Limuzinok a keleti blokkból

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 07.15

Hosszú, kényelmes és egytől-egyig felismernénk őket, ha szembe jönnének az utcán, méghozzá széles mosollyal vigyorogva.

A limuzinépítés az Amerikai Egyesült Államokból származik, mint oly sok minden. Kezdetben a kissé hosszabb, presztízskategóriájú személyautókat nevezték így, melyek 5-7 személy kényelmes szállítását szolgálták, elsősorban a megnövelt lábtér miatt. A limók hagyományosan a gazdagságot, a jólétet vagy éppen a hatalmat szimbolizálják, ezért magas presztízsértékű luxuscikknek vagy szolgáltatásnak számítanak. 
Mi azonban ezekről a többmilliós autókról most egy szót sem fogunk ejteni, egyrészt azért, mert már sok ilyenről számoltunk be, másrészt pedig egy átlagos limuzin nem túl érdekes téma. Inkább összeszedtem néhány olyan példányt, amivel igazi partiarcként vonulhatunk végig a főutcán, vagy megérkezve egy buliba, tuti, hogy ránk szegeződne minden tekintet, nem pedig a mögöttünk álló modern luxuslimuzinra. 
Vicces kedvű építők néha átalakítanak híres vagy hírhedt kultusz autótípusokat, amikkel ebben a régióban sokkal jobban tud érvényesülni egy átlagpolgár, közöttük én is.

Trabant

A keletnémet ikon bizony rengeteg embernek megindította már a fantáziáját és számos témában láthattunk már épített Trabantokat. Úgy látszik, hiába az apró termet, bizony ebből a típusból is lehet nagyot alkotni.

Lada

Ezerkettő vagy ezeröt, kerek vagy kockalámpás, sárga vagy piros, teljesen mindegy, a Ladát még egy földönkívüli agymosógép sem tudná kitörölni fejünkből. Egy ehhez hasonló taxival hazamenni egy jól sikerült buli után pedig felbecsülhetetlen élmény lehet. 

Škoda

Emil Škoda, a márka alapítója soha nem gondolta volna, hogy akár ilyen változatban is közlekednek majd autók az ő neve alatt. Ezt a limót simán el tudom képzelni esküvői autóként. Úgy hiszem, olcsóbban is meg lehet úszni, mintha egy Hummer limuzint bérelnénk, és még stílusosabb is. 
A képekre kattintva még vár rátok egy-két meglepetés a galériában. Kattintsatok!

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.