400 km/óránál gyulladt ki a Lamborghini

Túl sok az a kétezer lóerő...

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2013.09.19. 18.30

Félelmetesen megy az Underground Racing 2000, igen, kettőezer lóerősre tuningolt Lamborghini Gallardo Superleggerája. Kár, hogy a hővédelmet a jelek szerint picit elméretezték az amerikai mesterek

Egy újabb videó, ami magáért beszél, de elbír némi kommentárt. Az Underground Racing elmebeteg tuningverdái régi ismerőseink, az észak-amerikai urak a nyers erő és a totális letámadás hívei. 

Ezersokszáz lóerős gépeik felfoghatatlan mértékű mechanikus igénybevételnek vannak kitéve, amit az esetek többségében bírnak is rendesen ? végtére is ezért kerülnek az autók annyiba, amennyibe. 
Ezúttal egy oroszországi gyorsulási versenyen állt rajthoz Superleggera, azaz könnyített Gallardo alapú istencsapásuk, hogy megmutassa, mire képes egy mérföldön 2005 lóerő. 
Nos, sokra: egész pontosan 402,68 km/órára
Amikor azonban már a pezsgőt készíthették volna a derék orosz fiatalok, váratlan fordulattal belobbant és lángba borult az autó fara. 
A tüzet végük megfékezték, a felszínen csupán némi korom és hólyagosodás utal arra, hogy kis híján lángok martalékává vált az iszonyatos teljesítményű autó. 
Ami nem derül ki, hogy a tüzet a kipufogórendszer túlmelegedése okozta, vagy a futam előtti üzemanyag-feltöltés során sikerült melléönteni néhány cseppet a drága versenybenzinből, amit a gázelvételkor kilövellő lángcsóva belobbantott. 
Akárhogy is, a pilóta/tulajdonos unott arca és nyegle vállvonogatása az egyetlen helyes magatartás ilyen esetben: akinek siránkoznia kell méregdrága, értelmetlenül erős (így eleve pusztulásra ítélt) autója esetleges elvesztése miatt, az nem érdemli meg, hogy ilyesfajta úri hívságokkal múlassa az időt.
Az alábbi linkeket böngészve azért úgy tűnik, nem annyira ritka eset, hogy egy Lamborghini túlhevüljön. Közeleg a tél, vannak ennek előnyei is.

Kommentek

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.