A GT40 bizony feladja a leckét

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2013.09.20. 07.00

Adrian Newey szombaton ringbe szállt saját Ford GT40 versenyautójával Goodwoodban, a veteránautós fesztivál keretein belül.

A Red Bull Racing főtervezője Adrian Newey szombaton ringbe szállt saját Ford GT40 versenyautójával Goodwoodban, a veteránautós fesztivál keretein belül tartott Whitsun Trophy-n. Ezen a futamon kizárólag a Ford 1964 és 1966 között készített GT40-es autói vettek részt. A brit tervező csapattársa a korábbi IndyCar-os, a széria 1998-as bajnoka és a ’99-es Indy 500 futam győztese, a svéd Kenny Bräck volt.
A páros annyira jól ment, hogy első helyen intették le őket a 45 perces verseny végén. Kenny Bräckről felkerült egy belsőkamerás felvétel is, ahogy a GT40-est terelgeti a pályán. Itt bizony pokolian küzdeni kell az autóval, nem pedig csak ívre húzni és várni, hogy az elektronika megoldja helyettünk a nehezét. A felvételen látszik, hogy még a tapasztalt versenyzőt is megizzasztja a V8-as szörny. 
A Red Bull tervezőzsenijéről köztudott, hogy imád versenyautókat vezetni és van saját, működőképes Forma-1-es autója is, amit már többször is használt különböző pályákon. Az 54 éves szakember előszeretettel indul különféle futamokon, egyszer már a Le Mans-i 24 órás megmérettetésen is részt vett. Több komoly balesetet is szenvedett már a fiatalnak nem mondható Newey, de ez sem tántorítja el kedvenc időtöltésétől. 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.