A világ legdrágább animációs rövidfilmje

Óriásposzterek, sportkocsiból kockázva

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.21. 12.00

A McLaren csoport meglehetősen furcsa módon ünnepli ötvenedik születésnapját. A Forza Motorsport 5 közreműködésével bonyolult és öncélú, de lenyűgözően megkomponált film-a-filmben élménnyel ajándékoztak meg bennünket.

Egyre nehezebb igazán frappáns, eredeti és emlékezetes reklámfilmet, promóciós anyagot forgatni. A szép naplemente, a hörgő motor, a dinamikus vágás már senkit nem hat meg, több tízmillió forintból forgatott klipek törlődnek ki a nézők emlékezetéből abban a pillanatban, ahogy leforog az utolsó képkocka. 

Ahhoz, hogy később, akár még évek múltán is fel tudjuk idézni, mire ment el a kreatív büdzsé, csírájában kell kiirtani a kiszámíthatóságot. 
Így tett a McLaren is abban a filmben, amelyben egy 12C sportkocsi száguld végig egy versenypályán, tetejére szerelt, oldalra tekintő kamerával. A pálya szélén megfelelő helyközökkel elhelyezett, 680 darab poszteren egy előre leforgatott film képkockái láthatók, hatalmas méretben. Ezek előtt megfelelő sebességgel elhaladva a sok állókép folytonos mozgássá áll össze… 
Az elv ugyanaz, mint amikor jegyzetfüzet lapjainak sarkára pálcikaembert rajzolunk, aki a füzetet végigpörgetve életre kel. Jó pár éve egyébként a budapesti hármas metró alagútjában vetítettek egy így elkészített fogfeke-reklámot, aki látta, alighanem ma is emlékszik rá. 
Egyre nehezebb tehát emlékezetes promóciós anyagot készíteni, ám nem lehetetlen. Sikerült a Chevrolet-nak, amikor nem képről képre, hanem zörejről zörejre raktak össze egy dalt, és sikerült a Nissannak, amikor megalkották az új Note japán weboldalát – csak görgesd lefelé, és ámulj!

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

F1: Durva, mennyit változtak hátulról az autók

Remekül mutatja a 2017-es autók másmilyenségét két fotó.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

F1: A Force India visszaszólt a Renault-nak

Még el sem kezdődött a 2017-es szezon, de máris kialakult egy kisebb vita a Renault és a Force India között.

F1: Nézd meg Hamilton új sisakját!

A mercedeses Lewis Hamilton 2017-ben a szurkolóktól kért sisakfestési terveket, most pedig kihirdette a győztes művet. Ebben versenyez idén a háromszoros világbajnok.

F1: A Red Bull szerint több pénz jár a nagyoknak

A Red Bull sportigazgatója, Dr. Helmut Marko szerint a nagyobb csapatok több pénzt érdemelnek, mert többet is adnak a Forma-1-nek.

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.