400 km/óránál gyulladt ki a Lamborghini

Túl sok az a kétezer lóerő...

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.19. 18.30

Félelmetesen megy az Underground Racing 2000, igen, kettőezer lóerősre tuningolt Lamborghini Gallardo Superleggerája. Kár, hogy a hővédelmet a jelek szerint picit elméretezték az amerikai mesterek

Egy újabb videó, ami magáért beszél, de elbír némi kommentárt. Az Underground Racing elmebeteg tuningverdái régi ismerőseink, az észak-amerikai urak a nyers erő és a totális letámadás hívei. 

Ezersokszáz lóerős gépeik felfoghatatlan mértékű mechanikus igénybevételnek vannak kitéve, amit az esetek többségében bírnak is rendesen ? végtére is ezért kerülnek az autók annyiba, amennyibe. 
Ezúttal egy oroszországi gyorsulási versenyen állt rajthoz Superleggera, azaz könnyített Gallardo alapú istencsapásuk, hogy megmutassa, mire képes egy mérföldön 2005 lóerő. 
Nos, sokra: egész pontosan 402,68 km/órára
Amikor azonban már a pezsgőt készíthették volna a derék orosz fiatalok, váratlan fordulattal belobbant és lángba borult az autó fara. 
A tüzet végük megfékezték, a felszínen csupán némi korom és hólyagosodás utal arra, hogy kis híján lángok martalékává vált az iszonyatos teljesítményű autó. 
Ami nem derül ki, hogy a tüzet a kipufogórendszer túlmelegedése okozta, vagy a futam előtti üzemanyag-feltöltés során sikerült melléönteni néhány cseppet a drága versenybenzinből, amit a gázelvételkor kilövellő lángcsóva belobbantott. 
Akárhogy is, a pilóta/tulajdonos unott arca és nyegle vállvonogatása az egyetlen helyes magatartás ilyen esetben: akinek siránkoznia kell méregdrága, értelmetlenül erős (így eleve pusztulásra ítélt) autója esetleges elvesztése miatt, az nem érdemli meg, hogy ilyesfajta úri hívságokkal múlassa az időt.
Az alábbi linkeket böngészve azért úgy tűnik, nem annyira ritka eset, hogy egy Lamborghini túlhevüljön. Közeleg a tél, vannak ennek előnyei is.

Kommentek

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

F1: A sztármérnök is kevesebb előzést jósol

A Red Bull sztártervezője, Adrian Newey szerint a 2017-es Forma-1-es szabályok továbbra is egészségtelen mértékben jutalmazzák majd a motorerőt, emellett az előzések számát is csökkentik.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.