Órák, amik drágábbak mint egy luxusautó

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.24. 07.15

A mondás is úgy tartja, hogy magára valamit adó férfi kezén az egyetlen ékszer csakis egy elegáns óra lehet.

Számtalan formában találkozhatunk a luxussal, és az autók után talán az órákat tehetjük a második helyre, ha státuszszimbólumról beszélünk. Amikor pedig a prémium autógyártók valami igen különlegessel és egyedivel szeretnék kiemelni ügyfeleiket a tömegből, persze az autóikat leszámítva, megszületnek azok a karórák, amiknek az ára simán meghaladja egy-egy luxusautó értékét. 
A mondás is úgy tartja, hogy magára valamit adó férfi kezén az egyetlen ékszer csakis egy elegáns óra lehet, így mi most összeszedtük nektek azokat a darabokat, amikkel tuti, hogy bátran megjelenhetnénk a felső tízezer bármelyik partiján, csak ne felejtsük el átcserélni a melegítőnket előtte Ralph Lauren öltönyre. 
Parmigiani Fleurier Bugatti Super Sport

Ennek az órának az árából bizony vehetnénk több sportautót is minden megerőltetés nélkül, ugyanis átszámítva 83 millió forintba kerül. Az “időgép” olyan módon lett megtervezve, hogy vezetés közben ne kelljen levennünk a kezünket a kormányról, így is leolvasható a pontos idő, ami aranyba és titánba van borítva. 
Hublot MP-05 – LaFerrari

Első pillantásra inkább tűnik az Ezeréves Sólyom távirányítójának, mint karórának a Hublot MP-05. A vaskos szerkezet, amelyben több mint 637 darab alkatrész mozog, kizárólag arra hivatott, hogy a pontos időről informálja viselőjét. Azonban pontosan erre a célra nem praktikus, hiszen a hatalmas szerkezetnek csupán a jobb felső része szolgál a pontos idő mutatására. 
A kézzel felhúzható órát nem kevesebb mint tizenegy rugó mozgatja. A járástartalék ötven nap, azaz több mint másfél hónap, ami világrekord a mechanikus időmérők történetében.
Összesen ötven, számozott példány készült az Hublot valaha épített legbonyolultabb karórájából, aminek az ára 300 ezer svájci frank, azaz átszámítva durván 73,7 millió forint.
Porsche Design Indicator P’6910 Rose Gold

A 18 karátos vörös aranyból, természetes gumiból, zafírüvegből és titánból készített órát a Porsche Design dobta piacra, és mindössze 50 darab készült belőle, ebből 11 darab a dubaji üzletekbe került, mindez még 2009-ben. Az ára 225 000 dollár (közel 50 millió forint).
TAG Heuer SLR 
500 ezer euró (150 millió forint) kell ahhoz, hogy valakinek ilyen órája legyen. A borsos árat nem magáért az óráért kell kifizetni, hanem egy McLaren-Mercedesért. Az exkluzív órához csak az juthat hozzá, akinek már áll egy SLR a garázsában. A különleges óra a McLaren-Mercedes és a neves svájci óragyártó cég, a TAG Heuer közös gyermeke. Lelke a Kaliber 36 szerkezetben rejlik, amely az egyetlen óramű, ami egyszerre képes automatikus felhúzásra, kronográf funkcióra és az aktuális dátumot is meg tudja jeleníteni.
Óránkénti 36 000-es frekvencián dolgozik, így segítségével akár tizedmásodperces pontosság is elérhető. Számlapja az SLR szupersportkocsi műszerfalát idézi, az oldalt található gombjai pedig a garázsban álló autó váltógombjaira emlékeztethetik tulajdonosát.

Kommentek

  • drmeta

    Van a cikkben két vaskos pontatlanság:
    Már 100 éve létezett az ún. 400 napos óra, ami ugye egy évnél is több ideig működő mechanikus szerkezet.
    Igenis létezik olyan automata óraszerkezet, amely egyszerre képes mindenfélét mutatni, időt, naptárat, kronográf funkcióval, ha máskol nem, hát a Seagull (Made in PRC) táján érdemes ilyen után kutakodni, de derék svájci mesterek is készítettek ilyet egy párat, sőt, Mitya is képes ilyen bravúrra…

F1: A Mercedes már Verstappennel cicázik

Nico Rosberg visszavonulásának bejelentése után pár órával a Mercedes-csapat már a Red Bull-os Max Verstappennel évődött a Twitteren az üresedés betöltéséről.

F1: A legjobb mém Rosberg visszavonulására

Ki lesz az utód? Fernando Alonso? Sebastian Vettel? Pascal Wehrlein?

F1: Ecclestone ledöbbent Rosbergtől, Alonsót akarja helyette

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t ugyanúgy derült égből villámcsapásként érte a világbajnok Nico Rosberg visszavonulása, mint bárki mást, de máris tudja, kit kellene a helyére ültetni a Mercedesnél.

F1: Hamiltont nem lepte meg Rosberg visszavonulása

Lewis Hamilton azt állítja, számára nem volt meglepetés csapattársa, a friss világbajnok Nico Rosberg mai bejelentése. A Mercedes angol pilótája a pótlásába nem szól majd bele.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.