Gyorsulási versenyt esőben rendezni bivalyerős autókkal olyan, mint kádban hajat szártani. Elég egy rossz mozdulat, és máris fizethetünk a révésznek, hogy átvigyen a túlpartra. 
Az Unlimited 500+ moszkvai gyorsulási versenyen, egy hölgy állt a rajthoz a Nissan GT-R-el. Eleinte nem volt semmi gond, de aztán az esőzés miatt felúszott az autó a vízen (aquaplaning, lásd lentebb) és jött a szalagkorlát. 
A nő halál laza volt, hiszen könnyen az életébe is kerülhetett volna a baleset, ha a szalagkorlát saslikként húzza fel a Nissant. Egyszerűen kiszállt, fogta a kis motyóját, vállára csapta a táskát és elsétált. 

Mi az aquaplaning?

Az aquaplaning akkor következik be, amikor az abroncsok és az útburkolat közötti vizet nem lehet kiszorítani. Ez a vízréteg addig növekszik az abroncsok előtt, amíg a víz nyomása meg nem haladja az abroncs nyomását, ami azt eredményezi, hogy az abroncsok és az útburkolat közötti kapcsolat megszűnik. A tapadás elvesztése miatt a kerekek csúsznak és a jármű nem képes reagálni a kormányzásra, fékezésre és gyorsításra. Ennek eredményeképpen a jármű irányíthatatlanná válhat, elkezdhet csúszni, vagy pörögni. Ez pedig potenciálisan veszélyes helyzet.

Hogyan lehet elkerülni, vagy csökkenteni az aquaplaningot?

Rendszeresen ellenőrizzük az abroncsokat és az abroncsnyomást. Az elégtelen nyomás jelentősen növeli az aquaplaning kockázatát. Ha az abroncsnyomás az ajánlott értéknél 30 %-kal alacsonyabb, az aquaplaning veszélye meredeken nő. Ellenőrizzük az abroncsok kopását és profilmélységét.Minél nagyobb a meglévő profilmélység, annál több vizet képes elvezetni az abroncs, ami csökkenti az aquaplaning veszélyét. Csökkentsük a sebességet, különösen, amikor pocsolyákhoz közelítünk.