmigiani Fleurier Bugatti Super Sport

Ennek az órának az árából bizony vehetnénk több sportautót is minden megerőltetés nélkül, ugyanis átszámítva 83 millió forintba kerül. Az “időgép” olyan módon lett megtervezve, hogy vezetés közben ne kelljen levennünk a kezünket a kormányról, így is leolvasható a pontos idő, ami aranyba és titánba van borítva. 
Hublot MP-05 – LaFerrari

Első pillantásra inkább tűnik az Ezeréves Sólyom távirányítójának, mint karórának a Hublot MP-05. A vaskos szerkezet, amelyben több mint 637 darab alkatrész mozog, kizárólag arra hivatott, hogy a pontos időről informálja viselőjét. Azonban pontosan erre a célra nem praktikus, hiszen a hatalmas szerkezetnek csupán a jobb felső része szolgál a pontos idő mutatására. 
A kézzel felhúzható órát nem kevesebb mint tizenegy rugó mozgatja. A járástartalék ötven nap, azaz több mint másfél hónap, ami világrekord a mechanikus időmérők történetében.
Összesen ötven, számozott példány készült az Hublot valaha épített legbonyolultabb karórájából, aminek az ára 300 ezer svájci frank, azaz átszámítva durván 73,7 millió forint.
Porsche Design Indicator P’6910 Rose Gold

A 18 karátos vörös aranyból, természetes gumiból, zafírüvegből és titánból készített órát a Porsche Design dobta piacra, és mindössze 50 darab készült belőle, ebből 11 darab a dubaji üzletekbe került, mindez még 2009-ben. Az ára 225 000 dollár (közel 50 millió forint).
TAG Heuer SLR 
500 ezer euró (150 millió forint) kell ahhoz, hogy valakinek ilyen órája legyen. A borsos árat nem magáért az óráért kell kifizetni, hanem egy McLaren-Mercedesért. Az exkluzív órához csak az juthat hozzá, akinek már áll egy SLR a garázsában. A különleges óra a McLaren-Mercedes és a neves svájci óragyártó cég, a TAG Heuer közös gyermeke. Lelke a Kaliber 36 szerkezetben rejlik, amely az egyetlen óramű, ami egyszerre képes automatikus felhúzásra, kronográf funkcióra és az aktuális dátumot is meg tudja jeleníteni.
Óránkénti 36 000-es frekvencián dolgozik, így segítségével akár tizedmásodperces pontosság is elérhető. Számlapja az SLR szupersportkocsi műszerfalát idézi, az oldalt található gombjai pedig a garázsban álló autó váltógombjaira emlékeztethetik tulajdonosát.