Limuzinok a keleti blokkból

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.23. 07.15

Hosszú, kényelmes és egytől-egyig felismernénk őket, ha szembe jönnének az utcán, méghozzá széles mosollyal vigyorogva.

A limuzinépítés az Amerikai Egyesült Államokból származik, mint oly sok minden. Kezdetben a kissé hosszabb, presztízskategóriájú személyautókat nevezték így, melyek 5-7 személy kényelmes szállítását szolgálták, elsősorban a megnövelt lábtér miatt. A limók hagyományosan a gazdagságot, a jólétet vagy éppen a hatalmat szimbolizálják, ezért magas presztízsértékű luxuscikknek vagy szolgáltatásnak számítanak. 
Mi azonban ezekről a többmilliós autókról most egy szót sem fogunk ejteni, egyrészt azért, mert már sok ilyenről számoltunk be, másrészt pedig egy átlagos limuzin nem túl érdekes téma. Inkább összeszedtem néhány olyan példányt, amivel igazi partiarcként vonulhatunk végig a főutcán, vagy megérkezve egy buliba, tuti, hogy ránk szegeződne minden tekintet, nem pedig a mögöttünk álló modern luxuslimuzinra. 
Vicces kedvű építők néha átalakítanak híres vagy hírhedt kultusz autótípusokat, amikkel ebben a régióban sokkal jobban tud érvényesülni egy átlagpolgár, közöttük én is.

Trabant

A keletnémet ikon bizony rengeteg embernek megindította már a fantáziáját és számos témában láthattunk már épített Trabantokat. Úgy látszik, hiába az apró termet, bizony ebből a típusból is lehet nagyot alkotni.

Lada

Ezerkettő vagy ezeröt, kerek vagy kockalámpás, sárga vagy piros, teljesen mindegy, a Ladát még egy földönkívüli agymosógép sem tudná kitörölni fejünkből. Egy ehhez hasonló taxival hazamenni egy jól sikerült buli után pedig felbecsülhetetlen élmény lehet. 

Škoda

Emil Škoda, a márka alapítója soha nem gondolta volna, hogy akár ilyen változatban is közlekednek majd autók az ő neve alatt. Ezt a limót simán el tudom képzelni esküvői autóként. Úgy hiszem, olcsóbban is meg lehet úszni, mintha egy Hummer limuzint bérelnénk, és még stílusosabb is. 
A képekre kattintva még vár rátok egy-két meglepetés a galériában. Kattintsatok!

Kommentek

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem-kabrió és nem-CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.